AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 Ga førstefødte farens etternavn. Angrer, siden mitt etternavn betyr mer for meg det var det samme for barnefaren hvilket navn ungen fikk... Venter andremann og er lei meg siden jeg ikke kan gi den ungen mitt etternavn. Fordi begge ungene må ha samme navn, i følge folk jeg har snakket med. "Det er idiotisk hvis de har forskjellig etternavn, for da virker det ikke som de er i familie" og..så..videre..???Anonymous poster hash: af55c...065
Sjela Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Mitt søsken har mamma og pappas etternavn. Jeg har kun fars sitt. Hva med en slik løsning? Jeg har iallfall aldri sett på det som et problem. Føler vi er like mye søsken av den grunn
Faria Skrevet 12. mai 2015 #3 Skrevet 12. mai 2015 Hva med å putte på navnet ditt til førstemann? Eventuelt bytte. Faren må være enig da. Det går an å endre navn vet du 2
Ms.Sommerfugl Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Eh, hvorfor ikke la de få begge etternavna? Med mindre de har tre fornavn og to etternavn fra før da 1
Millimani Skrevet 12. mai 2015 #5 Skrevet 12. mai 2015 Selvsagt kan de ha navnet ditt også, det er da bare å sende inn melding til folke-registeret. Så kan du sette ditt navn som mellomnavn og så mannens som etternavn. (Alternativt med bindestrek mellom). Ei venninne av meg gjorde det med sin eldste datter da hun var åtte måneder. Det gikk selvsagt igjennom hos folkeregisteret. Da nestemann kom fikk den både mors og fars etternavn med en gang. Det der er jo ikke noe større problem enn hva du lager det til selv.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #6 Skrevet 12. mai 2015 Det passer ikke med begge sammen, siden begge er like. Litt sånn Hansen Pettersen Anonymous poster hash: af55c...065
Lulilelu Skrevet 12. mai 2015 #7 Skrevet 12. mai 2015 Du kan jo bare bytte etternavn på førstemann da.
Aircondition Skrevet 12. mai 2015 #8 Skrevet 12. mai 2015 Jeg har to barn. Første barnet har Mitt etternavn og fars som mellomnavn. Ble gravid med nr to og angret på dette fordi fars etternavn er litt mere uvanlig. Så med nummer to gjorde vi det omvendt, og bestemte oss for å endre på førstemann sitt. Dette er fire år siden. I forrige uke Fikk vi omsider endret på det, barnet er sju så det er aldri for sent
kokkos Skrevet 12. mai 2015 #9 Skrevet 12. mai 2015 Jeg ser ikke problemet med å skifte etternavn på første (så sant far fortsatt er enig og barnet for lite til å ha noe forhold til etternavne, eventuelt må barnet også spørres syns jeg). Jeg ser heller ikke at det er så farlig om dem har ulike etternavn. Hva folk tror er da samme det.
Jade Skrevet 12. mai 2015 #10 Skrevet 12. mai 2015 (endret) Jeg er enig i at du bør ha samme etternavn på begge. Hvis ikke vil de tro at de har forskjellige fedre. Ikke at det er galt å ha forskjellige fedre, men det er jo dumt at folk tror det om de ikke har det, selv om de ikke burde tro det / bry seg, osv, osv. Så da kan du enten ha hans etternavn på sistemann også, eller bytte etternavn på eldstemann. Med mindre han er ganske stor og han bruker etternavnet sitt mye og det blir styr om han endrer det, så er det vel bare å gjøre det, siden det er det samme for far også? Endret 12. mai 2015 av Jade 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #11 Skrevet 12. mai 2015 Som de andre skriver, det er bare å gjøre endringer på førstefødtes etternavn nå. Gjorde dette selv da jeg fikk nr to. Nr en hadde kun mitt etternavn siden far aldri har vært i bildet. Når nr to kom var jeg samboer med far og vi skulle gifte oss noe senere. Da ga vi navnet vi hadde bestemt oss for til nr to, byttet på nr en og endret for oss voksne den dagen vi giftet oss noen måneder senere. Anonymous poster hash: ef2a8...03e
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #12 Skrevet 12. mai 2015 Vi har et vennepar med to barn. Der har barna forskjellige etternavn - den ene har mors, den andre fars. Syntes jo det var litt underlig første gangen de fortalte det, men er vant til det nå. Er veldig lett å bytte, da. Vi byttet på våre barn før den eldste skulle begynne på skolen. Dvs, vi endret navnet slik at det ble et etternavn med bindestrek mellom. Det var veldig enkelt å gjøre det på nettet.Anonymous poster hash: dff45...9c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå