Gå til innhold

Hva tenker dere om dette kostholdet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Frokost: en banan, litt kesam, litt havregryn, en håndfull nøtter/rosiner på toppen Eller en skive med grovt brød og et kokt egg. En stor kopp grønn te med ingefær + sitron

Lunsj: Banan, eple og en gulrot

Mellommåltid: En banen eller ligendne + et glass med hjemmepresset grønn juice (selleri, eple, spinat, grønnkål, ingefær, eple)

Middag: En kyllingfilet, kokt brokkoli, ubehandlet spinat og div. grønnsaker som er tilgjengelig (tomat, agurk, paprika). (spiser annet til middag, men dette er utgangspunktet for mye av det jeg lager)

Kvelds: samme som frokost i litt mindre versjon en frukt eller grønnsak eller ingenting. + en stor kopp grønn te med ingefær og sitron

+ ca. 2 liter vann om dagen og 3-4 kopper svart kaffe.

Vil dere regne dette som et sundt kosthold? Jeg tenker ikke nødvendigvis på for å gå ned i vekt, men mer for å sørge for at kroppen får næringen den trenger, for å få bedre energi osv. Noen tips til hva jeg bør fjerne/legge til?

Anonymous poster hash: b96d0...81a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synest det hørest ut som du spiser for lite. Ja, sunt, men lite.

Skrevet

Til middagen savner jeg fett og karbohydrater. Resten ser ok ut, men er umulig å si om det er nok mat når du ikke skriver noe om deg selv, aktivtetsnivå eller mengde på måltidene.

AnonymBruker
Skrevet

Høres svært lite sammensatt ut.

Mer fett og protein trengs.

Anonymous poster hash: 77c83...308
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bare frukt til lunsj?

Anonymous poster hash: 945b9...3d7
AnonymBruker
Skrevet

Ta'ræ en burger!

Anonymous poster hash: eb8c6...3ed
Skrevet

Mangler litt sunt fett, og jeg vil si at det er alt for lite mat også. Få i deg mer til lunsj - gjerne noe nøtter, avocado, oljer, fet fisk ol slik at du øker inntaket av umettet fett. Ville også hatt med en proteinkilde her - linser, bønner, cottage cheese, kjøtt eller fisk.

Du bør også innta noe mer grove karbohydrater - grov pasta, ris, søtpotet/potet, mer havregryn (hva betyr litt?).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...