Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) jeg er en jente på 22 som skal starte med IVF 22 mai. Men jeg har ikke så veldig bra\sunt kosthold, den ene dagen kan jeg spise nesten ingenting bare litt middag kanskje, men kan spise mye den andre dagen. Burde jeg endre kostholdet før jeg starter IVF ? jeg har hørt noe om at hvis du spiser lite så fester ikke egget seg.

Anonymous poster hash: ca46c...5bb
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, det er forskjell på suksessrate for kvinner med ulike kosthold. Du trenger ingen spesialdiett, men mer regelmessige måltider, stabilt blodsukkeret, og næringsrik mat (gode fettsyrer, rikelig med proteiner og grønnsaker) er en fordel. Vær forsiktig med koffein. Over 5 kopper kaffe daglig halverer sjansen til å lykkes med et ivf-forsøk, og øker østrogennivåene i follikelfasen. Gode næringsstoffer påvirker mange prosesser i kroppen. Det tar flere måneder å utvikle eggene, så det er ikke lurt å utsette gode forsetter til selve forsøket starter. Lykke til!

Endret av Biloba
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er forskjell på suksessrate for kvinner med ulike kosthold. Du trenger ingen spesialdiett, men mer regelmessige måltider, stabilt blodsukkeret, og næringsrik mat (gode fettsyrer, rikelig med proteiner og grønnsaker) er en fordel. Vær forsiktig med koffein. Over 5 kopper kaffe daglig halverer sjansen til å lykkes med et ivf-forsøk, og øker østrogennivåene i follikelfasen. Gode næringsstoffer påvirker mange prosesser i kroppen. Det tar flere måneder å utvikle eggene, så det er ikke lurt å utsette gode forsetter til selve forsøket starter. Lykke til!

Høres dette ut som en grei mat dag ?

- Frokost: 2 brødskiver, youghurt og melk.

- Lunsj: kylling salat og en frukt.

- M-måltid: nøtter og frukt-

- Middag: alt fra kjøttkaker, poteter og brunsaus til taco ( eneste grønnsaker jeg spiser er brokkoli, purreløk, paprika og løk. Så prøver å lage middag med dette i )

M-måltid: knekkebrød og youghurt.

- Kveldsmat: rester fra lunsjen eller brødskiver )

Jeg er veldig kresen på frukt og grønt, men prøver så godt jeg kan å spise mye av det jeg liker. Tar også D vitaminer, B vitaminer, tran og folinsyre :)

Skrevet

Høres dette ut som en grei mat dag ?

- Frokost: 2 brødskiver, youghurt og melk.

- Lunsj: kylling salat og en frukt.

- M-måltid: nøtter og frukt-

- Middag: alt fra kjøttkaker, poteter og brunsaus til taco ( eneste grønnsaker jeg spiser er brokkoli, purreløk, paprika og løk. Så prøver å lage middag med dette i )

M-måltid: knekkebrød og youghurt.

- Kveldsmat: rester fra lunsjen eller brødskiver )

Jeg er veldig kresen på frukt og grønt, men prøver så godt jeg kan å spise mye av det jeg liker. Tar også D vitaminer, B vitaminer, tran og folinsyre :)

Jeg synes det høres bra ut:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...