Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også fet hud, og samler nesten på foundation. Har per nå ca. 25 stk. som jeg veksler mellom, men har prøvd mange flere.

Mine favoritter er:

* Estee Lauder - Double Wear

* Make Up Forever - Mat Velvet +

* Covergirl - 3 in 1

* Covergirl - Ready Set Gorgeous

* Loreal - Infallible Pro Matte

Mange billige favoritter her, selv om jeg har prøvd mange av de dyre også.

Anonymous poster hash: aa2ea...3e8

Hvilken vil du si dekker mest? Har en del hudormer/acnearr/ ujevn hud som jeg vil skjule.

TS

Anonymous poster hash: 94bd6...4c0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg vil bare anbefale denne primeren til fet hud: http://www.coverbrands.no/kategorier/sminke/ansikt/primer/prime-time-oil-control-primer. Jeg bruker den i t-sonen, og den gjør faktisk akkurat det den lover; absorberer det som føles fett. Den er drøy i bruk også, og gir en god overflate å legge foundation på. Jeg bruker bare minerals sin flytende foundation også (http://www.coverbrands.no/kategorier/sminke/ansikt/foundation/bareskin-pure-brightening-serum-foundation-broad-spectrum-spf-20), og selv om den kan kjennes litt oljete ut idet man påfører den, så dekker den veldig godt, og smelter fint inn i huden. Jeg må bruke pudder for å "feste" det da, men det sitter lenge. Sjekk ut det løspudderet fra Gosh som heter prime'n set eller noe sånt. Er helt hvitt/transparent, men funker veldig bra for å "sette" foundation.

Anonymous poster hash: a6b87...ba1
AnonymBruker
Skrevet

Og bare så det er sagt så var det ikke et forsøk på noe snikreklame for coverbrands eller noe i det forrige innlegget mitt altså (det over). Bare syns det var lettest å linke til produktene, så du skulle skjønne helt eksakt hvilke det var jeg snakka om :)

Hilsen AB over.

AnonymBruker
Skrevet

Esteé Lauder double wear foundation!!!!!!! MIRAKEL FOR HUDEN

Anonymous poster hash: 4cf76...75f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og bare så det er sagt så var det ikke et forsøk på noe snikreklame for coverbrands eller noe i det forrige innlegget mitt altså (det over). Bare syns det var lettest å linke til produktene, så du skulle skjønne helt eksakt hvilke det var jeg snakka om :)

Hilsen AB over.

Haha, er bare fint du linket, så blir det ikke noe mistforståelser/bomkjøp. Takk for gode tips! :icon_lol:

TS

AnonymBruker
Skrevet

Esteé Lauder double wear foundation!!!!!!! MIRAKEL FOR HUDEN

Har lest meg opp rundt omkring på nettet, og har skjønt at denne skal være magisk omtrent! :icon_lol:

TS

Skrevet

Jeg fatter ikke hvorfor Double Wear er så populær, eller lightversjonen for den saks skyld. På meg så jeg sminken på 10 meters avstand. Heldekkende og pudrete, tørt og fælt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte Double Wear i dag tidlig etter å ha lest denne tråden, fordi jeg også sliter med å finne noe som holder hele dagen. Prøvde den for første gang når jeg kom hjem og sminket meg, og er strålende fornøyd hittil. Jeg spiser frokost etter at jeg har sminket meg, og må alltid pudre nesen igjen etter frokosten. Utrolig irriterende. Nå har jeg vært ute og gått i varmt vær, og fortsatt ikke tegn til glinsende hud. Hadde concealer under i dag, men skal prøve uten i morgen.

Skrevet

Jeg fatter ikke hvorfor Double Wear er så populær, eller lightversjonen for den saks skyld. På meg så jeg sminken på 10 meters avstand. Heldekkende og pudrete, tørt og fælt.

Hvis man legger den rett så er den bare knall, men forarbeidet er stikkord her, man må rense og fukte huden skikkelig før man legger grunnlaget på.

Skrevet

Infallible 24H-Matte fra L'oreal kan være fin å teste ut da den definitivt matter ned huden, og ikke er et så surt bomkjøp om den ikke skulle fungere for deg siden den er relativt billig.

Jeg vil også anbefale deg å toppe en foundation med ett løspudder. E.L.F sin High Definition powder er ett meget godt duplikat for MUFE sin HD powder som er rimelig kjent for å være bra. Ønsker du å gå opp en prisklasse eller tre kan jeg anbefale VITALUMIÈRE av Chanel og Cle de peau sitt loosepowder. Men uansett hudtype er touch-ups en unngåelig faktor du må belage deg med.

AnonymBruker
Skrevet

kommer muligens litt ann på om du smører deg godt med fuktighetskrem først? Merker selv at om jeg ikke smører meg godt nok så kan det "tørt og fælt"

AnonymBruker
Skrevet

Bruker rens, toner, serum og fuktihetskrem hver morgen og kveld, i merket Matis. I tillegg skrubber jeg huden et par ganger i uken. Prøver å sjeldent bruke sminke på huden, kun mascara av og til. Går aldri en dag hvor jeg sluntrer unna. Så tror ikke det er der problemet ligger du.

TS

Da er ikke produktene du bruker riktig for din hud, du.

Anonymous poster hash: a9dae...b4b

Skrevet

Nå har jeg funnet denne fra Lumene. Den dekker middels, er lite synlig på huden og gjør meg litt mindre blank enn de andre foundationene mine. Imponert. Har den i softe honey, kommer til å kjøpe en mørkere jeg kan bruke når jeg blir brun også. Prisen er det ingenting å si på.

http://eleven.no/lumene-matt-control-oil-free-foundation-34672.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...