AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 Hva er greit egentlig når det kommer til tanter? Jeg har en niese på 4 år. Hun overnattet hos meg og skulle jeg dusje henne. Hun har veldig langt hår så hun trenger hjelp. Hun ville at jeg skulle dusje med henne (har ikke badekar så må ganske langt inn i dusjen og blir definitivt våt), men det ble til at jeg tok av meg buksen og dusjet henne i truse og singlet og prøvde å ikke bli våt (ingen suksess). Hvis vi hadde vært i badeland så hadde vi måttet dusje naken, men jeg følte at det ble litt rart hvis jeg som tante skulle dusje med henne hjemme.Jeg har ikke barn selv og jeg har aldri spurt hva som er "lov". Jeg ser ikke problem med at foreldre dusjer med barnet sitt, men jeg er jo ikke mor her. Anonymous poster hash: fa110...6a5
mijaa Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Hvis jeg var i dine sko ville jeg nok løst det på samme måte, mest for å ikke tråkke noen foreldre på tærne. Ta en snakk med foreldrene til neste gang, og hør hva de sier! Jeg er veldig for at barn skal eksponeres for normale kropper i situasjoner hvor det er naturlig å være naken, og om du uansett også skulle dusje ser jeg ikke problemet med at dere gjør det sammen, med mindre dusjen er så liten at det blir ukomfortabelt nærme 2
Piri Formis Skrevet 12. mai 2015 #3 Skrevet 12. mai 2015 Jeg er enig i at det hadde blitt rart, og syns du taklet det fint med truse og singlet. :-) På badeland blir annerledes syns jeg, da min ikke står presset sammen i en liten boks. Det er jo veldig inn i intimsona på flere plan. Fireåringer er jo sånn cirka på høyde med underlivet til et voksent menneske. Jeg syns de skal få slippe å stirre inn i skrittet på slektningene sine. :-)
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Kjære vene, for noe hysteri!! Kan ikke en tante dusje med den 4 år gamle niesen sin heller, nå?! Hva i all verden er det som skulle være problematisk med det? Jeg synes det er utrolig skremmende hvordan alt som dreier seg om kropp er iferd med å bli fullstendig tabu nå til dags, og jeg får en følelse av at noen er ute etter at "alt" skal seksualiseres. Jeg har selv to barn på hhv 2 og 4 år, og hadde overhode ikke hatt noe problem med at deres onkel eller tante hadd gått i dusjen med dem nakne i en tilsvarende situasjon. (Heller ikke dersom de hadde vært av motsatt kjønn, altså min bror sammen med min datter eller min svigerinne sammen med min sønn). Jeg har da overhode ingen grunn til å tro at de skulle legge noe mer i dette enn nettopp det å hjelpe sin niese/nevø med hårvasken!Anonymous poster hash: 334f7...279 9
Lillemini Skrevet 12. mai 2015 #5 Skrevet 12. mai 2015 Jeg hadde ikke hatt nei problem med at tanter, eller onkler, for den del hadde dusjet naken med datteren min på 2. Det hade jo ikke vært noe seksuelt over det, og det er bare flott at unger blir eksponert for "normal og naturlig" nakenhet føler jeg. Men selvfølgelig, er dusjen så trang at du føler du nærmest presser din nakenhet opp i trynet på ungen så er det klart en truse er ok å ha på seg. Tror ikke ungen bryr seg, men man kan jo selv føle det litt ubehagelig. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #6 Skrevet 12. mai 2015 Så lenge fireåringen og tante er komfortabel med det ser ikke jeg problemet. Kropp er topp! Forstår ikke det voldsomme behovet for å seksualisere alt mulig : Anonymous poster hash: 22ec4...eca 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #7 Skrevet 12. mai 2015 Ser ikke problemet i å stå med truse og singlet. Ville ikke gjort noe annerledes. Hvis hun er så stor som fire år så trenger hun ikke at de hun dusjer med en naken?! Hvis du ikke må, hvorfor vil du? Anonymous poster hash: 770cf...f8c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #8 Skrevet 12. mai 2015 Det er ikke en trang dusj, så vi ville ikke ha vært hverandre. Det er ikke sånn dusjkabinett, bare glass dører. Jeg hadde ikke hatt noe imot det hvis jeg visste at det var greit, men det var mest fordi jeg ikke visste hva foreldrene syns. Anonymous poster hash: fa110...6a5
Kittykat Skrevet 12. mai 2015 #9 Skrevet 12. mai 2015 (endret) Jeg ville ikke hatt noe problem om dette hadde vært mitt barn. Du var jo ikke helt naken. Jeg ville løst det på akkurat samme måte. Men jeg ville informert mor og far om det etterpå, sånn at de vet om det. Endret 12. mai 2015 av Kittykat
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #10 Skrevet 12. mai 2015 Ser ikke problemet i å stå med truse og singlet. Ville ikke gjort noe annerledes. Hvis hun er så stor som fire år så trenger hun ikke at de hun dusjer med en naken?! Hvis du ikke må, hvorfor vil du? Anonymous poster hash: 770cf...f8c Synes ikke du det er ganske unaturlig å dusje med truse og singlet? Hadde vært mer bekymret over hvilke signaler det sender til barnet enn at barnet skulle se tanta si naken i en naturlig setting. Anonymous poster hash: 22ec4...eca 5
Aircondition Skrevet 12. mai 2015 #12 Skrevet 12. mai 2015 Hadde det ikke vært enda verre om tante sto der naken i en trang dusj, og syns det hele var såpass ubehagelig at tantungen merket det? Så lenge fokuset var på håret hennes og ikke på tantes dusjantrekk så ser jeg virkelig ikke grunn til bli overgitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå