Gå til innhold

Jeg er negativ/deprimert FØR vi har begynt å prøve skikkelig...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så redd for at vi ikke skal få det til. Er noen ting ifht meg som indikerer at vi kanskje må ha hjelp. Er i "systemet", så vil såfall slippe å vente ett år, og kan få hjelp med en gang.

Likevel - før vi skal prøve ( ant e.l disse dager ), så kjenner jeg meg så deprimert, og engstelig. Så redd for at det ikke går, ser for meg stresset fremover med evt "hjelpetiltak" og all skuffelsen...

Helt fjernt. Noen som har (hatt ) det sånn? Kan ha med at alle vennene mine har barn, alle rundt meg. Og jeg er så utrolig redd for å bli en som skal slite.

Kanskje jeg har lest for mye på prøverformumet...

Huff. Vet ikke hva som går av meg. Kanskje jeg rett og slett er superstresset? Jeg har liksom ikke troa på at dette skal gå "smertefritt"...

Noen som har følt det sånn her?

Anonymous poster hash: 7ab68...f4b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Logg ut og se deg ikke tilbake;-) Man får helt forvrengt syn på sjansene på nett. De aller fleste kan bli lett gravide, og skulle dere trenge hjelp så funker det også for de fleste. Ingen grunn til å sabotere prøvetiden sin før en har begynt med verstefallstenking. Jeg ble en sliter, men jeg er glad jeg hadde de første månedenes søte spenning og forventning.

Skrevet

Har hatt det litt sånn ja. For min del er det også fordi jeg allerede før prøvingen visste at det ville bli vanskelig pga teit syklus. Da vi begynte prøvingen ble det verre, fordi nåværende gynekolog ikke er like positiv som den jeg hadde tidligere (forrige gynekolog mente at det burde gå helt fint med litt hjelp, nåværende er mer skeptisk). Dessuten har vi litt dårlig tid pga mannens alder, så om vi ikke får det til uten ivf forblir vi barnløse...

Så ja, mye frustrasjon. Men det går likevel greit. Om dere er relativt unge (ikke over 40) har dere god tid til å få all mulig hjelp OM dere skulle trenge det. For vår del ble vi også litt lettere til sinns når vi endelig kom i gang med prøvingen.

Prøv å roe ned. Prøvetiden kan og bør være en veldig koselig tid, der dere drømmer dere bort og nyter hverandre. Dere har ikke hastverk (har jeg inntrykk av), og får dere problemer så får dere hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...