sjnaah Skrevet 12. mai 2015 #1 Skrevet 12. mai 2015 Jeg la til et etternavn ifjor, men lurer på om det er mulighet for å legge til enda ett til uten å måtte vente i 5år til før jeg får gjort det. evt. om det er noen unntak, eller om jeg må krangle meg til det?
Colorama Skrevet 12. mai 2015 #2 Skrevet 12. mai 2015 Jeg fjernet et mellomnavn og la til to i sommer, for så å senere ta bort det ene av dem. Når det er kortere enn fem år siden så må du gi en forklaring for endringen, det gjør du på skjemaet på nettet samtidig med endringen. Jeg skrev bare noe slikt som at det ene navnet ikke føltes rett likevel, og at jeg kun ville ha det ene navnet fordi det føltes ut som meg. Noen uker senere hadde de ordnet det uten krangling du kan jo prøve!
sjnaah Skrevet 12. mai 2015 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2015 Jeg fjernet et mellomnavn og la til to i sommer, for så å senere ta bort det ene av dem. Når det er kortere enn fem år siden så må du gi en forklaring for endringen, det gjør du på skjemaet på nettet samtidig med endringen. Jeg skrev bare noe slikt som at det ene navnet ikke føltes rett likevel, og at jeg kun ville ha det ene navnet fordi det føltes ut som meg. Noen uker senere hadde de ordnet det uten krangling du kan jo prøve! Tusen tusen takk Ble utrolig glad nå
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Om du ikke skal fjerne det du la til sist, kun legge til ett ekstra gjelder ikke reglene om 5 år. Det er når du skal fjerne ett eller flere dette gjelder. Er også fritt fram å endre om navneendring skjer pga ekteskap/samboerskap der man vil ha felles etternavn. Eller ved brudd og man vil fjerne partnerens navn.Anonymous poster hash: 4ecba...790
Colorama Skrevet 12. mai 2015 #5 Skrevet 12. mai 2015 Oh... Tok visst feil da unnskyld for falske forhåpninger... Bare trodde at siden det gikk med meg så kunne det funke for deg også, til tross for en litt annen situasjon. Kan jeg spørre hvorfor du skal legge til et navn til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå