Gå til innhold

Koke frosne bær fra utlandet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper slike ferdige poser med frosne bær fra f.esk Rema 1000, med banan, bringebær og blåbær som jeg lage smoothie av.

Jeg har sett en setning her og der om anbefalt koking. Koker dere disse ferdigposene, koker, avkjøler og fryser igjen?

Anonymous poster hash: 9a8ca...c85
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet?

Jeg har lest i diverse andre tråder om hygiene som ikke er så god blant de som plukker bærene, og også om sopp bærene kan være bærere av.

Jeg kan umulig være den eneste som lager bær-smoothie, så hva gjør dere andre?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker de som de er. Har aldri hørt eller tenkt over at de bør kokes.

Anonymous poster hash: 7fdc1...1cb

AnonymBruker
Skrevet

Myndighetene både i Norge og Danmark anbefaler koking for å drepe tarmbakterier. Lå der ikke en link fra meg i jordbærtråden?

Anonymous poster hash: 6d464...23e

Skrevet

Har også lest at de skal kokes, og gjorde det vel en gang da det faktisk var påvist hepatitt (?) i et parti for et års tid siden. Koker ikke til vanlig, og bruker fort 3-4 poser i måneden, og har gjort det i mange år - gått greit så langt :)

AnonymBruker
Skrevet

Myndighetene både i Norge og Danmark anbefaler koking for å drepe tarmbakterier. Lå der ikke en link fra meg i jordbærtråden?

Jeg har ikke sett noe jordbærtråd. Ingen treff heller når jeg søker etter jordbær her på forumet.

TS

Skrevet

Kokte alle bær i den perioden hvor de gikk ut i media og anbefalte det.

Men har ikke gjort det etter det. Bruker ofte frosne blåbær og bringebær i kaker/is/krem hvor jeg tar de rett fra fryseren i maten

AnonymBruker
Skrevet

Det var en periode i fjor man skulle koke de, det er trukket tilbake nå

Anonymous poster hash: d8034...614

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sett noe jordbærtråd. Ingen treff heller når jeg søker etter jordbær her på forumet. TS Anonymous poster hash: 9a8ca...c85

Tror det var den med spørsmål om folk stjeler jordbær som sporet litt av....

Trodde du hadde plukket opp saken derifra. Googler du så finner du anbefalinger om å koke bær, særlig utenlandske pga. Hygiene. Smittsom magesjau er ikke uvanlig å få av frosne bær. Tidvis blir og bær tilbaketrukket pga. Mageepedemier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...