Gjest Angry Man Skrevet 12. mai 2015 #21 Skrevet 12. mai 2015 ???? Eventuelt hvilke andre navn passer til Isis? Anonymous poster hash: f07b1...cf1 Slutt å skulle presse dine egne sære fantasier ned huet på ungen din! Navnet er noe man har om ikke for evig og alltid så ihvertfall til man blir 18, vil du virkelig at hun skal bli mobba for et teit navn?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #23 Skrevet 12. mai 2015 Njæ... Har du ikke lest nyheter de siste to årene? Sorry. Det blir som å kalle barnet for Hitler. Eller Osama Bin-laden.Anonymous poster hash: 380f4...400 7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #24 Skrevet 12. mai 2015 Hva med Mamma-er-veldig-facinert-av-Egypt *insert last name*? Omtrent samme effekt (litt stein i glasshus da jeg lenge var fast bestemt på å kalle en ev. datter Sol Angelica, som vel de fleste som har lest Isfolket ville humret litt av. Hun heter forøvrig ikke det ) Sett bort i fra negative assosiasjoner var ikke Isis så ille, akkurat som jeg synes navnet Vidkun er fint, men man bruker det jo ikke! Sammen med Cleopatra ble det i tillegg oh so OTT. Jeg synes på en måte det er litt feil å til de grader innprente egne interesser på ungene fra fødselen, men med tanke på alle Herminene, Arwenene, Aylaene og Ronjaene etc. etc. som finnes der ute er det vel ikke akkurat uvanlig. I tillegg er det jo mange av de mer vanlige navnene som også finnes i kjente bøker/historier, man assosierer dem bare ikke like lett med den fiktive karakteren. Anonymous poster hash: 7e364...fa4 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #25 Skrevet 12. mai 2015 Hva med en blanding? Isicopatra. :DAnonymous poster hash: 8cc33...2d4 3
Millimani Skrevet 12. mai 2015 #26 Skrevet 12. mai 2015 Det er 25 kvinner i Norge som heter Isis og 9 som heter Cleopatra. Så Isis Cleopatra er et lovlig navn. Selvsagt er det lovlig. Det er til og med lovlig å hete Værsågod Takkskalduha 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #27 Skrevet 12. mai 2015 Hun blir vel hetende Cleo gjennom barne hagen og vider ut videregående dersom du lander på det du har tenkt... Anonymous poster hash: 06d36...480
Wildstar Skrevet 12. mai 2015 #28 Skrevet 12. mai 2015 Isis var finest i seg selv uten cleopatra på slutten 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #29 Skrevet 12. mai 2015 ???? Eventuelt hvilke andre navn passer til Isis?Anonymous poster hash: f07b1...cf1 Al-Qaida?Anonymous poster hash: 99284...c55 19
Miss moneypenny Skrevet 12. mai 2015 #30 Skrevet 12. mai 2015 Er det ikke så at det ikke er lov å gi barn et navn som kan bli en belastning? Unnskyld meg men du kan ikke seriøst vurdere å kalle ungen din for Isis?!? 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #31 Skrevet 12. mai 2015 Isis er et helt vanlig arabisk navn. Anonymous poster hash: 2008b...edd 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #32 Skrevet 12. mai 2015 Tja, Althea var jo veldig fint det også Hva med Isa i stedet for Isis? Isa Althea, eller som noen andre foreslo, Iris Althea Anonymous poster hash: 5a026...e2a 1
Gjest Caress Skrevet 12. mai 2015 #33 Skrevet 12. mai 2015 Isis er kjempefint, meeeeen så er det jo dette med assosiasjoner.. Er vel ikke så mye som tyder på at IS folka blir særlig mindre aktuelle i fremtiden heller så ville vært forsiktig med å kalle en unge det. Hva med Iris, Inish, eller noe annet lignende?
Apocalypse Skrevet 12. mai 2015 #34 Skrevet 12. mai 2015 Isis var fint, men det gir jo visse assosiasjoner. Ser at Iris og Isa er foreslått tidligere, støtter det Cleopatra synes jeg blir fryktelig pompøst.
Calleia Skrevet 12. mai 2015 #35 Skrevet 12. mai 2015 Jeg syntes Isis var et veldig "tungt" navn.. Men hver sin smak
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #36 Skrevet 12. mai 2015 Jeg sier ikke at alle skal kalle døtrene sine Anne eller Emma, men man har ganske mange hundre akseptable navn og tusenvis av kombinasjoner å velge mellom. Hvorfor man da skulle insistere på å velge et som åpenbart vil føre til mye trøbbel sosialt for barnet forstår jeg virkelig ikke. Man skal ikke bøye seg for all idioti folk kan tenkes å komme med, folk kan lage moro av de fleste navn, og man kan ikke alltid "safe" så mye at man bøyer seg for mobbere. Men dette er et navn man på forhånd vet at vil være belastende for barnet, og når man vet så godt at dette er dømt til å gi problemer i en rekke sammenhenger bør man også legge det fra seg. Gå for Iris, du, hvis du først vil ha noe som ligner. Det er ikke et navn jeg personlig liker så godt, men det er heller ikke jeg som skal ha det. Ikke helt A4, men heller ikke koko, og det bør være et greit kompromiss. Anonymous poster hash: 1437c...233 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #37 Skrevet 12. mai 2015 Ines er jo også et alternativ Anonymous poster hash: 5a026...e2a 1
Pawn Hearts Skrevet 12. mai 2015 #38 Skrevet 12. mai 2015 Jeg synes Isis er fint og tenker ikke militant islamisme i det hele tatt. Vi kan ikke la drittsekkene få monopol på egyptiske gudenavn. Cleopatra mener jeg derimot er pompøst og ubrukelig. Hva kan man kalle en eventuell bror etter det? Amenhotep? Eller kanskje Cæsar? 6
Puny Skrevet 12. mai 2015 #39 Skrevet 12. mai 2015 vi kan nok desverre ikke nekte deg det nei så det KAN nok barnet hete...
Gjest Mythic Skrevet 12. mai 2015 #40 Skrevet 12. mai 2015 Jeg synes Isis er fint og tenker ikke militant islamisme i det hele tatt. Vi kan ikke la drittsekkene få monopol på egyptiske gudenavn. Cleopatra mener jeg derimot er pompøst og ubrukelig. Hva kan man kalle en eventuell bror etter det? Amenhotep? Eller kanskje Cæsar? Tutankhamon, så klart! Ærlig talt, jeg håper dette er en tulletråd. Stakkars barn, som skal gå rundt med alle disse pretensiøse navnene som foreldrene kun velger for å være så spesielle.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå