AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #1 Skrevet 13. mai 2015 Hei jeg har vært sylemeldt 100% siden feb2015 pga av problemer i armen min. For 3 uker siden begynte nav å si at legen må fylle ut pnkt.6 i sykemeldingen (funksjonsvurdering) så legen skrev til NAV at hun ikke kan si noe helt til jeg har vært på MR. Og gun skrev at pasienten går regelmessig for fysioterapi. Og gjør strekk øvelser hjemme. Så Hadde jeg MR på mandag. Legen vil få svar innen 2-3 dager. Jeg har legetime nå på fredag. Men nav ringte meg idag og sier at det legen skrev i funksjonsvurdering er ikke god nok. Legen må fortelle litt mer.jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Nav maser om gradert sykemlding. Men jeg føler jeg ikke klar enda. Jeg har fortsatt vondt. Jeg er redd for at det ikke kommer noe feil i MR. Hvis MR Sier at alt er bra så hva skal jeg gjøre videre??Anonymous poster hash: 16129...abb
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #2 Skrevet 13. mai 2015 Hei jeg har vært sylemeldt 100% siden feb2015 pga av problemer i armen min. For 3 uker siden begynte nav å si at legen må fylle ut pnkt.6 i sykemeldingen (funksjonsvurdering) så legen skrev til NAV at hun ikke kan si noe helt til jeg har vært på MR. Og gun skrev at pasienten går regelmessig for fysioterapi. Og gjør strekk øvelser hjemme. Så Hadde jeg MR på mandag. Legen vil få svar innen 2-3 dager. Jeg har legetime nå på fredag. Men nav ringte meg idag og sier at det legen skrev i funksjonsvurdering er ikke god nok. Legen må fortelle litt mer.jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Nav maser om gradert sykemlding. Men jeg føler jeg ikke klar enda. Jeg har fortsatt vondt. Jeg er redd for at det ikke kommer noe feil i MR. Hvis MR Sier at alt er bra så hva skal jeg gjøre videre??Anonymous poster hash: 16129...abb Hvis MR sier at alt er bra, så er det det. Da kan du begynne å jobbe litt og litt, og komme tilbake til å jobbe for fult. Anonymous poster hash: c0795...884 4
Hectine Skrevet 13. mai 2015 #3 Skrevet 13. mai 2015 Hvis MR sir at alt er bra, men du fortsatt har vondt. Så snakk med legen din. Det kan jo være noe annet som MR ikke viser. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #4 Skrevet 13. mai 2015 Hvis du fortsatt har smerter, og MR ikke viser noe osv, så kan det også være at man kan bruke armen til en viss grad....smerter er ikke farlig! Anonymous poster hash: 2eb47...792 3
Ayesh Skrevet 13. mai 2015 #5 Skrevet 13. mai 2015 Tusen takk for at dere svarte. Jeg jobber i en butikk. Påfylling av varer og kasse arbeid. Begge steder må jeg bruke armen min.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #6 Skrevet 13. mai 2015 Du får svare nav at de får kontakte legen, fordi det er legen som skriver sykemelding og er din medisinske rådgiver. Anonymous poster hash: 9d1a1...aae 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #7 Skrevet 13. mai 2015 En gradvis tilnærming til arbeidslivet igjen er veldig lurt. Dersom du jobber 20% fordelt over flere dager, blir belastningen på armen neppe større enn at du ikke blir verre. Husk at litt smerte ikke er farlig, det er kroniske betennelser man skal være obs på. Anonymous poster hash: 1f2ea...b4d 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #8 Skrevet 13. mai 2015 Jeg må snakke med legen om hva hun anbefaler. Men jeg føler selv at jeg ikke kommer til å klare å jobbe. Jeg har veldig lyst til å ta kontorarbeid. Altså en slik jobb der jeg ikke bruker armen så mye. Jeg har hørt at nav tilbyr regnskapskurs. Jeg har veldig lyst å begynne med dette kurset. Så etterhvert kan bytte jobben min eller jobbe med mannen min fordi han har eget regnskapsfirma Hisen TSAnonymous poster hash: 16129...abb
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #9 Skrevet 14. mai 2015 Jeg må snakke med legen om hva hun anbefaler. Men jeg føler selv at jeg ikke kommer til å klare å jobbe. Jeg har veldig lyst til å ta kontorarbeid. Altså en slik jobb der jeg ikke bruker armen så mye. Jeg har hørt at nav tilbyr regnskapskurs. Jeg har veldig lyst å begynne med dette kurset. Så etterhvert kan bytte jobben min eller jobbe med mannen min fordi han har eget regnskapsfirma Hisen TSAnonymous poster hash: 16129...abb tror disse kursene er for de som har gått ledig lenge, eller har arbeidsavklaring, tror ikke de som har vært sykemeldt et par måneder prioriteres Anonymous poster hash: 51d2d...c5a 9
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #10 Skrevet 14. mai 2015 Hei jeg har vært sylemeldt 100% siden feb2015 pga av problemer i armen min. For 3 uker siden begynte nav å si at legen må fylle ut pnkt.6 i sykemeldingen (funksjonsvurdering) så legen skrev til NAV at hun ikke kan si noe helt til jeg har vært på MR. Og gun skrev at pasienten går regelmessig for fysioterapi. Og gjør strekk øvelser hjemme. Så Hadde jeg MR på mandag. Legen vil få svar innen 2-3 dager. Jeg har legetime nå på fredag. Men nav ringte meg idag og sier at det legen skrev i funksjonsvurdering er ikke god nok. Legen må fortelle litt mer.jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Nav maser om gradert sykemlding. Men jeg føler jeg ikke klar enda. Jeg har fortsatt vondt. Jeg er redd for at det ikke kommer noe feil i MR. Hvis MR Sier at alt er bra så hva skal jeg gjøre videre??Anonymous poster hash: 16129...abb Når man mottar sykepenger har man ikke bare rettigheter men også plikter... Det stilles krav om å være i aktivitet når man har vært 8 uker sykemeldt - dvs at du må delvis/fullt tilbake i jobb. Det kan gis unntak fra dette dersom arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge (men dette plikter de å gjøre så langt det er mulig ) eller legen mener det er sterke medisinske grunner til at du ikke kan jobbe... Dette står i folketrygdloven og er et stort satsingsområde for nav nå.. Det har blitt praktisert alt for slapt over mange år og nå strammes det kraftig inn... Snakk med arbeidsgiver - og tenk gjennom det selv - er det virkelig ikke mulig å jobbe f.eks 20% over flere dager? Husk at arbeidsgiver plikter å tilrettelegge og finne andre arbeidsoppgaver du kan gjøre... Får du ikke unntak fra reglene vil du ikke få sykepenger videre... Omskolering på dette tidspunktet tror jeg du bare skal glemme - men du kan jo nevne det for oppfølger hos nav.. Anonymous poster hash: 2e492...4f3 2
Jobbermedbarn Skrevet 14. mai 2015 #11 Skrevet 14. mai 2015 Snakk med legen din! Han kan sikkert skrive litt mer der det var litt for lite! Evt gir du han navn og nr til saksbehandler så ringer han de! Sånn ellers er de veldig opptatt av at du ikke skal være 100% borte for lenge, bare du kommer litt tilbake på jobb er det mye større sannsynlighet for at du kommer helt tilbake på jobb etterhvert, og det er det beste for alle! Det må nok mye mer til for å få omskolering, men det er jo bare og ta det opp med legen din/NAV. God bedring!
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #12 Skrevet 14. mai 2015 Har vært sykemeldt siden februar jeg og, og ikke hørt et pip fra nav bortsett fra det brevet de sender til alle om at de vil ha en legeerklæring før man har vært sykemeldt i 8 uker. Ordna det. Jeg fikk endelig etter flere år en diagnose denne uken og da endelig medisin! Så håper på å kunne jobbe snart. Håper du slipper mye styr og god bedring! Anonymous poster hash: 80f85...4d0
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #13 Skrevet 14. mai 2015 Høres ut som du har fått en litt for ivrig og kanskje litt rigid saksbehandler. Det burde jo holde med legens vurdering. Når det er sagt så kan styrketrening hjelpe mot en del smerter, men det vet nok fysioterapeuten en del om.Anonymous poster hash: 858ec...aaa
Gjest Walden Skrevet 14. mai 2015 #14 Skrevet 14. mai 2015 En gradvis tilnærming til arbeidslivet igjen er veldig lurt. Dersom du jobber 20% fordelt over flere dager, blir belastningen på armen neppe større enn at du ikke blir verre. Husk at litt smerte ikke er farlig, det er kroniske betennelser man skal være obs på. Anonymous poster hash: 1f2ea...b4d Selvsagt er litt smerte farlig. Man skal ikke ha smerter i kroppen - da er det noe galt. MR viser ikke alt. Du burde få en røntgen, samt utelukke betennelse. Om du har fått betennelse og ikke hvilt nok, så går den ikke bort. Har selv hatt det i underarmen, og det var først da jeg skjønte at jeg ikke en gang kunne holde en kopp på cirka 3 uker at jeg ble helt frisk.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #15 Skrevet 14. mai 2015 Du får ta studielån og studere om du ønsker å jobbe med regnskap!!Anonymous poster hash: e70ca...043 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #16 Skrevet 15. mai 2015 Hei jeg var hos legen i dag. Hun har sykemeldt meg for 3 uker til. Jeg ønsker å ta ferie rundt 20 juni. Trenger legen å vite om dette? Eller holder det med at jeg forteller sjefen min og NAV TSAnonymous poster hash: 16129...abb
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #17 Skrevet 16. mai 2015 Jeg må snakke med legen om hva hun anbefaler. Men jeg føler selv at jeg ikke kommer til å klare å jobbe. Jeg har veldig lyst til å ta kontorarbeid. Altså en slik jobb der jeg ikke bruker armen så mye. Jeg har hørt at nav tilbyr regnskapskurs. Jeg har veldig lyst å begynne med dette kurset. Så etterhvert kan bytte jobben min eller jobbe med mannen min fordi han har eget regnskapsfirma Hisen TSAnonymous poster hash: 16129...abb På kontor bruker du armen hele tiden på en statisk og skadelig måte. Mange får kronisk betennelse. Anonymous poster hash: 27328...cc3 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #18 Skrevet 16. mai 2015 Jeg må snakke med legen om hva hun anbefaler. Men jeg føler selv at jeg ikke kommer til å klare å jobbe. Jeg har veldig lyst til å ta kontorarbeid. Altså en slik jobb der jeg ikke bruker armen så mye. Jeg har hørt at nav tilbyr regnskapskurs. Jeg har veldig lyst å begynne med dette kurset. Så etterhvert kan bytte jobben min eller jobbe med mannen min fordi han har eget regnskapsfirma Hisen TSAnonymous poster hash: 16129...abb Du får naturligvis ikke omskolering bare fordi du har vært sykemeldt i et par måneder. Det er noe du kan få dersom du havner på AAP og at man etter langvarig behandling ikke ser noen bedring og at du ikke under noen omstendighet kan komme tilbake til jobben du nå har. For øvrig er det svært mye betennelser i skuldre og underarmer, samt tennisalbuer blant kontoransatte. Mye arbeid med tastatur og mus er drepen, sånn sett. Anonymous poster hash: 1f2ea...b4d 2
Ladycat Skrevet 16. mai 2015 #19 Skrevet 16. mai 2015 Du har problemer med armen og vil jobbe med regnskap? Er dette en tulletråd? Er du klar over hvor mye du må bruke armene i slike stillinger? Som du skriver det får jeg inntrykk av at du egentlig bare er lei jobben din, siden du er så uvillig til å forsøke å jobbe redusert i din nåværende jobb. 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #20 Skrevet 16. mai 2015 Legen har sykemeldt meg for 3 uker til. Jeg ønsker å ta ferie rundt 20 juni. Trenger legen å vite om dette? Eller holder det med at jeg forteller sjefen min og NAV TSAnonymous poster hash: 16129...abb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå