charlotte.lu Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 hei jeg skal kjøpe meg hårkur. klarer ikke bestemme meg mellom: fudge dynamite, joico k-pak eller macadamia natural oil - deep repair masque. Har noen erfaring med disse hårkurene eller anbefaler dere noen andre? jeg var så dum å bleket håret mitt 3 ganger på en helg hjemme. GIkk til frisøren og klippet vekk det slitte og farget det brunt, hun sa at jeg måtte bruke hårkur hver gang jeg vasket håret men glemte å spørre om hun anbefalte noen.
rockejenta Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Jeg har brukt joico k-pak. Vært veldig fornøyd med den! Ikke prøvd de andre
Chizue Skrevet 12. mai 2015 #3 Skrevet 12. mai 2015 Om det bare er slitt og tørt, så anbefaler jeg olivenolje, enten ta det i håret før du går å legger deg, eller en 30min før du går i dusjen.. Må taes i tørt hår, er håret vått så sitter oljen veldig godt Om du plages med fet hodebunn så bør du ikke få olje i selve hodebunnen, men om du har tørr hodebunn så kan man massasere olje i hodebunnen også Det er snakk om så lite som kanskje halvparten av ett eggeglass som man bruker i håret, jeg bruker ca 2ss i håret
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #5 Skrevet 13. mai 2015 Om det bare er slitt og tørt, så anbefaler jeg olivenolje, enten ta det i håret før du går å legger deg, eller en 30min før du går i dusjen.. Må taes i tørt hår, er håret vått så sitter oljen veldig godt Om du plages med fet hodebunn så bør du ikke få olje i selve hodebunnen, men om du har tørr hodebunn så kan man massasere olje i hodebunnen også Det er snakk om så lite som kanskje halvparten av ett eggeglass som man bruker i håret, jeg bruker ca 2ss i håret Hvordan få olivenoljen ut, hvis den sitter godt når det er vått? Går ut ifra at den må skylles ut i vann? Hvilken olivenolje anbefaler du? Anonymous poster hash: 9c249...d38
Chizue Skrevet 13. mai 2015 #6 Skrevet 13. mai 2015 Hvordan få olivenoljen ut, hvis den sitter godt når det er vått? Går ut ifra at den må skylles ut i vann? Hvilken olivenolje anbefaler du? Anonymous poster hash: 9c249...d38 Du vasker håret med sjampo som normalt Men om du har tatt den i vått hår, så må du kanskje ta to runder med sjampo istedet. Olje frastøter jo vannet, så det å vaske bare med vann hjelper nok fint lite Den olivenoljen jeg bruker, er Ybarra, bruker den i matlaging også.. (Det som er så fint med olivenolje) Etter at jeg startet å bruke olivenolje i håret, så har jeg sluttet helt med balsam Jeg er iallefall storfornøyd, er jo ikke alle det passer til, men lov å prøve seg fram likevel.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #7 Skrevet 13. mai 2015 Du vasker håret med sjampo som normalt Men om du har tatt den i vått hår, så må du kanskje ta to runder med sjampo istedet. Olje frastøter jo vannet, så det å vaske bare med vann hjelper nok fint lite Den olivenoljen jeg bruker, er Ybarra, bruker den i matlaging også.. (Det som er så fint med olivenolje) Etter at jeg startet å bruke olivenolje i håret, så har jeg sluttet helt med balsam Jeg er iallefall storfornøyd, er jo ikke alle det passer til, men lov å prøve seg fram likevel. Skjønner. Tusen takk for svar! (Jeg har langt tykt hår med fall i. Tror du olivenolje vil passe min hårtype?) Anonymous poster hash: 9c249...d38
Chizue Skrevet 13. mai 2015 #8 Skrevet 13. mai 2015 Skjønner. Tusen takk for svar! (Jeg har langt tykt hår med fall i. Tror du olivenolje vil passe min hårtype?) Anonymous poster hash: 9c249...d38 Det vet jeg ikke Bare husk å ikke bruk for mye, det jeg gjør er å ta ett par dråper i hånda, gni hendene sammen for så å massere det inn i håret.. gjør dette 2-3 ganger *ikke helle det i håret* Mitt hår er, tykt og langt, har litt fall selv, har farget hår
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #9 Skrevet 13. mai 2015 Det vet jeg ikke Bare husk å ikke bruk for mye, det jeg gjør er å ta ett par dråper i hånda, gni hendene sammen for så å massere det inn i håret.. gjør dette 2-3 ganger *ikke helle det i håret* Mitt hår er, tykt og langt, har litt fall selv, har farget hår Tusen takk! Skal teste det ut:) Anonymous poster hash: 9c249...d38
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #10 Skrevet 13. mai 2015 Det vet jeg ikke Bare husk å ikke bruk for mye, det jeg gjør er å ta ett par dråper i hånda, gni hendene sammen for så å massere det inn i håret.. gjør dette 2-3 ganger *ikke helle det i håret* Mitt hår er, tykt og langt, har litt fall selv, har farget hår P.S : Glemte å spørre om du bruker extra virgin Ybarra olive oil eller vanlig? Anonymous poster hash: 9c249...d38
Chizue Skrevet 13. mai 2015 #11 Skrevet 13. mai 2015 P.S : Glemte å spørre om du bruker extra virgin Ybarra olive oil eller vanlig? Anonymous poster hash: 9c249...d38 Jeg bruker extra virgin jeg
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #12 Skrevet 13. mai 2015 Jeg bruker extra virgin jeg Tusen takk! Anonymous poster hash: 9c249...d38
Gjest Raptuza Skrevet 13. mai 2015 #13 Skrevet 13. mai 2015 Bruker sjelden kur på håret, men jeg har av og til i Kokosolje i lengdene. Har langt og litt tørt hår. Men den må virke i hvert fall en time før utvask. Ta i shampo i håret før du skyller med vann. 2-3 vask så er det ferdig. Håret blir mykt og blankere 👸
skruf Skrevet 13. mai 2015 #14 Skrevet 13. mai 2015 Jeg liker veldig godt Joico K-Pack. Håret blir silkemykt og lett å gre av den. Har langt hår med endel krøller, tynne og fine hårstrå, men veldig mange hårstrå. Har prøvd olivenolje-kur tidligere, men det funket ikke for meg. Strevde skikkelig med å få ut oljen, selv etter gjentatte vask så var håret fettete. Og jeg brukte oljen bare i lengden og ikke i hodebunnen.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #15 Skrevet 14. mai 2015 Jeg liker veldig godt Joico K-Pack. Håret blir silkemykt og lett å gre av den. Har langt hår med endel krøller, tynne og fine hårstrå, men veldig mange hårstrå. Har prøvd olivenolje-kur tidligere, men det funket ikke for meg. Strevde skikkelig med å få ut oljen, selv etter gjentatte vask så var håret fettete. Og jeg brukte oljen bare i lengden og ikke i hodebunnen. Bruker du fukt eller protein kuren til Joico K-Pak? Evt begge, og hvordan? Anonymous poster hash: 9c249...d38
skruf Skrevet 14. mai 2015 #16 Skrevet 14. mai 2015 Bruker du fukt eller protein kuren til Joico K-Pak? Evt begge, og hvordan? Anonymous poster hash: 9c249...d38 Jeg har begge, bruker å veksle på. Men sånn som nå når jeg nettopp har stripet og farget håret (måtte legge over farge for å få ei kaldere nyanse i stripene) så har jeg bare brukt proteinkuren. I tillegg til at den er veldig god for håret så synes jeg det er et pluss at den ikke trenger å være så mange minuttene i. Bruker å vaske håret med shampo, deretter tar jeg oppi kuren, skyller ut og balsam tilslutt. Håret mitt er så og si ikke slitt til tross for at det går ned til korsryggen, sist jeg var til frisøren for å stusse tuppene så trengte hun bare å klippe 1cm, og da var det 6mnd siden sist jeg var å stusset tuppene. I følge frisøren så er det pga jeg er flink å ta vare på håret, bl.a med hyppig kuring. Bruker å bestille fra Blush.no, der er det rimeligere enn i frisørsalong, og de har ofte veldig gode tilbud. Varene er i postkassen etter bare noen dager
Underhuden Skrevet 14. mai 2015 #17 Skrevet 14. mai 2015 Ser du får anbefaling til oljekur. Selv foretrekker jeg også dette i tillegg til hårkuren jeg bruker fra Redken Jeg veksler mellom/blander gjerne fler ulike oljer. Gode oljer for kur er: oliven, aloe vera, jojoba, castor, kokosolje, safflower m.m Gjerne varme opp i mikroen først, påfør i hele håret, pakk inn håret i gladpack og surr et håndkle rundt. Sov gjerne med kuren over natten. Vaskes ut med shampo og balsam.
canaomi Skrevet 15. mai 2015 #18 Skrevet 15. mai 2015 Jeg sverger til redken cat og anti snap for proteiner og macadamia oil for fuktighet ! Håret hadde aldri greid seg etter hjemmebleking og dårlig frisør arbeid uten disse ! Joico gjorde absolutt ingenting for mitt hår. Veldig viktig å huske på at det er stor forskjell på protein og fuktighetskur Husk at det er veldig stor forskjell på protein
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå