Gå til innhold

Gleder meg til se alle bunadene på 17.mai

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alltid like gøy å se karnevalskostymene :) jeg synes det er underholdende å se folk i bunad, det ser så teit ut! Haha, og så med den tilhørende fletten, da :P

Flere som gleder seg til å se karnevalet?

Anonymous poster hash: b35d8...f56

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Teit eller ikke, jeg skal bære min med stolthet og vifte med det norske flagget :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er heldigvis ikke i Norge på 17.mai. Synes bunader er stygge, og de matroskjolene/matrosdressene folk trykker på barna sine er også ganske stygge.

Anonymous poster hash: 8fd2a...564
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alltid like gøy å se karnevalskostymene :) jeg synes det er underholdende å se folk i bunad, det ser så teit ut! Haha, og så med den tilhørende fletten, da :P

Flere som gleder seg til å se karnevalet?

Anonymous poster hash: b35d8...f56

ja omg helt sykt teit og lame assss :P shit

Anonymous poster hash: 3029c...039

AnonymBruker
Skrevet

Er du kanskje en liten skap-bunadbruker, TS? Du er så opptatt av å understreke hvor mye du avskyr bunaden, nettopp for å skjule at du selv elsker bunader?

Kanskje du til og med har en bunad med alt utstyr hengende i skapet som du tar på deg i skjul, og poserer stolt foran speilet når du et at ingen ser deg?

Anonymous poster hash: 06472...27f
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gleder meg til freakshow jeg også!

Anonymous poster hash: b7dbc...c0a

Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg bærer også min bunad med stolthet.
Farmor sydde den til meg i konfirmasjonsgave. Fikk valget mellom penger eller bunad og jeg valgte bunad. Bærer den stolt og er veldig forsiktig med den fordi det er farmor sitt mesterverk og den aller siste bunaden hun sydde før hun døde. Hun rakk aldri å se meg i den, dessverre. Et av de fineste festdraktene jeg har.

Skrevet

Jeg gleder meg også til å se alle bunadene på 17.mai, og ikke minst ha på meg min egen :laugh:

Jeg elsker at fasongen gjør midjen min smalere og fremhever på en heldig måte min respektable bakende. Fasongen er helt perfekt for å vise meg fra min beste side, og vekta får meg til å automatisk rette ryggen.

Jeg liker lyden søljene lager når jeg går, det får meg til å føle meg nesten som ei prinsesse fra eventyrene.

Jeg elsker capen jeg kan trekke rundt meg om det blir litt kjølig eller kommer et regnskyll. Den er fryktelig komfortabel men likevel fin. Når jeg lar den henge løst gir den lite varme, så jeg slipper å ta den av når sola titter frem. Den gir også gode minner fra hustrige 17.maier tilbrakt tett inntil mor under hennes cape.

Jeg liker historien som ligger bak. Både den lange historien med gamle tradisjoner og gammel og ny nasjonalromantikk, og den nyere historien om hvordan bestemor sydde og broderte bunaden da hun var ung og hvordan min mor rakk å tilpasse bunaden til meg så bestemor fikk se et bilde like før hun døde.

(Skoene er jeg ikke så glade i, men det er få sko jeg er begestret for etter å ha gått med i mange timer, og neongule joggesko passer ikke helt til noen finklær.)

Jeg elsker å kunne se på de andre bunadskledde folkene og se hvor mange ulike steder vi kommer fra, og hvor alle kommer fra.

Jeg liker å ha et greit samtaleemne jeg kan bruke om smaltalk-ferdighetene mine kommer til kort.

TS tenkte kanskje på et annet 17.mai...

Skrevet

Går selvfølgelig ikke ut av huset på 17.mai når det er Manchester Utd- Arsenal!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...