Teardrop Skrevet 12. mai 2015 #1 Del Skrevet 12. mai 2015 Har dusjkabinett. Det har plastikk-aktige dører og "glass" rundt hele. Det er for det meste grått, har prøvd å vaske med Jiff-Baderom. Det ser bra ut når jeg skyller av...helt til vannet tørker, da kommer alle de stygge gråaktige stipene tilbake. Vil jo ha den blanke skinnende "rene vinduer"-følelsen lengere enn til vannet har tørket :/ Hva vasker DU dusjen din med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PPM Skrevet 12. mai 2015 #2 Del Skrevet 12. mai 2015 (endret) Jeg bruker en melamin-svamp. *Kan ikke bli renere enn med en sånn. Endret 12. mai 2015 av Petter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 12. mai 2015 #3 Del Skrevet 12. mai 2015 Jeg har kalkdråper på dusjveggene og har prøvd alt. Jif, cilid bang, zalo, eddik, sitron, skuresvamp. You name it. Ingenting som tar det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PPM Skrevet 12. mai 2015 #4 Del Skrevet 12. mai 2015 (endret) Jeg har kalkdråper på dusjveggene og har prøvd alt. Jif, cilid bang, zalo, eddik, sitron, skuresvamp. You name it. Ingenting som tar det. Hvis ikke eddik eller sitron tar det så er det kanskje ikke kalk det dreier seg om. Klarer du å "ripe" i det med neglene? Er altså disse her jeg bruker, kjøpt på Ebay. Endret 12. mai 2015 av Petter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 12. mai 2015 #5 Del Skrevet 12. mai 2015 Hvis ikke eddik eller sitron tar det så er det kanskje ikke kalk det dreier seg om. Klarer du å "ripe" i det med neglene? Vet ikke, skal prøve. Er bitte små gråaktige dråper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #6 Del Skrevet 12. mai 2015 Bruk såpe og skuresvamp. Tørk over med ett tørt handkle. Voila. Anonymous poster hash: 79fde...82f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sølvrosen Skrevet 12. mai 2015 #7 Del Skrevet 12. mai 2015 Ikke bruk noe som skrubber eller kan gi riper(skurekrem, skrubbesvamp). Bruk en våt klut med zalo, skyll med dusjen og tørk over først med en nal og så en tørr klut. Hvis det ikke gir blanke dusjvegger er det riper i plasten, som det ikke er noe å gjør med. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #8 Del Skrevet 12. mai 2015 Bruker vann med litt Zalo, og litt eddik. Lar det virke en stund, og skyller av. Funker utmerket. Anonymous poster hash: 24bf6...f15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #9 Del Skrevet 12. mai 2015 Kjøp en sitron. Del den i to og gni inn veggen med kjøtt og saftsiden inn mot glasset. La det virke en stund, halvtime? Og prøv med bomullsklut og Zalo eller Ajax på kluten, og vask over. La det virke mens du vawker deg rundt. Skyll av. Bruker duskuremidler, skuresvamp, børste, skrubbe, mikrofiberklut og eller skuremidler som Jif så lager du riper i plasten hvor såperester og bakteriefloraen stortrives. I glasset vil det bli små riper som får herdet glass til å sprekke/eksplodere når det får et større kakk. Hjelper det ikke med vaskerådet over, tar du bildet av herligheten med deg til baderomsbutikk og får spesialmidler der. Eller du sæker råd der før du gjør noe annet. Anonymous poster hash: 76de5...e14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maddebs Skrevet 13. mai 2015 #10 Del Skrevet 13. mai 2015 Som noen har nevnt over så er det viktig å ikke bruke sterke middler som sliper ned i glass eller plastikk. Jeg pleier å bruke jiff vindusvask i dusjen hos oss samt den myke siden av svampen. På det gamle dusjkabinettet måtte jeg på med klor da forrige eier hadde vasket for grovt og laget masse riper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #11 Del Skrevet 13. mai 2015 Kjøp en sitron. Del den i to og gni inn veggen med kjøtt og saftsiden inn mot glasset. La det virke en stund, halvtime? Og prøv med bomullsklut og Zalo eller Ajax på kluten, og vask over. La det virke mens du vawker deg rundt. Skyll av. Bruker duskuremidler, skuresvamp, børste, skrubbe, mikrofiberklut og eller skuremidler som Jif så lager du riper i plasten hvor såperester og bakteriefloraen stortrives. I glasset vil det bli små riper som får herdet glass til å sprekke/eksplodere når det får et større kakk. Hjelper det ikke med vaskerådet over, tar du bildet av herligheten med deg til baderomsbutikk og får spesialmidler der. Eller du sæker råd der før du gjør noe annet.Anonymous poster hash: 76de5...e14 Mikrofiberklut er trygt å bruke, men ellers er jeg enig. Anonymous poster hash: 1a0d8...70b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkelige.meg Skrevet 13. mai 2015 #12 Del Skrevet 13. mai 2015 Lano såpestykke. Etter å ha forsøkt utallige vaskemidler klinte en av ungene såpestykket på glassveggen, og det var mye renere enn på aldri så lenge. Gjorde et skikkelig forsøk med det, og jaggu ble det ikke renere enn med alt annet jeg har forsøkt. I tillegg kan man ta det når man uansett skal dusje :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 13. mai 2015 #13 Del Skrevet 13. mai 2015 Lano såpestykke. Etter å ha forsøkt utallige vaskemidler klinte en av ungene såpestykket på glassveggen, og det var mye renere enn på aldri så lenge. Gjorde et skikkelig forsøk med det, og jaggu ble det ikke renere enn med alt annet jeg har forsøkt. I tillegg kan man ta det når man uansett skal dusje :-) Det sier litt om hvor sterkt Lano er! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #14 Del Skrevet 13. mai 2015 Jif Baderom, vask med svamp, skyll med rent vann, tørk med nal. Anonymous poster hash: c0c0a...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 13. mai 2015 #15 Del Skrevet 13. mai 2015 Jeg bruker do-vask, slik som er beregnet nedi doen. synes det er det beste jeg har forsøkt. Zalo er og fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #16 Del Skrevet 13. mai 2015 Mikrofiberklut er trygt å bruke, men ellers er jeg enig. Anonymous poster hash: 1a0d8...70b Mikrofiberklut er som å bruke fint sandpapir. Faktisk står det i bruksanvisningen til Dusjolux at 10 år garanti ikke gjelder om der brukes mikrofiberklut eller skurekrem/slipemidler, fordi glasset da vi eksplodere før eller senere. Dette er naturlover når det gjelder herdet glass!Anonymous poster hash: 76de5...e14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #17 Del Skrevet 13. mai 2015 Lano såpestykke. Etter å ha forsøkt utallige vaskemidler klinte en av ungene såpestykket på glassveggen, og det var mye renere enn på aldri så lenge. Gjorde et skikkelig forsøk med det, og jaggu ble det ikke renere enn med alt annet jeg har forsøkt. I tillegg kan man ta det når man uansett skal dusje :-) Tror dette har med ph verdien på Lano og Dr. Greve sine såpestykker. Sistnevnte er utnerket på inngrodde flekker på klær. Anonymous poster hash: 76de5...e14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #18 Del Skrevet 13. mai 2015 Mikrofiberklut er som å bruke fint sandpapir. Faktisk står det i bruksanvisningen til Dusjolux at 10 år garanti ikke gjelder om der brukes mikrofiberklut eller skurekrem/slipemidler, fordi glasset da vi eksplodere før eller senere. Dette er naturlover når det gjelder herdet glass!Anonymous poster hash: 76de5...e14 Dette har vi diskutert før, og vi var flere brukere som ga deg linker på at det ikke stemmer. Jeg orker ikke gi deg samme regla enda en gang ,så det er bare for å opplyse andre som leser dette at det du sier ikke stemmer. Jada, vi har hørt om Dusjoluxen din. Mange ganger! Anonymous poster hash: 1a0d8...70b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #19 Del Skrevet 14. mai 2015 Som nevnt tidligere, bruk svamp http://batpleie.no/components/com_virtuemart/shop_image/product/Skuresvamper__10_5007e9ce6a882.jpg De skader hverken glass eller plast.Anonymous poster hash: 79fde...82f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #20 Del Skrevet 14. mai 2015 Dette har vi diskutert før, og vi var flere brukere som ga deg linker på at det ikke stemmer. Jeg orker ikke gi deg samme regla enda en gang ,så det er bare for å opplyse andre som leser dette at det du sier ikke stemmer. Jada, vi har hørt om Dusjoluxen din. Mange ganger! Anonymous poster hash: 1a0d8...70b Jeg har og lest meg opp på Dusholux, og snakket med Bohus, som bekrefter mine påstander, så du får bare stå på ditt, inntil glasset sprekker. Anonymous poster hash: 76de5...e14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå