AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #1 Skrevet 13. mai 2015 Nå er det snart 17. Mai (wuhuu) og jeg skal lage Pavlovakake for aller første gang. Jeg har funnet en del oppskrifter, men vil gjerne høre hva dere pleier å bruke da jeg vet det er mange bakeglade sjeler her inne, som gir mange gode tips. Har hørt at noen bruker eddik, mens andre bruker maisena (?). Noen legger bakepapir over marengsen, for å få den litt seig og god, mens andre har lav varme. Tar gjerne i mot tips :-) Anonymous poster hash: d7355...67b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #2 Skrevet 13. mai 2015 Og hvordan lager dere fyllet? Krem og vaniljekrem, hvordan får dere den til å ikke bli så flytende? Anonymous poster hash: d7355...67b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #3 Skrevet 13. mai 2015 Jeg har brukt denne oppskriften på marengsbunn de siste gangene. Blir alltid bra, høy, sprø utenpå og seig inni. http://www.tv2.no/a/851270 Pynter den med vaniljekrem og bær. I fjor lagde jeg kandisert sitronskall som jeg hadde oppå bærene, det var nydelig :D Anonymous poster hash: e44c6...1f8
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #4 Skrevet 13. mai 2015 Lag kremen og sett den i kjøleskapet, den er mkndre flytende kald. Avkjøl fløte og vaniljekrem før du blander. Jeg bruker også melis istedet for sukker i marengs, synes den blir jevnere da. Anonymous poster hash: 5375b...53d
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #5 Skrevet 13. mai 2015 Lag kremen og sett den i kjøleskapet, den er mkndre flytende kald. Avkjøl fløte og vaniljekrem før du blander. Jeg bruker også melis istedet for sukker i marengs, synes den blir jevnere da.Anonymous poster hash: 5375b...53d Tusen takk for tipset. Hvor lenge pleier du å la det stå i kjøleskapet? Og blander du det sammen før du smører utover marengsen, eller legger du først vaniljekrem og så krem? Jeg har brukt denne oppskriften på marengsbunn de siste gangene. Blir alltid bra, høy, sprø utenpå og seig inni. http://www.tv2.no/a/851270 Pynter den med vaniljekrem og bær. I fjor lagde jeg kandisert sitronskall som jeg hadde oppå bærene, det var nydelig :D Anonymous poster hash: e44c6...1f8 det hørtes godt ut! Takk igjen for gode tips. TS Anonymous poster hash: d7355...67b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #6 Skrevet 13. mai 2015 Eller mørkokt rabarbra på. Nam! <3 Anonymous poster hash: ead03...25a
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #7 Skrevet 13. mai 2015 Jeg blander. Tar fløte fra kjleskapet og pisker krem og vebder forsiktig inn kald vaniljekrem også setter jeg det i kjøleskapet og begynner å lage resten av kaken. Da er den passe stiv til kaken er avkjølt. Anonymous poster hash: 5375b...53d
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #8 Skrevet 13. mai 2015 Jeg blander. Tar fløte fra kjleskapet og pisker krem og vebder forsiktig inn kald vaniljekrem også setter jeg det i kjøleskapet og begynner å lage resten av kaken. Da er den passe stiv til kaken er avkjølt.Anonymous poster hash: 5375b...53d Jeg skal faktisk lage marengsbunnen to dager før jeg lager fyllet. Hvordan gjør jeg det da mtp fyllet og avkjøling? Anonymous poster hash: d7355...67b
Serafina. Skrevet 13. mai 2015 #9 Skrevet 13. mai 2015 Jeg pleier å lage denne, med eggekremen. Den er veldig god. Pisker krem og legger oppå eggekremen og så har jeg bær på toppen. http://www.detsoteliv.no/oppskrift/pavlova-med-eggekrem
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #10 Skrevet 13. mai 2015 Bææææææææææææ! Anonymous poster hash: 6655a...4c1
Bondenisse Skrevet 14. mai 2015 #11 Skrevet 14. mai 2015 Blander krem og vaniljekrem. Kan (men må ikke) stå i kjøleskapet ett par timer. Bruker både maizena og hvitvinseddik i bunnen. Pynter med blåbær, jordbær og bringebær (rips, vannmelon og hakket hvit sjokolade kan også slenges på) 😊
LilleBallerina Skrevet 14. mai 2015 #12 Skrevet 14. mai 2015 Jeg lager bunnen av eggehviter, sukker og melis (1dl eggehviter gir 100 g sukker og 100 g melis, sukker blir vispet sammen med eggehvitene også rører jeg melisen forsiktig inn etterpå). Deretter har jeg vaniljekrem på, pisket fløte, bær og pasjonsfrukt og melis på toppen.
MarianneE Skrevet 14. mai 2015 #13 Skrevet 14. mai 2015 Denne tråden var helt idiotisk å gå inn i. Får lyst på kake av det.... 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #14 Skrevet 14. mai 2015 Jeg skjønner ikke pavlova-hypen. Det er og blir marengs, og det er knirkete, og alt, alt for søtt, uansett hvor mye friske bær man har på toppen. Anonymous poster hash: 14cb6...052 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #15 Skrevet 14. mai 2015 Jeg skjønner ikke pavlova-hypen. Det er og blir marengs, og det er knirkete, og alt, alt for søtt, uansett hvor mye friske bær man har på toppen. Anonymous poster hash: 14cb6...052 Hver sin smak For min del syns jeg den er deilig fordi marengsbunnen ofte er litt seig og god. Det er også veldig godt med vaniljekremen og kremen, med masse deilige bær. Ja, det er kaloribombe, men gud... den er god (syns jeg, og tydeligvis mange andre) Anonymous poster hash: d7355...67b 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #16 Skrevet 14. mai 2015 Hver sin smak For min del syns jeg den er deilig fordi marengsbunnen ofte er litt seig og god. Det er også veldig godt med vaniljekremen og kremen, med masse deilige bær. Ja, det er kaloribombe, men gud... den er god (syns jeg, og tydeligvis mange andre) Anonymous poster hash: d7355...67b En kaloribombe er det vel ikke akkurat om man sammenlikner med andre kaker, mye sukker, ja, men selve pavlolvaen er jo helt uten fett. For min del er dette igrunnen også litt av problemet med pavlovaen: Den oversøte margensbunnen er for endimensjonal i seg selv smaks- og konsistensmessig. Som en diger marshmallow. Jeg foretrekker feks en seig mandel- eller nøttebunn, en bakt ostekake eller en fiancier med mandelmel og brunet smør, der det søte får andre grunnsmaker å spille mot, og der man likevel kan garnere med krem/vanlijekrem, curd og friske bær eller frukt. Anonymous poster hash: 14cb6...052 1
Fleur Delacour Skrevet 14. mai 2015 #17 Skrevet 14. mai 2015 Jeg pleier å lage denne, med eggekremen. Den er veldig god. Pisker krem og legger oppå eggekremen og så har jeg bær på toppen. http://www.detsoteliv.no/oppskrift/pavlova-med-eggekrem Denne bruker jeg også. Den eggekremen er bare magisk!!
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #18 Skrevet 14. mai 2015 Men jeg har et spørsmål til, hehe (TS her). Går det an å lage marengsbunnen en eller to dager før man lager kremen? Holder bunnen på seigheten da, eller blir den som de pikekyss-godteriene? jeg liker ikke de så godt, men marengsbunnen i Pavlova kake er jo ganske deilig og litt seig. Den er liksom ikke så tørr. Anonymous poster hash: d7355...67b
Gjest 2JZ Skrevet 15. mai 2015 #19 Skrevet 15. mai 2015 Svigermor lager bunnen mange dager i forkant, så det går helt fint vil jeg tro. Lett å få mislykket bunn, så er lurt å lage det i god til så man kan ty til andre løsninger om det skulle gå skeis.
Solsikke Skrevet 16. mai 2015 #20 Skrevet 16. mai 2015 Jeg pleier å lage denne, med eggekremen. Den er veldig god. Pisker krem og legger oppå eggekremen og så har jeg bær på toppen. http://www.detsoteliv.no/oppskrift/pavlova-med-eggekrem Den eggekremen ser veldig god ut! Bra tips! Vet du om den kan lages dagen i forveien og stå over natta i kjøleskapet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå