AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 I dag var jeg vitne en kø som oppstod fordi et kasseapperat hadde tekniske problemer. I køa sto en gjeng med 40-60 år gamle folk, vet ikke hvor mange som sto i køa og vet ikke hvor lang tid det tok, men vil anslå omtrent 3 minutter fra problemet startet til jeg som sto bakerst fikk betalt. Kjedelig, ja, men er det noe å se rødt for egentlig? Greia: folk ble direkte ufine og kvalme! De sto og himlet med øynene, baksnakket kassererern og ropte at de ikke hadde hele dagen. Jeg ble direkte FLAU på deres vegne. Her snakker vi om voksne mennesker som blir direkte aggresive fordi de må ofre ett minutt av deres dyrebare, viktige liv. Jeg har selv jobbet i butikk så vet hvor IRRITERENDE dette er, og jeg vet at det ikke bare er på matbutikker dette skjer. Så hvis du selv er en av disse utålmodige viktigperene; det hjelper ikke å kjefte og oppføre seg som en liten drittunge bare fordi man må stå et minutt i kø syntes direkte synd på den stakkars jenta i kassa som var på gråten pga de 5-6 voksne menneskene som sto og sendte hverandre stygge blikk... Haha, måtte bare få det ut, får ikke sove før jeg fikk sagt det Anonymous poster hash: 87a70...341 17
King in the North Skrevet 11. mai 2015 #2 Skrevet 11. mai 2015 Med erfaring fra kassearbeid, kan jeg bekrefte at det finnes utrolig mange idiotiske folk uten tanke for andre enn seg selv. Men hadde kundene sagt slike ting høyt til meg mens jeg jobber ræva av meg for å ordna opp, da hadde de jaggu fått høre det tilbake. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #3 Skrevet 11. mai 2015 Har selv en slik jobb. Heldigvis er de fleste kundene hyggelige, men det er mange som ikke er det. Det er kunder som blir sinte/sure og kjefter fordi jeg prioriterer kunder som kom før dem. Eller om en av maskinene våre streiker, så blir de også sure fordi de ikke får det de vil ha. Og oppfører seg som om vi ansatte ikke er mennesker i det hele tatt... Men det har gjort at jeg setter ekstra pris på kunder som er høflige tilbake, smiler og sier hade :-) Anonymous poster hash: a00da...f43 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Bedritene dritt folk! Andre kunder som ikke er sånn bør si fra til de som ikke oppfører seg!Anonymous poster hash: a91db...66f
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #5 Skrevet 13. mai 2015 Jobber selv i kasse. I disse yrkene ser du barnet i de voksne..enda de er advokater, poluti osv.. Anonymous poster hash: 4b312...e91
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #6 Skrevet 14. mai 2015 Jobbet selv i matbutikk tidligere. Det var helt for jævlig hvor sure folk ble, og hvor lite som skulle til. Takler den type kjeft ganske dårlig, så det var delvis grunn til at jeg slutta. Anonymous poster hash: 7a6b4...2d9
SardintrollReturns Skrevet 14. mai 2015 #7 Skrevet 14. mai 2015 Jo takk, kjenner meg igjen, jobber selv i butikk, og om det skjer en teknisk feil eller liknende så får vi se hva de i køen er laget av. Forstår at det ikke er moro å bli stående i en kø som begynner i andre enden, men det er heller ikke gøy å være den som prøver å få ting i orden igjen. Er det så gæærnt med de ekstra minuttene som går tapt, så finnes det andre butikker.....
Gjest Walden Skrevet 14. mai 2015 #8 Skrevet 14. mai 2015 I dag var jeg vitne en kø som oppstod fordi et kasseapperat hadde tekniske problemer. I køa sto en gjeng med 40-60 år gamle folk, vet ikke hvor mange som sto i køa og vet ikke hvor lang tid det tok, men vil anslå omtrent 3 minutter fra problemet startet til jeg som sto bakerst fikk betalt. Kjedelig, ja, men er det noe å se rødt for egentlig? Greia: folk ble direkte ufine og kvalme! De sto og himlet med øynene, baksnakket kassererern og ropte at de ikke hadde hele dagen. Jeg ble direkte FLAU på deres vegne. Her snakker vi om voksne mennesker som blir direkte aggresive fordi de må ofre ett minutt av deres dyrebare, viktige liv. Jeg har selv jobbet i butikk så vet hvor IRRITERENDE dette er, og jeg vet at det ikke bare er på matbutikker dette skjer. Så hvis du selv er en av disse utålmodige viktigperene; det hjelper ikke å kjefte og oppføre seg som en liten drittunge bare fordi man må stå et minutt i kø syntes direkte synd på den stakkars jenta i kassa som var på gråten pga de 5-6 voksne menneskene som sto og sendte hverandre stygge blikk... Haha, måtte bare få det ut, får ikke sove før jeg fikk sagt det Anonymous poster hash: 87a70...341 Slik kan det ofte virke..men prøv å se bak det som egentlig skjedde Det du opplevde var mennesker som ble sure og sinna fordi ting tok litt mer tid enn de hadde tenkt seg. Hvorfor blir en person sur og sint fordi alt ikke går som det skal? Hvorfor blir en person sur og sint og stressa fordi han må vente litt ekstra i en kø? Problemet til slike mennesker (faktisk svært mange mennesker - flere og flere) er blandt annet angst. Men også indignasjon og håpløshetsfølelse. Tenk deg å ha slavet i vei på sin kjedelige jobb i 8 timer, og alt du drømmer om er å komme deg hjem så du kan nyte fjordlanden og gullrekka på nrk. Også må du faen meg stå noen ekstra minutter i kø fordi en eller annen imbesil har gjort noe feil! Arg!!! Det klikker! Angsten kommer. Ikke den invalidiserende angsten, som de av oss som har opplevd det vet hvordan føles. Men stresset, den manglende evnen til å ta ting som det kommer, leve i nuet osv. Livene deres stinker rett og slett, men de er ikke en gang klar over det selv! Hvilken skjebne.. Så da kommer slike hoderystende kommentarer..huff a meg..håpløst..ja..nei, vi som står her i køen, vi "andre", vi som IKKE kløner det til i kassa, nei vei huffer oss av sånt vi. Mhm..vi står sammen om denne uffinga vi. Vi er en gruppe huffere. Det er oss. Det er vår identitet. Det er synd på slike mennesker, så ikke la deg påvirke. Føl heller omsorg og empati med dem.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #9 Skrevet 14. mai 2015 Æsj har selv opplevd det. Var alene på jobb en gang og hele byen hadde bestemt seg for å komme innom, så det var sykt lang kø. Noen folk ble sure på MEG, men det er da ikke min feil at sjefen satte meg på jobb alene og at absolutt alle skulle dit og handle den dagen. JEG var mer stressa enn de!!!! Anonymous poster hash: 3d779...16d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå