AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #1 Del Skrevet 12. mai 2015 Jeg mangler 8 studiepoeng for å kunne få støtte til utdanning til høsten. Fikk et brev fra Lånekassen i dag, og ting har ikke blitt som jeg først ble informert om. Jeg trenger derfor å tjene inn disse 8 poengene før jeg begynner på studie til høsten, ellers vil jeg ikke kunne studere. NKI har et nettkurs i Ex.phil. Eksamen er 29.mai. Jeg vurderer å melde meg opp og ta eksamen for å tjene inn disse poengene, ettersom det er det eneste valget jeg har på dette tidspunktet. Det jeg lurer på er om dette lar seg gjøre? Kurset koster over 10 000 kroner og det er greit å vite på forhånd om dette er heelt umulig å få til, før jeg betaler. Noen som har tatt ex.phil og mener dette kan gjennomføres? Jeg er ganske god i pugging. Eksamenen er hjemme og over 4 døgn, noen som vet hvordan type eksamen det blir da? Setter utrolig pris på svar!!! Anonymous poster hash: 8a21b...5d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 12. mai 2015 #2 Del Skrevet 12. mai 2015 Exphil er easy, var iallfall i gamle dager da jeg tok det. Leste i 2 dager og stod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rockejenta Skrevet 12. mai 2015 #3 Del Skrevet 12. mai 2015 Vil tro det er mulig å få til. Høres ut som det er en hjemmeeksamen, og da har du jo tilgang på bøkene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 12. mai 2015 #4 Del Skrevet 12. mai 2015 Absolutt mulig vil jeg tro. Jeg leste i to uker og fikk B. Hadde ikke vært på så mange forelesninger, men hadde vel skrevet en oppgave (begynner å bli noen år siden ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angry Man Skrevet 12. mai 2015 #5 Del Skrevet 12. mai 2015 Jeg leste i 4 dager før eksamenene til grunnfag psykologi. Så ja du kan fint klare det på 2 uker, bare ikke tro at du kommer til å huske noe særlig etter et par år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mijaa Skrevet 12. mai 2015 #6 Del Skrevet 12. mai 2015 (endret) Hvorfor ikke ta et friår hvor du jobber og tar opp igjen fag? Hvis det er sånn at du ikke får studiestøtte for neste år, så ligger du jo lovlig langt bak med antall studiepoeng. Men joda, du klarer sikkert en hjemmeeksamen i ex.phil! Endret 12. mai 2015 av mijaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #7 Del Skrevet 12. mai 2015 Det går nok helt fint! Jeg leste til ex.fac på 2 dager og fikk en B, ex.phil er enklere Lykke til! Anonymous poster hash: c66a6...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #8 Del Skrevet 12. mai 2015 Tuusen takk for svar!! Da går jeg for det!! Anonymous poster hash: a6198...c13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #9 Del Skrevet 12. mai 2015 Bør være helt uproblematisk, ja. Jeg begynte mye tettere opp til eksamen enn som så da jeg tok ex.phil for tre år siden. Det er veldig overkommelig hvis du har hodet på rett plass og faktisk tar et ordentlig skippertak når du først tar et. Ex.phil er tross alt lagt opp slik at alle skal kunne komme greit gjennom. Når det er hjemmeeksamen i tillegg bør det virkelig ikke være noe problem. Så hvis dette er noe du trenger for å berge deg økonomisk gjennom høsten, da hadde jeg ikke nølt. Jeg synes ikke du engang har spesielt dårlig tid, jeg, hvis målet med faget stort sett bare blir å komme seg gjennom eksamen Anonymous poster hash: d0cae...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #10 Del Skrevet 12. mai 2015 Jeg leste brukte én dag på skriftlig eksamen og én dag lesing til muntlig eksamen forrige semester. Jeg fikk B. Anonymous poster hash: 7cac8...2f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linaria Skrevet 12. mai 2015 #11 Del Skrevet 12. mai 2015 Exphil er vel lett for noen og vanskelig for andre. Jeg hadde skoleeksamen i dag etter å ha lest i ca. tre uker (men ikke veldig mye hver dag). Tror du fint skal greie en hjemmeeksamen etter to uker lesing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #12 Del Skrevet 12. mai 2015 Det er ganske høy strykprosent på Ex.Phil, men med litt sprenglesing tror jeg du skal klare å stå. Anonymous poster hash: b2e6a...6de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #13 Del Skrevet 12. mai 2015 Tusen takk for svar!! Jeg lurer på om noen vet hvordan en hjemmeeksamen foregår ettersom den strekker seg over 4 døgn? Er det slik at jeg skal skrive en "oppgave" hvor jeg reflekterer og skriver om oppgaven jeg har fått? Anonymous poster hash: a6198...c13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #14 Del Skrevet 12. mai 2015 Tusen takk for svar!! Jeg lurer på om noen vet hvordan en hjemmeeksamen foregår ettersom den strekker seg over 4 døgn? Er det slik at jeg skal skrive en "oppgave" hvor jeg reflekterer og skriver om oppgaven jeg har fått? Anonymous poster hash: a6198...c13 Yes. Jeg vet ikke helt hva enkelte mener med en høy strykprosent, men på hjemmeeksamen og muntlig eksamen kjenner jeg ingen som har fått lavere enn C. Selv skrev jeg hjemmeeksamen på én dag og denne oppgaven tilsvarte en B. Anonymous poster hash: 7cac8...2f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #15 Del Skrevet 12. mai 2015 Det er ganske høy strykprosent på Ex.Phil, men med litt sprenglesing tror jeg du skal klare å stå. Anonymous poster hash: b2e6a...6de TS har hjemmeeksamen, og der er i hvert fall strykprosenten forsvinnende liten. Jeg sjekket resultatene i StudentWeb nå: Strykprosent på 2.65 % da jeg hadde ex.phil ved UiO. 1323 kandidater og 1288 av dem bestod. Så er det alltid noen som har strøket av formelle årsaker. Så det skal svært godt gjøres å stryke. TS: Jeg vet ikke hvordan det fungerer ved dette lærestedet, men da jeg hadde ex.phil-eksamen fikk jeg et konkret tema innenfor etikk (men du kan godt få filosofi i stedet, og overgangene er glidende) og skulle redegjøre for tankene til en konkret filosof. Det var helt uproblematisk. Anonymous poster hash: d0cae...328 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #16 Del Skrevet 12. mai 2015 TS har hjemmeeksamen, og der er i hvert fall strykprosenten forsvinnende liten. Jeg sjekket resultatene i StudentWeb nå: Strykprosent på 2.65 % da jeg hadde ex.phil ved UiO. 1323 kandidater og 1288 av dem bestod. Så er det alltid noen som har strøket av formelle årsaker. Så det skal svært godt gjøres å stryke. TS: Jeg vet ikke hvordan det fungerer ved dette lærestedet, men da jeg hadde ex.phil-eksamen fikk jeg et konkret tema innenfor etikk (men du kan godt få filosofi i stedet, og overgangene er glidende) og skulle redegjøre for tankene til en konkret filosof. Det var helt uproblematisk. Anonymous poster hash: d0cae...328 Jeg sjekket statistikk på min eksamen også (hjemmeeksamen + muntlig eksamen). Her var det 35 av 750 stk som strøk. Det er en strykprosent på 5. Det er lavt. Anonymous poster hash: 7cac8...2f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #17 Del Skrevet 12. mai 2015 Jeg sjekket statistikk på min eksamen også (hjemmeeksamen + muntlig eksamen). Her var det 35 av 750 stk som strøk. Det er en strykprosent på 5. Det er lavt. Anonymous poster hash: 7cac8...2f1 Ja, da har vi den samme erfaringen, og det basert på to tusen kandidater. Det kan sikkert variere noe, men det er en lav strykprosent. Fordelen med et fellesfag for alle fakulteter. Jeg kjenner ingen som har vært i nærheten av å stryke på en hjemmeeksamen i ex.phil, selv om vi var mange som sløyfet pensumboken, men det kan selvsagt ikke skade å være ekstra påpasselig når så mye står og faller på disse studiepoengene. Samtidig er det ikke akkurat noen grunn til å legge om 17. mai-planene, det er ingen tidsnød Anonymous poster hash: d0cae...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #18 Del Skrevet 13. mai 2015 Exphil er easy, var iallfall i gamle dager da jeg tok det. Leste i 2 dager og stod. Absolutt mulig vil jeg tro. Jeg leste i to uker og fikk B. Hadde ikke vært på så mange forelesninger, men hadde vel skrevet en oppgave (begynner å bli noen år siden ) Jeg leste i 4 dager før eksamenene til grunnfag psykologi. Så ja du kan fint klare det på 2 uker, bare ikke tro at du kommer til å huske noe særlig etter et par år. Det går nok helt fint! Jeg leste til ex.fac på 2 dager og fikk en B, ex.phil er enklere Lykke til! Anonymous poster hash: c66a6...51a Bør være helt uproblematisk, ja. Jeg begynte mye tettere opp til eksamen enn som så da jeg tok ex.phil for tre år siden. Det er veldig overkommelig hvis du har hodet på rett plass og faktisk tar et ordentlig skippertak når du først tar et. Ex.phil er tross alt lagt opp slik at alle skal kunne komme greit gjennom. Når det er hjemmeeksamen i tillegg bør det virkelig ikke være noe problem. Så hvis dette er noe du trenger for å berge deg økonomisk gjennom høsten, da hadde jeg ikke nølt. Jeg synes ikke du engang har spesielt dårlig tid, jeg, hvis målet med faget stort sett bare blir å komme seg gjennom eksamen Anonymous poster hash: d0cae...328 Jeg leste brukte én dag på skriftlig eksamen og én dag lesing til muntlig eksamen forrige semester. Jeg fikk B. Anonymous poster hash: 7cac8...2f1 Perfekt tråd for alle oss som ønsker å snikskryte litt! Ser noen allerede har gjort det og jeg slenger meg på: Jeg tok exphil i militæret, leste kun de siste tre dagene før eksamen og fikk B. Anonymous poster hash: f8ce5...d83 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #19 Del Skrevet 13. mai 2015 Perfekt tråd for alle oss som ønsker å snikskryte litt! Ser noen allerede har gjort det og jeg slenger meg på: Jeg tok exphil i militæret, leste kun de siste tre dagene før eksamen og fikk B. Anonymous poster hash: f8ce5...d83 Snikskryting? Hvem er det som skryter over en ex.phil-karakter? I en slik tråd som dette er det helt normalt å oppgi karakter samt lesetid for å vise TS at det absolutt ikke er noe problem å ha så liten tid. Anonymous poster hash: 7cac8...2f1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #20 Del Skrevet 13. mai 2015 Snikskryting? Hvem er det som skryter over en ex.phil-karakter? I en slik tråd som dette er det helt normalt å oppgi karakter samt lesetid for å vise TS at det absolutt ikke er noe problem å ha så liten tid. Anonymous poster hash: 7cac8...2f1 At noen klarer noe betyr ikke at det vil gå like glatt for Ts. De som har svart i tråden bryr seg nok lite om Ts sin situasjon, men benytter muligheten til å skryte av hvor enkelt de selv syntes noe tilsvarende er. Det er da et velkjent KG-fenomen.Anonymous poster hash: f8ce5...d83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå