sukkerspinnn Skrevet 12. mai 2015 #61 Del Skrevet 12. mai 2015 Den eneste jeg vet om som har kalt datteren sin Cleopatra er schizofren. Ikke at det skal ha noe å si, men det er litt i overkant storslagent, kanskje? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solar Nebula Skrevet 12. mai 2015 #62 Del Skrevet 12. mai 2015 IS og Isis er såpass ulikt at jeg ikke hadde reagert. Må da være måte. Et sted går grensen, men Isis alene synes jeg var fint nok. Isis Cleopatra hørtes en smule useriøst ut at jeg ikke helt vet om du mener det. Isis, kanskje Iselin, Isabell. Iris var verre en Isis synes nå jeg. Seriøst. Isis minner så mye om IS at man blir mistenkt for å være tilhenger selv nærmest?! ISIS står for the Islamic State of Iraq and ash-Sham, men kalles også bare for the Islamic State, altså IS. Det er dette som gir mange negative assosiasjoner. For min del handler det ikke om at disse gruppene skal ha noen enerett til navnet, som noen påpekte, men at navnet kan være en belastning for barnet. Jeg ville altså ikke valgt det, heller Ines, Iris, Isa eller noe i den gata. Althea var ok, cleopatra not so much... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flekk Skrevet 12. mai 2015 #63 Del Skrevet 12. mai 2015 ISIS står for the Islamic State of Iraq and ash-Sham, men kalles også bare for the Islamic State, altså IS. Det er dette som gir mange negative assosiasjoner. For min del handler det ikke om at disse gruppene skal ha noen enerett til navnet, som noen påpekte, men at navnet kan være en belastning for barnet. Jeg ville altså ikke valgt det, heller Ines, Iris, Isa eller noe i den gata. Althea var ok, cleopatra not so much... Det har jeg ikke forbundet det med, synes at forkortelsen IS der går grensen. Men synes Isis høres ut som et slik typisk ''spesielt'' unge mødre navn, ikke slik at det tydelig er pågrunn av IS man har tatt det. Selve navnet i seg selv synes jeg hørtes pent nok ut. Og om folk synes det er stygt og problematisk siden det er en annen forkortelse for IS så får de bare holde på. Navnet Isis er jo et faktisk gammelt navn på en kjærlighetsgudinne fra egyptisk mytologi - som er skapt før IS. En del heter det nå, det er da ingen skam. Blir som om alle som het Breivik til etternavn skal skamme seg og bytte etternavn, noe mange som blir påvirket dessverre gjør/føler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crazycatlady Skrevet 12. mai 2015 #64 Del Skrevet 12. mai 2015 Hvis hun får tre brødre kan de hete Osama, Vidkun og Adolf og får dere en hund kan den hete Krekar. Det blir familien sin det! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClosedParadise Skrevet 12. mai 2015 #65 Del Skrevet 12. mai 2015 Whaaat .......nei 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClosedParadise Skrevet 12. mai 2015 #66 Del Skrevet 12. mai 2015 Hvis hun får tre brødre kan de hete Osama, Vidkun og Adolf og får dere en hund kan den hete Krekar. Det blir familien sin det! 😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 13. mai 2015 #67 Del Skrevet 13. mai 2015 IS og Isis er såpass ulikt at jeg ikke hadde reagert. Må da være måte. Et sted går grensen, men Isis alene synes jeg var fint nok. Isis Cleopatra hørtes en smule useriøst ut at jeg ikke helt vet om du mener det. Isis, kanskje Iselin, Isabell. Iris var verre en Isis synes nå jeg. Seriøst. Isis minner så mye om IS at man blir mistenkt for å være tilhenger selv nærmest?! På engelsk er forkortelsen ISIS!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 13. mai 2015 #68 Del Skrevet 13. mai 2015 Kan også være greit å huske på at det verste barn vet er å være annerledes. Foreldre som velger så spesielle navn til barna sine bare fordi de skal være så kule burde tenke seg om en gang til.. Jeg vedder på at "Isis" kommer til å bli ganske misunnelig på "Silje Kristine" etterhvert som hun forstår hva navnet hennes kan assosieres med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #69 Del Skrevet 13. mai 2015 Helst ikke. Og for tiden har jo Isis en litt ubehagelig klang, selv om de har gått over til å kalle seg IS nå. Har du noen alternativer?Anonymous poster hash: 208d9...60e De blir fortsatt kalt isis flere steder i verden.Anonymous poster hash: a7bcc...930 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 13. mai 2015 #70 Del Skrevet 13. mai 2015 Navnet Isis er jo et faktisk gammelt navn på en kjærlighetsgudinne fra egyptisk mytologi - som er skapt før IS. En del heter det nå, det er da ingen skam. Blir som om alle som het Breivik til etternavn skal skamme seg og bytte etternavn, noe mange som blir påvirket dessverre gjør/føler. Nei, det er jo litt voldsomt. Men heter de Breivik til etternavn, så tror jeg nok de passer på å ikke kalle sine fremtidige barn for Anders med det første... Man trenger ikke gi barna navn som en vet forbindes med grusomme ting!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #71 Del Skrevet 13. mai 2015 La oss få vite hva du bestemmer deg for, sånn bare for å få satt en strek.Anonymous poster hash: 6f044...31a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flekk Skrevet 13. mai 2015 #72 Del Skrevet 13. mai 2015 På engelsk er forkortelsen ISIS!! So? Det er et ekte navn som var skapt lenge før ISIS. Isis med en stor bokstav og resten små er et navn. Med bare store bokstaver er det en forkortelse. Ikke nødvendig å gå fullstendig av skaftet pga et reelt navn. Hadde vært annerledes om det var Adolf Hitler da det faktisk er et navn. ISIS og Isis. Ikke det samme. Må være grenser på hvor folk skal få fnatt i rumpen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 13. mai 2015 #73 Del Skrevet 13. mai 2015 So? Det er et ekte navn som var skapt lenge før ISIS. Isis med en stor bokstav og resten små er et navn. Med bare store bokstaver er det en forkortelse. Ikke nødvendig å gå fullstendig av skaftet pga et reelt navn. Hadde vært annerledes om det var Adolf Hitler da det faktisk er et navn. ISIS og Isis. Ikke det samme. Må være grenser på hvor folk skal få fnatt i rumpen. Så lenge ikke alle er enige, så bør man ikke kalle barnet sitt for Isis. Dette KAN faktisk gå ut over barnet! Om barnet virkelig ønsker å hete Isis, så foreslår jeg at foreldrene kaller henne for noe annet, lignende, og så kan barnet bytte til Isis når hun blir gammel nok til å skjønne at hun dermed også deler navn med en terrorgruppe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flekk Skrevet 13. mai 2015 #74 Del Skrevet 13. mai 2015 Så lenge ikke alle er enige, så bør man ikke kalle barnet sitt for Isis. Dette KAN faktisk gå ut over barnet! Om barnet virkelig ønsker å hete Isis, så foreslår jeg at foreldrene kaller henne for noe annet, lignende, og så kan barnet bytte til Isis når hun blir gammel nok til å skjønne at hun dermed også deler navn med en terrorgruppe. Det er allerede folk i Norge som heter Isis, og mange folk rundt om i verden. Synes det er synd at dømmende folk skal mene så grusomt om et vanlig navn. Personen med navnet fortjener ikke bli hetset av andre svart-hvitt tenkende folk som så fort de hører noe som minner om noe fælt så må man ta laang avstand. Er ynglingsdesserten din is sa du? Hyyyyyl, BYTT NAVN PÅ IS. Boikott is til Norge endrer navnet!! Selvom det skrives med to små bokstaver. Ingen barn må si at de liker is. Skam. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fleur Delacour Skrevet 13. mai 2015 #75 Del Skrevet 13. mai 2015 Håper du kommer på bedre tanker. Unner virkelig ingen å vokse opp med de navnene. Dårlige assosiasjoner + pompøst Hvorfor vil noen sitt eget barn så ille? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 13. mai 2015 #76 Del Skrevet 13. mai 2015 Det er 25 kvinner i Norge som heter Isis og 9 som heter Cleopatra. Så Isis Cleopatra er et lovlig navn. Det er lovlig ja, men å kalle en unge for Isis, er litt som å kalle en unge for Al Qaida. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 13. mai 2015 #77 Del Skrevet 13. mai 2015 Det er allerede folk i Norge som heter Isis, og mange folk rundt om i verden. Synes det er synd at dømmende folk skal mene så grusomt om et vanlig navn. Personen med navnet fortjener ikke bli hetset av andre svart-hvitt tenkende folk som så fort de hører noe som minner om noe fælt så må man ta laang avstand. Er ynglingsdesserten din is sa du? Hyyyyyl, BYTT NAVN PÅ IS. Boikott is til Norge endrer navnet!! Selvom det skrives med to små bokstaver. Ingen barn må si at de liker is. Skam. Gjort er gjort. Men det er unødvendig å kalle barnet for noe som en VET kan være til ulempe for barnet. Jeg er også i mot superinviklede navn som knapt en voksen klarer å skrive og/eller uttale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mythic Skrevet 13. mai 2015 #78 Del Skrevet 13. mai 2015 Hvis hun får tre brødre kan de hete Osama, Vidkun og Adolf og får dere en hund kan den hete Krekar. Det blir familien sin det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leini Skrevet 13. mai 2015 #79 Del Skrevet 13. mai 2015 Synes Isis var et søtt navn, men i disse " Islamic State of Iraq and ash-Sham" tider, kan det kanskje være greit å tenke litt grundig på det. Finnes det et navn hvor du kan bruke Isis som en forkortelse? Cleopatra navnet er jeg personlig ikke noen fan av, men hver sin smak. Althea likte jeg veldig godt, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #80 Del Skrevet 13. mai 2015 Det høres veldig ut som du kaller opp datteren din etter den islamske stat.... det er da vel ikke nødvendig å gi barnet et navn som kan bli en belastning? Kanskje det er trend å kalle opp ungen etter en den værste terrororganisasjonen i nyere tid? Seriøst ts..se på nyhetene og spør deg selv om du vil at datteren din skal assosieres med dem? Google IS og se om du synes det er barnevennlig Anonymous poster hash: 340d9...def 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå