Gå til innhold

Reise til Danmark på Storkklinikken som enslig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å tenkt litt frem over i tid, og har tatt i betraktning at det slettes ikke er sikkert at jeg finner the one and only med det aller første. Jeg er ferdig utdannet og har to barn på fire og sju år. Jeg stresser ikke, jeg vil ha både fast jobb og egen bolig før jeg evt tar en så stor avgjørelse.

Jeg vet at mange er av den formening om at det å få barn ikke er en menneskerett, og at man som enslig ikke skal stresse. Alt til sin tid osv. Men samtidig så er jeg 25 år, har to relativt store barn og har et stort ønske om ett eller to barn til. Det som er, for min del så har jeg ikke hastverk med å finne meg en kjæreste (vær snill, ikke misforstå. Alle barn burde ha to foreldre, jeg vet det). Men det er ikke noe hastverk i den forstand at jeg er lesbisk, og kommer likevel til å måtte reise til Danmark for å få barn. Det er helt klart en fordel å være to, og jeg håper av hele mitt hjerte at den rette dukker opp snart.

Men dersom jeg sitter her om to år med fast jobb, egen bolig og er enslig, så vil jeg reise til Danmark. Jeg kan ikke forstå at jeg skal bli evig singel, og den dagen den rette dukker opp så vil jo forhåpentligvis hun påta seg en medmor-rolle for barnet..

Har dere tanker og erfaringer rundt dette? Er dette egoistisk av meg? Jeg spør fordi jeg personlig ser ikke noe problem i å gjennomføre en slik prosess i 2015. Jeg vil helt klart velge en åpen donor eller hva det heter så barnet har mulighet til å spore opp sin far etter fylte 18 år osv. Jeg er også åpen for å bruke en kjent donor som jeg selv finner. Jeg er åpen for det meste, så lenge alt blir gjort til det beste for barnet/barna som måtte komme..

.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når du har hele to barn fra før synes jeg det er unødvendig og egoistisk, ja. En ting er folk som er barnløse, men når man faktisk har barn, burde man la være å sette til verden barn som må leve uten en far.

Anonymous poster hash: c6251...df5
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å kontakte de bak http://www.fema.no/- der er det mye hjelp å få. Rundt alt mulig av tanker og råd. Mange som har vært i din situasjon, også en del lesbiske. Uansett hva du finner ut av, ikke bry deg om de som slenger med leppa for å provosere.

Anonymous poster hash: 41d71...c16
  • Liker 3
Skrevet

Når du har hele to barn fra før synes jeg det er unødvendig og egoistisk, ja. En ting er folk som er barnløse, men når man faktisk har barn, burde man la være å sette til verden barn som må leve uten en far.

Anonymous poster hash: c6251...df5

Tenker du da kun pga at jeg er enslig og har barn fra før eller mener du da barn generelt som må leve uten far? Altså barn av lesbiske?

Skrevet (endret)

Jeg syns ikke det er mer egoistisk enn å dra på byen for å bli gravid, eller å droppe prevensjonen uten å si det til en partner. Er det godt gjennomtenkt, og man har sterk nok økonomi samt nettverk til å ta seg av barnet/barna på en god måte syns jeg det er en flott løsning. Selv om "verden er overbefolka" og blablabla er det en kjensgjerning at fødetallene må opp i Norge, og da syns jeg det er helt supert med gjennomtenkte og planlagte og så til de grader ønskede barn at man reiser Til Danmark for å få dem.

Endret av kokkos
  • Liker 3
Skrevet

Jeg synes det høres litt ego ut. Du er jo sikret 2 barn og er ung. Du har mange år på deg til å få flere, og barna du har, samt de som kommer, har mulighet for at neste fødsel skjer under tryggheten av en etablert familie. Når du finner ny partner, ønsker kanskje hun også å være "fødemor", og i hvertfall å være med på prosessen og være mor/medmor fra starten, og ikke komme inn som stemor til 3-4 stk der du har fylt hele barnekvoten. Jeg ser ikke helt hvordan andre enn deg selv er hensyntatt i planen din.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du er altfor ung uavhengig av tidligere barn.

Du kan få barn i mange år til og du reduserer sjansen for partner med flere barn...

Det synes som et umodent spørsmål rett og slett.

Anonymous poster hash: 6f499...57b
Skrevet

Hadde virkelig ikke ventet så mange positive og oppmuntrende tilbakemeldinger på så kort tid :) Dette er et ganske sårbart og ømt punkt og jeg har vanskelig for å se for meg hva som skal skje med livet mitt fremover. Det at jeg fant ut av min legning etter åtte år med barnefar er i seg selv noe jeg har litt vanskeligheter rundt, tanken på å dele livet med en kvinne i ei lita bygd er og også skremmende selv om jeg vet at dette er noe som faller seg naturlig den dagen hun dukker opp. Men så kommer tanken på barn.. Enn om hun ønsker å gå gravid?(jada, HER slår egoismen inn). Det skal hun naturligvis få. Men jeg har et inderlig ønske om å få bære fram ihvertfall ett barn til. Hvis hun dukker opp og ønsker å gå gravid, så er det jo ingen ting i veien for å få to tette.. :) Det er jo mulig å bruke samme donor. Jeg føler ihvertfall at det gjør noe med hele situasjonen.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en berikelse for barna å få søsken også, så helt ego er det da ikke.

Jeg reagerer ikke noe spesielt på planen til TS i det hele tatt, så lenge det er noe du fremdeles har lyst til når du har fast jobb og bosted i boks. Heller det, enn å skulle skynde seg å få barn med en relativt ny kjæreste. Men hvis du skal ha eneansvaret for en baby helt alene, i tillegg til to større barn, ville jeg absolutt sørget for at alle rammene var på plass så det ikke var noen bekymringer om praktiske ting.

Anonymous poster hash: d7ea5...b09
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ren og skjær idioti, du er ennå så ung og du har to barn. Hva skal du med ett til??

Tenk om du møter en dame som også vil bli mor, så får dere totalt fire-fem barn tilsammen?! Synes helt klart du skal tenke litt på din kommende partner her. Veldig mange vil gjerne oppleve graviditet selv, det holder ikke å være stemor for dine.

Anonymous poster hash: c0b4b...711
  • Liker 1
Skrevet

Jeg drar ikke hvem som helst inn i livet mitt. Jeg har full forståelse for at mange ser på den barnekvota som et hinder, og da tenker jeg at vi ikke er rett for hverandre. Da finner de seg noen som kan innfri deres behov. Den dagen det kommer en kvinne inn i livet mitt så er dette en kvinne jeg har brukt tid på å bli kjent med. Hun er fullt innforstått med min livssituasjon, hvordan jeg stiller meg til fremtiden og evt flere barn og omvendt. Det er ikke slik at hun skal bli sjokket når jeg etter er halvt år forteller at jeg har tre barn. Det fungerer nok på samme måte som når en mann og en kvinne treffes, og de begynner å snakke om fremtiden og barn, vil jeg tro.. ;) Kanskje er det en egoist i meg som taler, men Egoisten i meg vet ihvertfall at man skal være ærlige og åpne med hverandre, vise respekt, forståelse og ta hensyn. Det er da flust av kvinner med barn fra før som avviser flørter og forelskelser når de finner ut at livssituasjonen og fremtidsplanene hans ikke innfrir deres egne ønsker.

• Liker 2
Skrevet

Dere skeptikere, hvordan kan dere si at det er egoistisk overfor min kommende kjæreste? Blir dere sammen med menn som har flere barn enn dere makter å ta til dere, og som setter stopper for deres ønsker for fremtiden? :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette har du råd til, men ikke tannlegen? Virkelig?

Anonymous poster hash: 62140...135

Skrevet

Dette har du råd til, men ikke tannlegen? Virkelig?

Anonymous poster hash: 62140...135

Noen som har lite å gjøre om dagene? :P

Skrevet

Er det noen som har/ kjenner noen som har vært der, og kan fortelle hvor mange forsøk dere/de brukte? Vet jo at dette er individuelt, bare kjekt å høre andres erfaringer :)

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har/ kjenner noen som har vært der, og kan fortelle hvor mange forsøk dere/de brukte? Vet jo at dette er individuelt, bare kjekt å høre andres erfaringer :)

Søk opp bloggen mittstorkebarn! Flott dame som heldigvis lyktes til slutt <3

Anonymous poster hash: 2df98...5ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er en annen blogg. Hun ble gravid på første førsøk, men mistet barnet. Hun skal prøve igjen i juni.

http://www.onskemamma.no/

Anonymous poster hash: 36442...7d1

Skrevet

Tusen hjertelig takk! Dere gjør meg glad :)

Skrevet

Du et jo ung, 25 år, du har sikkert i hvert fall 10 år til på deg til å finne en partner. Jeg tenker du har "råd til " å vente og se hvordan livet blir...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...