Gå til innhold

Er det mulig å lese 400 bøker på 7 måneder ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anonymous poster hash: 0e00a...73e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir rett under 2 bøker per dag. Absolutt overkommelig dersom det ikke er veldig lange bøker og man har god tid.

Anonymous poster hash: 66a5d...0db
Skrevet

Er det korte, lettleste bøker med stor skrift, så ja.

Skrevet

Det går, men man får jo ikke gjort så mye annet...

Gjest Tekola
Skrevet

Det kommer veldig an på størrelsen på bøkene og egen lesehastighet (og ikke minst, hvor mye tid man kan bruke på å lese).

Gjest Jean Valjean
Skrevet

Om du kan lese som Spencer Reid in Criminal Minds. Så er det mulig.

Skrevet (endret)

To bøker om dagen? Fullt laseggjørlig, men da blir det ikke gjort så mye annet. Burde være innen rekkevidde for en fulltidsstudent dersom bøkene var en del av fagfeltet, f.eks.

Men det kommer jo helt an på bøkene, selvsagt.

Endret av Mann 42
Skrevet

Det er mulig, men det vil ikke gi rom til noe som helst annet.

Skrevet

Kommer an på bøkene. Jeg leste isfolket på tre uker, det er vel 47 bøker eller deromkring.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan trene seg opp til å lese kjempe fort. Jeg bruker Spritz appen til å trene meg... men det skal MYE til for å lese 400 bøker på 7 måneder etter min mening.

Anonymous poster hash: c0ad2...102
Skrevet

Fullt mulig, men vil tro de aller fleste blir "utbrent" etter en stund og trenger mentalt hvile. I tillegg vil det ta opp veldig mye tid, en vil nærmest ikke ha tid til noe annet.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan trene seg opp til å lese kjempe fort. Jeg bruker Spritz appen til å trene meg... men det skal MYE til for å lese 400 bøker på 7 måneder etter min mening.

Anonymous poster hash: c0ad2...102

Men en ting er å få lest det, en annen ting er om man husker innholdet etterpå.

Anonymous poster hash: 696fb...cae

AnonymBruker
Skrevet

To bøker om dagen? Fullt laseggjørlig, men da blir det ikke gjort så mye annet. Burde være innen rekkevidde for en fulltidsstudent dersom bøkene var en del av fagfeltet, f.eks.

Men det kommer jo helt an på bøkene, selvsagt.

Hehe.. Innen for mitt fagfelt har jeg tatt 10 studiepoengskurs hvor pensum har vært 50 sider. Hadde definitivt ikke kunne lest 400 bøker på et semester.

Anonymous poster hash: 5779d...b11

Gjest Blondie65
Skrevet

Det kommer helt an på antall sider pr bok.

AnonymBruker
Skrevet

Anonymous poster hash: 0e00a...73e

Nei, da skummer man bare.

Anonymous poster hash: 60891...8f0

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvilke bøker. Er det skjønnlitteratur, der du blir revet med, kan jeg lese meget kjapt. Er det tørr faglitteratur, tviler jeg...

Anonymous poster hash: 341bd...c1d
  • Liker 1
Gjest Hofmann
Skrevet (endret)

feilpost

Endret av middels
Skrevet

Hehe.. Innen for mitt fagfelt har jeg tatt 10 studiepoengskurs hvor pensum har vært 50 sider. Hadde definitivt ikke kunne lest 400 bøker på et semester.

Anonymous poster hash: 5779d...b11

Må være rimelig tynne studier. Da jeg tok mitt første grunnfag, var et normalt grunnfagspensum på omtrent 3000 sider, og siden jeg var litt overambisiøs med temavalg for grunnfagsoppgaven min, pådro jeg meg et tilleggspensum på minst like mye. Og da tar jeg ikke med alle artikler som måtte skumleses for å konstatere at de IKKE skulle være en del av oppgaven.

Men som en eller annen sa litt lenger oppe: Dersom det hadde vært skjønnlitterære bøker, no problem. Litt tråere med tørr faglitteratur. Og så kommer det selvsagt litt an på om man vil ha et liv utenom lesinga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...