Mayah Skrevet 16. mai 2015 #21 Skrevet 16. mai 2015 En kaloribombe er det vel ikke akkurat om man sammenlikner med andre kaker, mye sukker, ja, men selve pavlolvaen er jo helt uten fett. For min del er dette igrunnen også litt av problemet med pavlovaen: Den oversøte margensbunnen er for endimensjonal i seg selv smaks- og konsistensmessig. Som en diger marshmallow. Jeg foretrekker feks en seig mandel- eller nøttebunn, en bakt ostekake eller en fiancier med mandelmel og brunet smør, der det søte får andre grunnsmaker å spille mot, og der man likevel kan garnere med krem/vanlijekrem, curd og friske bær eller frukt. Anonymous poster hash: 14cb6...052 Jamen så fint for deg da! Nå er det sånn at dette er en tråd om pavlovakake, så du kan jo kanskje finne en tråd hvor det diskuteres kaker som du liker? Tilbake til HI: Har sett oppskrifter hvor det brukes lemon curd i pavlovaen, har ikke smakt den kombinasjonen selv, men tenker det må være kjempegodt! Ellers har jeg pleid å bruke oppskriften fra tine.no, den har både hvitvinseddik og maizena i seg. Blir luftig, seig og sprø utenpå. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #22 Skrevet 16. mai 2015 Jamen så fint for deg da! Nå er det sånn at dette er en tråd om pavlovakake, så du kan jo kanskje finne en tråd hvor det diskuteres kaker som du liker? Hvis betraktningene mine irriterte deg sånn og du mente de ødela tråden kunne du: 1. Oversett dem. 2. Rapportert dem som avsporing. (Å sitere meg bare for å være spydig og sarkastisk var liksom ikke hverken imponerende eller hensiktsmessig for noen). Anonymous poster hash: 14cb6...052
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #23 Skrevet 16. mai 2015 Hva er det som egentlig er galt når det væsker fra midten av pavlovaen?Anonymous poster hash: 1b332...654
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #24 Skrevet 16. mai 2015 Er pavlova og verdens beste det samme? Bunnen altså. Anonymous poster hash: 6655a...4c1
Fleur Delacour Skrevet 16. mai 2015 #25 Skrevet 16. mai 2015 Er pavlova og verdens beste det samme? Bunnen altså.Anonymous poster hash: 6655a...4c1 Nei. Verdens bestebunn er kakedeig med marengs oppå. Pavlovabunn er bare marengs.
Fleur Delacour Skrevet 16. mai 2015 #26 Skrevet 16. mai 2015 Den eggekremen ser veldig god ut! Bra tips! Vet du om den kan lages dagen i forveien og stå over natta i kjøleskapet? Den står fint i kjøleskapet noen dager.
boblesaft Skrevet 16. mai 2015 #27 Skrevet 16. mai 2015 I år skal jeg prøve å lage sjokoladepavlova, den her!
Hege899 Skrevet 16. mai 2015 #28 Skrevet 16. mai 2015 Har noen prøvd med sjokoladesaus over bærene? tenkte vaniljekrem ,krem,jordbær og blåbær
venus_ Skrevet 16. mai 2015 #29 Skrevet 16. mai 2015 I år skal jeg prøve å lage sjokoladepavlova, den her! Si fra hvordan den blir da? Har prøvd sjokoladepavlova to ganger, totalt mislykket begge gangene.
Serafina. Skrevet 16. mai 2015 #30 Skrevet 16. mai 2015 Den eggekremen ser veldig god ut! Bra tips! Vet du om den kan lages dagen i forveien og stå over natta i kjøleskapet? Det går helt fint.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #31 Skrevet 16. mai 2015 Si fra hvordan den blir da? Har prøvd sjokoladepavlova to ganger, totalt mislykket begge gangene. Sikkert fordi det er fett i kakao og sjokolade, skal lite til før den blir tynn og rennnendeAnonymous poster hash: 6c5aa...c9a
boblesaft Skrevet 16. mai 2015 #32 Skrevet 16. mai 2015 Si fra hvordan den blir da? Har prøvd sjokoladepavlova to ganger, totalt mislykket begge gangene. Altså, for å si det sånn: For 10 minutter siden hev jeg en saus inn i ovnen. Lagde perfeeeekt marengs, men blanda inn sjokoladen for hardt og brutalt. Den har fått liitt høyde, men konistensen og alt blir nok bare helt feil. Får stikke nedpå skolen og kjøpe et par kakestykker der i morra, gitt!
Gjest Sukkerbit Skrevet 16. mai 2015 #33 Skrevet 16. mai 2015 Guud.. laget marengsbunnen til pavlovaen i dag. Først klarte jeg å ha eggehviten til egget i feil bolle (sammen med de andre eggeplommene) og så klarte jeg å miste et egg på gulvet.. Er det mulig. Men brukte ca 7 egg til en liten langpanne da, og hadde i hvitvinseddig og maisena i tillegg til sukker. Hadde den i ovnen i 50 min (egentlig 1 time, men 50 min var nok) på 140 grader. Bunnen ble perfekt
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #34 Skrevet 16. mai 2015 Mitt beste pavlova-tips: bak noe annet, for guds skyld. Trendkaker er ikke nødvendigvis gode bare fordi de er trendy. Sprøtt hvor mange tråder om pavlova som ligger ute her nå. Anonymous poster hash: cd80b...e2b
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #35 Skrevet 16. mai 2015 Mitt beste pavlova-tips: bak noe annet, for guds skyld. Trendkaker er ikke nødvendigvis gode bare fordi de er trendy. Sprøtt hvor mange tråder om pavlova som ligger ute her nå. Anonymous poster hash: cd80b...e2b Jeg har hatt pavlova på 17 mai i mange år, og den er en av de beste kakene jeg får. Kommer ikke til og slutte med den bare fordi det er en trend! Gå og lag noe annet du og la oss ha pavlovaen vår i fredAnonymous poster hash: 6c5aa...c9a 5
venus_ Skrevet 16. mai 2015 #36 Skrevet 16. mai 2015 Mitt beste pavlova-tips: bak noe annet, for guds skyld. Trendkaker er ikke nødvendigvis gode bare fordi de er trendy. Sprøtt hvor mange tråder om pavlova som ligger ute her nå. Anonymous poster hash: cd80b...e2b La nå folk lage det de vil og synes er godt. 3
Gjest Sukkerbit Skrevet 16. mai 2015 #37 Skrevet 16. mai 2015 Mitt beste pavlova-tips: bak noe annet, for guds skyld. Trendkaker er ikke nødvendigvis gode bare fordi de er trendy. Sprøtt hvor mange tråder om pavlova som ligger ute her nå. Anonymous poster hash: cd80b...e2b En kake er ikke trendy uten at den er god. Har du tenkt på at det kanskje er du som har litt rare smaksløker?
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #38 Skrevet 18. mai 2015 Mitt beste pavlova-tips: bak noe annet, for guds skyld. Trendkaker er ikke nødvendigvis gode bare fordi de er trendy. Sprøtt hvor mange tråder om pavlova som ligger ute her nå. Anonymous poster hash: cd80b...e2b Jeg har bakt pavlova i mange år. Det er en av de få glutenfrie kakene som familiemedlemmet med cøliaki faktisk er glad i, pluss at vi andre elsker den også. Jeg varierer fyll etter sesong, men lager slltid bunn og vaniljekrem selv. Det er i tillegg den eneste kaka der det ALDRI er noe igjen fordi folk forsyner seg to-tre ganger. Trendy? Driter jeg i, viktigste er at kaka blir spist.Anonymous poster hash: fffff...e80 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå