Gå til innhold

Reise til Danmark på Storkklinikken som enslig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å tenkt litt frem over i tid, og har tatt i betraktning at det slettes ikke er sikkert at jeg finner the one and only med det aller første. Jeg er ferdig utdannet og har to barn på fire og sju år. Jeg stresser ikke, jeg vil ha både fast jobb og egen bolig før jeg evt tar en så stor avgjørelse.

Jeg vet at mange er av den formening om at det å få barn ikke er en menneskerett, og at man som enslig ikke skal stresse. Alt til sin tid osv. Men samtidig så er jeg 25 år, har to relativt store barn og har et stort ønske om ett eller to barn til. Det som er, for min del så har jeg ikke hastverk med å finne meg en kjæreste (vær snill, ikke misforstå. Alle barn burde ha to foreldre, jeg vet det). Men det er ikke noe hastverk i den forstand at jeg er lesbisk, og kommer likevel til å måtte reise til Danmark for å få barn. Det er helt klart en fordel å være to, og jeg håper av hele mitt hjerte at den rette dukker opp snart.

Men dersom jeg sitter her om to år med fast jobb, egen bolig og er enslig, så vil jeg reise til Danmark. Jeg kan ikke forstå at jeg skal bli evig singel, og den dagen den rette dukker opp så vil jo forhåpentligvis hun påta seg en medmor-rolle for barnet..

Har dere tanker og erfaringer rundt dette? Er dette egoistisk av meg? Jeg spør fordi jeg personlig ser ikke noe problem i å gjennomføre en slik prosess i 2015. Jeg vil helt klart velge en åpen donor eller hva det heter så barnet har mulighet til å spore opp sin far etter fylte 18 år osv. Jeg er også åpen for å bruke en kjent donor som jeg selv finner. Jeg er åpen for det meste, så lenge alt blir gjort til det beste for barnet/barna som måtte komme..

.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet