Gå til innhold

Grunn til å dra til lege?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere!

Natt til søndag var jeg så uheldig at jeg klarte å brenne 3 fingrer på en vedovn. Jeg har fått store blemmer på alle tre fingrene, der den ene er gått hull på å vesker grønt, pluss at det lukter ille. i tillegg verker de andre fingrene, føles ut som om de skal sprenges. Er det noe å dra til legen med, og vil jeg bli sykemeldt?
Jobber i stell og pleie.

Anonymous poster hash: 9cce6...0b8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kom deg til lege, er da ikke noe å lure på engang!

Anonymous poster hash: 35519...8c4

Gjest chisandra
Skrevet

Få en lege til å kikke på det. Kan være betennelse.

Høres vondt ut også.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte legevakten igår, men hun mente de ikke kunne gjøre noe med det uansett. men tenkte alikevell å dra til fastlegen min i morgen.

Anonymous poster hash: 9cce6...0b8
AnonymBruker
Skrevet

Få en lege til å kikke på det. Kan være betennelse.

Høres vondt ut også.

Det er klart det er en betennelse, men det trenger jo ikke å være noe farlig. Betennelse, eller inflammasjon, er kroppens respons på all celleskade. Det er alt fra mikrober til slitasje til stråling.

Var det varme eller åpen ild? Dersom det er områder med svart eller hvitt MÅ du oppsøke lege. Nå ser jeg at du allerede har snakket med legevakt, så da er det nok ikke en kraftig forbrenning (tredjegrads), men etter hva du forteller høres det ut som andregradsforbrenning. Da er det også greit å oppsøke lege. Sa legevakten noe mer?

God bedring!

Anonymous poster hash: b71b2...289

Gjest chisandra
Skrevet

Det er klart det er en betennelse, men det trenger jo ikke å være noe farlig. Betennelse, eller inflammasjon, er kroppens respons på all celleskade. Det er alt fra mikrober til slitasje til stråling. Var det varme eller åpen ild? Dersom det er områder med svart eller hvitt MÅ du oppsøke lege. Nå ser jeg at du allerede har snakket med legevakt, så da er det nok ikke en kraftig forbrenning (tredjegrads), men etter hva du forteller høres det ut som andregradsforbrenning. Da er det også greit å oppsøke lege. Sa legevakten noe mer? God bedring! Anonymous poster hash: b71b2...289

Høres slik ut ja, men siden jeg ikke er lege eller noe i nærheten, kan jeg ikke være så kategorisk. :)
  • 9 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Går det bra ts?

Anonymkode: 329c1...914

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...