J_9 Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 Er egentlig ikke så krise, men trenger noen nye søljer til bunaden min! Problemet er at jeg bor i Trondheim, og finner ingen steder på nettet som tilsier at det finnes en gullsmed med søljer som tilhører nordmørsbunaden her! Å bestille fra nettet vil ta for lang tid (skal i konf. på torsdag) Er det noen som vet om noen gullsmeder/butikker i Trondheim som selger dette?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Er egentlig ikke så krise, men trenger noen nye søljer til bunaden min! Problemet er at jeg bor i Trondheim, og finner ingen steder på nettet som tilsier at det finnes en gullsmed med søljer som tilhører nordmørsbunaden her! Å bestille fra nettet vil ta for lang tid (skal i konf. på torsdag) Er det noen som vet om noen gullsmeder/butikker i Trondheim som selger dette? Jeg vet ingen gullsmeder i Trondheim som selger sølv til nordmørsbunaden. Det sikreste alternativet er å ta en kjøretur til Sunndalsøra, eller ta kystekspressen til Kristiansund. Jeg tror Sunndalsøra blir nærmeste nordmørs-gullsmed. Anonymous poster hash: bbd6d...d7f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #3 Skrevet 12. mai 2015 Prøv Riibe mynthandler i Dronningens gate. De har mye brukt sølv. Anonymous poster hash: 02494...ad7
Gjest Canario Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Sjekk finn.no og bunad Facebook grupper. Masse sølv til salgs der nå
J_9 Skrevet 12. mai 2015 Forfatter #5 Skrevet 12. mai 2015 Jeg vet ingen gullsmeder i Trondheim som selger sølv til nordmørsbunaden. Det sikreste alternativet er å ta en kjøretur til Sunndalsøra, eller ta kystekspressen til Kristiansund. Jeg tror Sunndalsøra blir nærmeste nordmørs-gullsmed. Anonymous poster hash: bbd6d...d7f Vet at de har det i Surnadal, men har ikke tid til å kjøre dit denne uken.. Uff
J_9 Skrevet 12. mai 2015 Forfatter #6 Skrevet 12. mai 2015 Er det noen som vet om husfliden selger dette?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #7 Skrevet 12. mai 2015 Prøvd Husfliden? De pleier å være behjelpelige. Nordmøre er jo ikke så langt unna. Kjøpte rogalandssølv til min bunad i Bergen, så de bør jo ha Nordmøre i Trondheim. Gullsmeden på andre siden av gata til Byhaven har en del bunadssølv. Så var det en butikk i enden av Nordre som også har en del bunadssølv. Du kan jo prøve der. Lykke til! Anonymous poster hash: 0f039...110
mereo Skrevet 13. mai 2015 #8 Skrevet 13. mai 2015 Dersom du ikke finner det i butikk, så er det stor sannsynlighet for at de kan bestille. Men det er ikke sikkert at du har det til 17.mai.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå