Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Våknet opp med skikkelig sår hals i dag. Høres skikkelig forkjøla ut også... Er det noen pastiller/halslinser jeg kan ta som er trygt? Er nesespray trygt om jeg blir tettere, eller blir det saltvann da?

Burde jo ikke googlet for kom selvsagt over at toksoplasmose gir sår hals og hodepine osv. Så stoppet google og spør her i stede.

Har selvsagt eksamen om en uke så skulle gjerne hatt vidunderkur, men det finnes sjeldent :P

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/937164-s%C3%A5r-hals-hva-kan-jeg-ta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Curamed hjelper på meg ihvertfall. Kan kjøpes i dagligvare. Ved tett nese ville jeg kjøpt sånn skyllehorn på apoteket. du bare blander lunket vann med litt salt og skyller på en spesiell måte. Det følger med bruksanvisning.

Anonymous poster hash: 570e5...985

Annonse

Gurgle saltvann så mange ganger du kan i løpet av dagen (ikke svelg, spytt ut etterpå)! Har hatt sår hals de to siste dagene, i dag er det borte. Bare blanda et par-tre teskjeer salt oppi en liter vann som jeg tok litt og litt av i løpet av dagen og gurgla :)

Gjest Solstråla88

Hvor er alle brukerne som går til personangrep på TS fordi hun våger å spørre om noe sånt? Hvor er alle påstandene om hysteri og all drittslengingen?

Anonymous poster hash: 6b5fd...703

Jeg er nok en av de som synes mange er litt i er gjennomsnittet hysteriske, men her ble det spurt på en ikke hysterisk måte, og da svarer man deretter. Når man er til første kontroll får man en bok om kostholdsråd hos entene lege eller jordmor, følger man disse samt leser bak på pakkene er man trygg. En annen ting er jo at ingenting er bra i mengder, gravid eller ei.

Takk for mange gode svar :) Jeg stakk innom apoteket og spurte også så fikk med meg en pakke repsils :)

Jeg er sikkert litt hysterisk gravid som passer litt på hva jeg putter i meg, men hva folk mener om det bryr jeg meg minimalt om :)

Jeg tenker det er bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite, så sjekker jeg med fagfolk også. Ringer likevel ikke ned legekontoret for en sår hals :P

Skal gurgle saltvann også :) Det har jo fungert tidligere :)

AnonymBruker

Jeg er nok en av de som synes mange er litt i er gjennomsnittet hysteriske, men her ble det spurt på en ikke hysterisk måte, og da svarer man deretter. Når man er til første kontroll får man en bok om kostholdsråd hos entene lege eller jordmor, følger man disse samt leser bak på pakkene er man trygg. En annen ting er jo at ingenting er bra i mengder, gravid eller ei.

Så du føler det er givende og pent gjort å gå inn i tråder, og starte svaret med "hysteri" eller lignende, altså?

Det er veldig mye som ikke står nevnt på noen nettsider, mange forskjellige medisiner eller tilskudd. Det må være lov å spørreom det uten at de ekle mobberne kommer og skal ytre hvor synd det er på dem som måtte lese noe de kaller for hysteri, og føle at de ble så provosert av det at de måtte være frekke og ekle mot trådstarter...!

Håper du slutter med det hvis du har tendens til å nevne hysteri i svarene dine

Annonse

nesespray får du på resept ihvertfall, hold deg unna otrivin var visst viktigst fikk jeg beskjed om.... jeg har nå allikevel brukt litt denne gangen og forrige graviditet, men ikke tidlig i sv.sk.. tenker det er mere farlig da jeg.

okey :) Jeg kan alltids prøve med saltvann først :) Skulle jeg ha behov for sterkere saker får jeg ringe legen. Får håpe jeg slipper :)

Har gurglet saltvann tidligere i dag og skal ta en runde til før jeg legger meg. Så satser jeg på at jeg er frisk snart :P

Gjest Solstråla88

Så du føler det er givende og pent gjort å gå inn i tråder, og starte svaret med "hysteri" eller lignende, altså?

Det er veldig mye som ikke står nevnt på noen nettsider, mange forskjellige medisiner eller tilskudd. Det må være lov å spørreom det uten at de ekle mobberne kommer og skal ytre hvor synd det er på dem som måtte lese noe de kaller for hysteri, og føle at de ble så provosert av det at de måtte være frekke og ekle mot trådstarter...!

Håper du slutter med det hvis du har tendens til å nevne hysteri i svarene dine

Nå får man utrolig mye gode råd hos lege og jordmor, så når man lurer på om det er greit å spise doc synes jeg kanskje det er hysterisk ja. Det man skal holde seg unna får man beskjed om, og står det ingenting på pakken er det trygt var det jordmor sa til meg. Det er faktisk veldig lite som ikke er trygt som fåes i butikkene.

Endret av Solstråla88
Annonse
AnonymBruker

Jeg har vært forskjøla flere ganger ila. svangerskapet. Har tatt doc eller repsils alt etter hvor vondt jeg har hatt :) ellers hjelper mye vann, og en c-vitamin boost! god bedring :)

Finnes det fortsatt folk som ikke har fått med seg at dette med c-vitamin mot forkjølelse bare er tull?

TS: det er lite som fungerer helbredende, men det er mye som kan lindre der og da. Var drikke f.eks., noen synes et skjerf rundt halsen er bra. Pass på å hvile, også må det bare få gå sin gang.

Anonymous poster hash: a3dc7...eb5

Våknet opp med sår hals i går jeg også... Og snørrete nese. Det er fjerde eller femte runden min i år... Jeg bruker å drikke noe varmt - som te f.eks. Men det hjelper ikke over lengre tid. Føles litt bedre ut der og da egentlig.

Gjest Saxofon

Våknet opp med sår hals i går jeg også... Og snørrete nese. Det er fjerde eller femte runden min i år... Jeg bruker å drikke noe varmt - som te f.eks. Men det hjelper ikke over lengre tid. Føles litt bedre ut der og da egentlig.

Prøv saftis heller :) Varm drikke kan øke bakterievekst mens kulde demper vekst og hevelse samtidig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...