malla1992 Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 Hvor mange uker går man på nesespray og sprøyter ?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Jeg gikk 3 uker på nesespray og 10 dager på sprøyter. Anonymous poster hash: 933f8...1b5
malla1992 Skrevet 12. mai 2015 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2015 Jeg gikk 3 uker på nesespray og 10 dager på sprøyter. Anonymous poster hash: 933f8...1b5 Er det likt for alle ?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Er det likt for alle ? Nei. Anonymous poster hash: 2d478...4c6
Biloba Skrevet 12. mai 2015 #5 Skrevet 12. mai 2015 Hvis man har spray er det alltid minst 2 uker. Det kan bli mer for å få god timing på sprøytestart og uttak for å unngå søndager, så antall dager kan bli lengre avhengig av hvilken ukedag du får mens og tilpasning hvis klinikken har litt sprengt kapasitet når du skal ha behandling. Sprøytetid avhenger av om du hadde spray først (= noen dager ekstra) og hvor fort eggene vokser. Jeg hadde 8 dager + eggløsningssprøyten på første (uten spray, hadde da ekstra sprøyte for å hindre eggløsning fra dag 6). 15 dager spray på andre, 16 dager på tredje, og 12 dager sprøyter inkl eggløsningssprøyte på begge. Sprayen fortsetter i tillegg under sprøytene frem til dagen eggløsningssprøyten settes. Denne gangen har jeg i tillegg blodfortynnende sprøyter fra innsett, fordi jeg mistet i MA sist. Vet ikke når jeg skal stoppe den enda, fikk resept til 60 dager.
malla1992 Skrevet 12. mai 2015 Forfatter #6 Skrevet 12. mai 2015 Hvis man har spray er det alltid minst 2 uker. Det kan bli mer for å få god timing på sprøytestart og uttak for å unngå søndager, så antall dager kan bli lengre avhengig av hvilken ukedag du får mens og tilpasning hvis klinikken har litt sprengt kapasitet når du skal ha behandling. Sprøytetid avhenger av om du hadde spray først (= noen dager ekstra) og hvor fort eggene vokser. Jeg hadde 8 dager + eggløsningssprøyten på første (uten spray, hadde da ekstra sprøyte for å hindre eggløsning fra dag 6). 15 dager spray på andre, 16 dager på tredje, og 12 dager sprøyter inkl eggløsningssprøyte på begge. Sprayen fortsetter i tillegg under sprøytene frem til dagen eggløsningssprøyten settes. Denne gangen har jeg i tillegg blodfortynnende sprøyter fra innsett, fordi jeg mistet i MA sist. Vet ikke når jeg skal stoppe den enda, fikk resept til 60 dager. Okei men hva betyr ma ? Har du vært igjennom egguttak enda ? Isåfall, åssen opplevde du det ? Var det vondt ? Ts
Biloba Skrevet 13. mai 2015 #7 Skrevet 13. mai 2015 Okei men hva betyr ma ? Har du vært igjennom egguttak enda ? Isåfall, åssen opplevde du det ? Var det vondt ? Ts MA er missed abortion. Det er når fosteret dør, uten at man får blødninger og livmoren tømmer seg ikke. Jeg fikk tabletter som ved medisinsk abort for å få det igang. Jeg har hatt 3 uttak, de var veldig forskjellige i smerter, men det verste var helt overkommelig og jeg gruet meg ikke til de andre uttakene. Første gang var eggstokkene veldig hovne og jeg tok 16 egg fra den som hadde laget mest, så det var litt å stikke på;-) Første gang tror jeg de smertestillende lå på toppen av frokosten og ikke hadde blitt tatt skikkelig opp enda. De andre gangene har jeg tatt dem 15 min før jeg skulle og uten å nettopp ha spist, og kjent mye mindre. Det er noen som har veldig mye smertefølsomhet i eggstokkene, men jeg har hengt mye på prøverforumene og ser at de fleste har det ok og en god del helt smertefritt. Ta med mannen til støtte og la ham sørge for at du blir hørt hvis du trenger påfyll, og at de venter til det virker. Jeg blir sint når jeg leser om dem som har hatt virkelig vondt, det er helt unødvendig og slike leger må bare få beskjed om å ta hensyn.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #8 Skrevet 13. mai 2015 Jeg har hatt ett grusomt smertefullt uttak og to helt greie uttak. De to siste var vonde de også, men overkommelige. Jeg har også hatt en innsetting som var kjempevond, og det er unormalt. De klarte ikke å få inn kateteret. Men de andre gangene har jeg ikke kjent det engang. Anonymous poster hash: 933f8...1b5
miore Skrevet 13. mai 2015 #9 Skrevet 13. mai 2015 Hvor mange uker går man på nesespray og sprøyter ? Jeg hadde kort regime og gikk ikke på spray. Hele prosessen fra første sprøyte til uttak tok nøyaktig to uker for meg. Totalt var det 12 dager på puregon, de 6 siste også på orgalutran for å hindre eggløsning. dag 13 tok jeg kun ovitrelle (eggløsningssprøyte). Uttaket 1.5 døgn etter eggløsningssprøyten var helt ok for min del, det var litt ubehagelig, men ikke vondt.
jente 82 Skrevet 13. mai 2015 #10 Skrevet 13. mai 2015 Jeg synes også uttak var helt greit, det verste var bedøvelsen som settes i livmora. Jeg hadde da fått noe paracet lignende og vival en time før oppmøte. Pluss antibiotika og morfin intravenøst ved uttak. Måtte forøvrig faste før uttak ! Spiste etter uttaket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå