AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 Hva liker ett-åringen din å gjøre/leke med? Hva liker han/hun å spise? Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg skal passe ei jente de neste månedene som dagmamma (rundt fem timer dagen). Vil gjerne ha så mange tips som mulig fra dere mødre Har jobbet mye med barn, men har ikke fått barn selv ennå, og en mor er vel som regel den som kan mest? Og - hva bør jeg ta for dette? Hva tar dagmammaer nå til dags per barn? Og har alder noe å si på prisen (vanligvis)? Anonymous poster hash: c80ff...7c4 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Ett-åringen min liker å gå rundt i huset og ta på ting, rive ned saker fra bordet, tømme skuffer og kaste innholdet utover gulvet, ligge på magen på kjøkkengulvet og finne mikroskopiske smuler som hun spiser, gå tur i skogen og plukke blomster og strå, se på insekter, leke i sandkasse, studere ansiktet mitt, ta tak i ansiktet mitt og prøve å dra det av, at jeg synger sanger til henne, at vi ser på bilder, å huske...altså ikke så mye organisert leking ennå, men enkle leker med mye farger er hun interessert i. Min liker å spise det meste. Hun får ofte grøt til frokost, egg til lunsj, fisk og grønnsaker til middag og yoghurt med frukt til kvelds. Ca en halv liter melk om dagen (noe av det morsmelk, jeg ammer litt fortsatt). Pris vet jeg ikke. Ca 100 kr timen?Anonymous poster hash: 1c0ad...450 4
Cinzia Skrevet 12. mai 2015 #3 Skrevet 12. mai 2015 Min på 1,5 år elsker å se i bøker, samt å tømme alle skuffer og skap, stå ved vasken og leke med vann, være på lekeplassen med sandkasse, disser og sklie, samt også gjerne leke med små dyrefigurer (men da må jeg sitte sammen med henne). 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Se i bøker. Har en skuff med ufarlige kjøkkenredskaper til disposisjon og alt som nevnt over i grunn Anonymous poster hash: 68453...580 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #5 Skrevet 12. mai 2015 Sanger med tegn til. Som lille pettrr edderkopp. Elsker det. Rim og regler med faste tegn og bevegelse også. Telleregler på tær og fingre er morsomt. Og vann er hysterisk spennende. Vaske hender, bade, rote i sølepytt.. Anonymous poster hash: b9fae...1b4 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #6 Skrevet 12. mai 2015 Takk for tips dere! :D Likte det med vann. Hadde ikke tenkt på det en gang Mer? Flere tips angående hva jeg bør foreslå som pris? Anonymous poster hash: c80ff...7c4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #7 Skrevet 12. mai 2015 Tips til hva de liker å gjøre har du fått masse bra av Mat tenker jeg brød, grøt, frukt og grønt. Hør med foreldrene hva barnet vanligvis spiser. Jeg jobber i barnehage som fagarbeider med noen års ansiennitet og ligger på ca 160kr timen.. så kanskje 100-120kr timen er ok? Anonymous poster hash: 42403...39f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #9 Skrevet 12. mai 2015 Som barnevakt, jobber i barnehage dagtid, så tar jeg 100,- timen. 1åringer leker jo ikke på samme måte som større barn, så den er alltid litt vrien. Vil anbefale å trille mye turer hvor dere kan se forskjellige ting. Gå gjerne på plasser hvor dere kan se dyr og mennesker, vann og trær. Lek gjerne med ting som har lyder. Kjøkkenskuffa kan også gjerne være godt nok, visper osv. Anonymous poster hash: 7d4e9...a0d
Semydfe Skrevet 12. mai 2015 #10 Skrevet 12. mai 2015 En full dagmamma-plass er ofte kontantstøtte + barnehagepris. Altså ca 8500,- i mnd. Hvis du skal ha barnet 5 dager i uken, 5 timer hver per dag, så tenker jeg at 5000-6000 i mnd er en grei pris.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #11 Skrevet 12. mai 2015 En full dagmamma-plass er ofte kontantstøtte + barnehagepris. Altså ca 8500,- i mnd. Hvis du skal ha barnet 5 dager i uken, 5 timer hver per dag, så tenker jeg at 5000-6000 i mnd er en grei pris. Shit, er det sååå dyrt???Anonymous poster hash: a0878...888
Semydfe Skrevet 13. mai 2015 #12 Skrevet 13. mai 2015 (endret) Shit, er det sååå dyrt???Anonymous poster hash: a0878...888 Har hørt om mange som tar mindre også, men de gjør det nok mest sannsynlig "svart". Vi betaler 8700,- i mnd. Endret 13. mai 2015 av Semydfe
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #13 Skrevet 13. mai 2015 Jeg jobber som dagmamma, har barnet 6 timer dagen, 5 dager i uka. Tar 6000 inkl mat og frukt. Betaler skatt av det, men siden inntekten er så liten er det ikke mye skatt så jeg sitter igjen med 5500. Itillegg får jeg jo fratrekk på slitasje og sånt, men det må jeg sette meg bedre inn i når neste års selvangivelse skal leveresAnonymous poster hash: fabd6...b7c
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #14 Skrevet 13. mai 2015 Shit, er det sååå dyrt???Anonymous poster hash: a0878...888 Har sett tråder her inne at folk betaler opp mot 10 000 kr i mnd! Helt vannvittige priser! Anonymous poster hash: 3f6d7...18a
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #15 Skrevet 13. mai 2015 Shit, er det sååå dyrt???Anonymous poster hash: a0878...888 Det er jo ikke så fryktelig dyrt når man tenker på at foreldrene får 6000 kr i kontantstøtte. De går ikke mye i minus.Anonymous poster hash: 822b8...684 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #16 Skrevet 13. mai 2015 Ojjj! Jeg ante ikke hva som var vanlig pris da jeg møtte ungens mamma. Hun visste heller ikke hva som var vanlig pris, så hun spurte den dagmammaen som "hooka" oss sammen om hva som var vanlig å ta i timen. Damen svarte 25 kroner i timen! Det tar hun per barn. Det synes jeg egentlig er litt lite når det er snakk om noen få timer, noen få dager i uka. Føler meg som ei nabojente på 9 år som skal spare opp til sin første lipgloss! :O Ett-årinegn virker fin å ha med å gjøre, jeg liker å ha noe å styre med og jeg setter pris på litt erfaring med de minste til jeg får barn selv.MEN ville dere gått med på denne lønnen? Vil altså tjene under 100 kroner på én dag. Anonymous poster hash: c80ff...7c4
strawberry Skrevet 13. mai 2015 #17 Skrevet 13. mai 2015 Ojjj! Jeg ante ikke hva som var vanlig pris da jeg møtte ungens mamma. Hun visste heller ikke hva som var vanlig pris, så hun spurte den dagmammaen som "hooka" oss sammen om hva som var vanlig å ta i timen. Damen svarte 25 kroner i timen! Det tar hun per barn. Det synes jeg egentlig er litt lite når det er snakk om noen få timer, noen få dager i uka. Føler meg som ei nabojente på 9 år som skal spare opp til sin første lipgloss! :O Ett-årinegn virker fin å ha med å gjøre, jeg liker å ha noe å styre med og jeg setter pris på litt erfaring med de minste til jeg får barn selv.MEN ville dere gått med på denne lønnen? Vil altså tjene under 100 kroner på én dag. Anonymous poster hash: c80ff...7c4 Uaktuelt!! Er ikke bare LITT lite heller.
duplexx Skrevet 13. mai 2015 #18 Skrevet 13. mai 2015 Ojjj! Jeg ante ikke hva som var vanlig pris da jeg møtte ungens mamma. Hun visste heller ikke hva som var vanlig pris, så hun spurte den dagmammaen som "hooka" oss sammen om hva som var vanlig å ta i timen. Damen svarte 25 kroner i timen! Det tar hun per barn. Det synes jeg egentlig er litt lite når det er snakk om noen få timer, noen få dager i uka. Føler meg som ei nabojente på 9 år som skal spare opp til sin første lipgloss! :O Ett-årinegn virker fin å ha med å gjøre, jeg liker å ha noe å styre med og jeg setter pris på litt erfaring med de minste til jeg får barn selv.MEN ville dere gått med på denne lønnen? Vil altså tjene under 100 kroner på én dag. Anonymous poster hash: c80ff...7c4 Ehh skal du ikke leve på dette, siden du må ta deg av noen andres barn i stedet for å dra på jobb? Du skal selvfølgelig få barnehagepris + kontantstøtten, med mindre du er steinrik og har råd til å gå hjemme for moro uten å bli betalt. Du holder på å bli lurt... De foreldrene tjener fett på deg. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #19 Skrevet 13. mai 2015 Ehh skal du ikke leve på dette, siden du må ta deg av noen andres barn i stedet for å dra på jobb? Du skal selvfølgelig få barnehagepris + kontantstøtten, med mindre du er steinrik og har råd til å gå hjemme for moro uten å bli betalt. Du holder på å bli lurt... De foreldrene tjener fett på deg. Jeg har ikke jobb. Tenkte å ha dette mens jeg er på leting sånn at jeg ikke "kaster bort tid" og at det er fint med litt ekstra inntekt i tillegg til Nav og deltidsjobben. Så hadde ingen planer om å leve av det, men det hadde vært kjekt med litt ekstra inntekt. Angrer litt på at jeg ikke sa der og da at jeg synes det er litt lite. Dumme meg. Synes det er litt ekkelt å si i fra nå Håper hun innser selv at jeg er litt for gammel for en sånn lønn. Anonymous poster hash: c80ff...7c4
duplexx Skrevet 13. mai 2015 #20 Skrevet 13. mai 2015 Jeg har ikke jobb. Tenkte å ha dette mens jeg er på leting sånn at jeg ikke "kaster bort tid" og at det er fint med litt ekstra inntekt i tillegg til Nav og deltidsjobben. Så hadde ingen planer om å leve av det, men det hadde vært kjekt med litt ekstra inntekt. Angrer litt på at jeg ikke sa der og da at jeg synes det er litt lite. Dumme meg. Synes det er litt ekkelt å si i fra nå Håper hun innser selv at jeg er litt for gammel for en sånn lønn.Anonymous poster hash: c80ff...7c4 Well, du får si ifra, det har du lov til! Si at du ikke ante noen ting, og dersom barnet er ett år + får de kontantstøtte. Dette vet de, tro du meg. De betaler deg null og niks og får seks tusen rett i lommen. Du har all grunn til å ta det opp. Minste du har rett på å kreve er hele kontantstøtten. Sannsynligheten er stor for at du er deres eneste løsning. Så stå på krava!! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå