AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 Vi har kjøpt en leilighet som er en del billigere enn vi hadde tenkt. Finansieringsbesviset vårt var på 800 000 mer enn vi endte opp med å kjøpe for. Nå lurer jeg på om det er vanlig at man i sånne tilfeller, der det er klart behov for renovering, kan få lån som overskrider boligens verdi, med garanti i verdistigning? Vi har jo en del egenkapital å pusse opp for, siden vi nå må gå inn med mindre EK i boligen, men det hadde vært beleilig med f. eks 100 000 ekstra å pusse opp for, siden banken uansett vet at vi lett kan betjene høyere lån enn vi nå får. Likevel har jeg hørt at "man får ikke lån til oppussing". Jeg forstår at dette er noe vi kan snakke med banken om, men vi har ikke avtale med banken på en liten stund enda, og jeg er utålmodig og vil høre erfaringer NÅ Anonymous poster hash: 43c43...e49
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Jeg fikk blankt nei (fikk i utgangspunktet finansieringsbevis på 600 000 mer enn jeg kjøpte for). Jeg endte opp med å ta privat lån av familie (hadde da fått bekreftet av en annen bank at de ville gi meg ekstra lån for å tilbakebetale når jeg var ferdig med oppussing). Min hovedbank var litt vanskelig på å gi meg lånet jeg ønsket i etterkant, selv om boligen etter oppussing hadde steget med over 400 000, og jeg ønsket kun 130 000 til i lån. Ble fort en annen sak da jeg informerte om at jeg har fått dette lånet hos en konkurrent, og dermed kom til å bytte bank. Da var det plutselig helt uproblematisk. Har en venninne med samme erfaring. Anonymous poster hash: c2d95...5a8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #3 Skrevet 12. mai 2015 vi fikk ja. Hadde kjøpt for 100 000 mindre enn finansieringsbeviset og fikk bruke dem til oppussing. Anonymous poster hash: 76185...362
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå