Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jenter!

(Mulig det finnes lignende tråder fra før, så her er en til. I hvert fall en mer oppdatert en ;) )

Hadde håpet på at vi kunne dele noen skjønnhetstips her inne.

Ting som gjør at man sparer tid på badet, produkter som skiller seg ut og lignende?

Jeg er i hvert fall veldig opptatt av ting som gjør at jeg føler jeg må bruke mindre tid på badet, men som likevel gjør at jeg føler meg opplagt og ser bra ut. Og at man alltid ser naturlig ut.

Og naturligvis de beste produktene!

Starter tråden med å dele mine tips for et enklere liv for oss jåledukker:

Anonymous poster hash: 7d661...aa6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ups, den anonymknappen trengs ikke. Skjer automatisk :P

- Spray tan. Til tider i kremkonsistens. Det gjør at huden ser gylden ut, og gir ansiktet en glød som gjør at jeg ikke trenger så mye sminke (ofte bruker jeg ikke noe).

Det gjør at man blir mindre plaget med kviser og uren hud, sparer tid og man ser mye bedre ut enn man ville gjort om man hentet gløden gjennom sminke :)

- Extensions. Er ikke alle som har like tynt og kort hår som meg. Bruker det ikke for lengden, men for volumet som gjør at man ser litt mer "sexy" og sunn ut.

Har skulderlangt hår, så klipper det da man ofte får det lengre. Bestiller 180 gram, sånn at det ser mer naturlig ut.

- Body lotion. Det gjør at huden ser og kjennes kjempebra ut. Dessuten holder fargen lengre (både falsk og ekte).

Er man flink til å smøre ansiktet ser man også sunnere ut, og eventuell sminke sitter finere (den sitter i hvert fall grusomt om man er tørr).

- Baby feet. Da jeg hadde badekar så huden alltid bedre ut siden huden får kjempepleie i damp og man skrubber etterpå.

Nå krever det mer arbeid siden det er vanskeligere å få skrubba huden inenst. Spesielt huden på føttene. Derfor tar jeg en kur med Baby Feet ca. annenhver måned. Fantastisk!

- Vippeextensions. Har tynt hår, så det gjelder selvfølgelig vippene også. I tillegg er jeg naturlig blond, noe som gjør at vippene ikke vises.

Har derfor brukt vippeextensions i remser en uke i strekk (deilig å slippe å sminke seg. Dessuten ser det mer naturlig ut enn maskara). Kjøpes billig på eBay sånn at man ikke blir ruinert.

Men nå har jeg gått til salong og fått satt på ekte extensions.

DEILIG å ikke bruke tid på badet om morgen på å sminke øynene, det er DEILIG å ikke tenke på å bli svart under øynene når det regner, det er DEILIG å slippe å tenke på å fjerne sminken om kvelden og det er DEILIG å våkne opp med kjæresten om morgenen i viten om at jeg ser bra ut rundt øynene (ikke at han bryr seg, men jeg gjør).

- Fargevalg i klær. Kanskje mer mote enn skjønnhet, men legger det inn da det gir et helhetsinntrykk. Velger som regel overdeler og kjoler i varme farger (som burgunderrød), siden det gir en illusjon av varm og nydelig glød til huden.

- Hårvitaminer. Jeg prøvde, etter tips fra damer på KG, å gå på Phanto-3 (hårvitaminer) for mer hårvekst. Det funket som bare det! Måtte farge etterveksten mye oftere enn tidligere. Naturligvis fornøyd med det :)

Men nå som jeg har begynt med vippeextensions, har jeg sluttet på pillene sånn at vippene ikke skal falle av oftere (blir dyrt å få påfyll flere ganger i mnd.) Men Phanto-3 anbefaler jeg til alle som ikke har forlenget vippene! :)

- Kommer kanskje på mer etter hvert...

Lurer på om noen har erfaringer med Betakaroten å dele? Kjekt å høre om dette er verdt å prøve når sommeren kommer :)

Og hårruller? Vurderer å kjøpe det, men vet ikke helt hva jeg skal gå for? Vanlige? De med varme? Har hørt mye bra om natteruller (ifølge skjønnhetsguruer på Youtube).

Gjest Keikolina
Skrevet

Betakaroten? Hvorfor ikke spise 2-3 gulrøtter om dagen? Mye billigere og sunnere.

Skrevet

Betakaroten? Hvorfor ikke spise 2-3 gulrøtter om dagen? Mye billigere og sunnere.

Tror at Betakaroten inneholder mer enn det gulrøtter gjør ;) Er vel litt forskjellige vitaminer der.

Dessuten liker jeg det ikke... : )

• Liker 1
Gjest Keikolina
Skrevet

Leste at det var det samme et sted, men var lettere og kaste i seg piller.

Skrevet

Hvis du bruker en maskara som ikke drysser og ikke bruker 4 lag kan du fjerne all annen sminke, legge deg og bare friske opp gårsdagens maskara. Funker fjell.

Skrevet

Hvis du bruker en maskara som ikke drysser og ikke bruker 4 lag kan du fjerne all annen sminke, legge deg og bare friske opp gårsdagens maskara. Funker fjell.

Hø hø... hadde jeg gjort det så ville alle trodd jeg hadde vært 3 dager på grisefylla! Jeg har det med å gni meg i øya, spesielt når jeg er trøtt!

• Liker 6
Skrevet

Men vil ikke det skade på vippene om man bruker maskara lenge? Spesielt om natten når man gnur? :)

• Liker 3
Skrevet

Er vel ikke et tidsbesparende tips, men anbefaler Lush! Har gått over til shampoo og balsam fra de og merker at håret mitt liker det mye bedre enn de syntetiske greiene man får kjøpt på butikk eller hos frisør.

Et pengesparende tips; kjøp glasskrukker på Søstrene Grene, Kremmerhuset eller lignende og lag din egen kropp- og ansiktsskrubb! Jeg brukte en blanding av honning og sukker en periode, og det funket minst like bra som de man kjøper ferdige.

• Liker 3
Skrevet

Men vil ikke det skade på vippene om man bruker maskara lenge? Spesielt om natten når man gnur? :)

Jeg tror det skader vippene mer å fjerne maskaraen hver kveld. Holdt på med det i årevis. Fått litt tynnere vipper de siste årene men de tror jeg mest er alderen. Jeg gnur meg ikke i øynene når jeg sover.

Det var tilfeldig at jeg begynte med det. Var pga allergi, oppdaget at jeg ikke kunne klø meg slik jeg ville i øynene hvis jeg beholdt maskaraen på. Klør jeg mye på kvelden, blir jeg utrolig hoven. Begynte å la være og fjerne den annenhver kveld.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det i alle år, sovet med maskara. Har ikke merket noe forskjell. Det er ca 15 år siden jeg begynte å sminke meg.

Anonymous poster hash: 867e1...583

• Liker 1
Skrevet

Gammelt bankkort, gavekort etc fra våtkanten og opp mot øyenbrynet som mal for winged eyeliner

Stikk fingrene i isvann et par min etter du har tatt på neglelakk; de tørker fortere

Skrevet

Farging av vipper og bryn sparer jeg en del tid på iallefall!
Bruker vesentlig mye mindre tid på å sminke meg når brynene er farget.
Sparer også en del tid på å gå for bare èn øyeskygge istedenfor flere (lokk, globallinje ++), Crush fra La.Minerals er super alene (og fungerer som highlighter også). Vippeextensions er også en fin ting som gir en fin look/man slipper bruke tid på mascara. Tørrshampo og fuktspray for ansiktet er også fint for deg på farten!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke et tidsbesparende tips, men anbefaler Lush! Har gått over til shampoo og balsam fra de og merker at håret mitt liker det mye bedre enn de syntetiske greiene man får kjøpt på butikk eller hos frisør.

Et pengesparende tips; kjøp glasskrukker på Søstrene Grene, Kremmerhuset eller lignende og lag din egen kropp- og ansiktsskrubb! Jeg brukte en blanding av honning og sukker en periode, og det funket minst like bra som de man kjøper ferdige.

Har du "oppskrift" på de produktene du lager selv?

Anonymous poster hash: f6c27...7be

AnonymBruker
Skrevet

Farging av vipper og bryn sparer jeg en del tid på iallefall!

Bruker vesentlig mye mindre tid på å sminke meg når brynene er farget.

Sparer også en del tid på å gå for bare èn øyeskygge istedenfor flere (lokk, globallinje ++), Crush fra La.Minerals er super alene (og fungerer som highlighter også). Vippeextensions er også en fin ting som gir en fin look/man slipper bruke tid på mascara. Tørrshampo og fuktspray for ansiktet er også fint for deg på farten!

Fuktspray for ansikte? Er det som lotion, bare i spray som man bruker for sminke?

Anonymous poster hash: 780b2...dc2

AnonymBruker
Skrevet

Tørrshampo. Enten som shampo, eller ha litt i røttene på håret (ikke vått) før man legger seg for å få løft og volum over natta.

Anonymous poster hash: 0ba87...570

AnonymBruker
Skrevet

- Hårvitaminer. Jeg prøvde, etter tips fra damer på KG, å gå på Phanto-3 (hårvitaminer) for mer hårvekst. Det funket som bare det! Måtte farge etterveksten mye oftere enn tidligere. Naturligvis fornøyd med det :)

Tok det lang tid før du merket effekt av dette produktet?

Anonymous poster hash: b80f4...129

Skrevet

Har du "oppskrift" på de produktene du lager selv?

Anonymous poster hash: f6c27...7be

Finnes masse om man googler "hjemmelaget" + hva enn du vil lage :) Finnes skrubber, hårkurer, ansiktsmasker osv

Gjest Earth
Skrevet

Ang. Betakaroten, brukte jeg det over en periode på 6 måneder for noen år tilbake, fikk utslett i pannen øverst ved håtfestet. Måtte derfor slutte med det, kjøpte meg eget spraytanning system. Kostet noen kroner men kjøpte det på finn.no. Er kjempefornøyd med den:)

Skrevet

Jeg har til min store glede oppdaget mirakelet øyekrem! Er aldri blå lenger etter at jeg begynte å smøre på øyekrem hver kveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...