AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Har en gutt på et år som er kjempe glad i banan, ser han en banan begynner han nærmest å hyperventilere. Hvis vi ikke setter grense hadde han nok kunne spist banan til samtlige måltid. Men jeg lurer på hvor mange banan som er ok til et barn på et år om dagen?Anonymous poster hash: ed81e...c2b
Lillemini Skrevet 11. mai 2015 #2 Skrevet 11. mai 2015 Har en gutt på et år som er kjempe glad i banan, ser han en banan begynner han nærmest å hyperventilere. Hvis vi ikke setter grense hadde han nok kunne spist banan til samtlige måltid. Men jeg lurer på hvor mange banan som er ok til et barn på et år om dagen?Anonymous poster hash: ed81e...c2b Tror jeg jadde holdt meg til max to, uten at jeg har noen skikkelig kunnskap rundt dette. Regelen er jo minst 5 om dagen, og da skal hovedvekten ligge på grønnsaker. Det er jo veldig mye sukker i bananer, samt at de har en tendens til å gi hard mage. De er også veldig kaloritette, så spiser han veldig mye banan vil han naturlig nok spise mindre av annen mat og kostholdet kan fort bli litt ensidig. Når det er sagt, så finnes det jo land der bananer er en veldig viktig del av barns kosthold, så ekstremt skadelig er det vel ikke. Vi oppholdt oss noen måneder i Thailand fra lille var 8 måneder gammel. Der kom folk bort på gaten med bananer til henne, og på alle restauranter fikk hun alltid en banan av servitøren. Vi spurte hvorfor, og ble fortalt at spedbarn der levde på hovedsakelig bananer, ris og morsmelk.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #3 Skrevet 11. mai 2015 Har en gutt på et år som er kjempe glad i banan, ser han en banan begynner han nærmest å hyperventilere. Hvis vi ikke setter grense hadde han nok kunne spist banan til samtlige måltid. Men jeg lurer på hvor mange banan som er ok til et barn på et år om dagen?Anonymous poster hash: ed81e...c2b Bananer er vel den frukten som inneholder aller mest sukker, så jeg ville ikke ha gitt mer enn én pr dag til en ettåring. (Har forøvrig en på 2 år som også elsker bananer, men han får altså aldri mer enn én banan i løpet av en dag).Anonymous poster hash: 28bcb...3f6
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 Etter å ha gjort et kjapt søk så viser det seg at både eple og pære inneholder mer sukker enn banan, så tror han får fortsette med et par bananer om dagen.http://www.kk.no/livsstil/så-mye-sukker-er-det-i-frukt-17757Anonymous poster hash: ed81e...c2b 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #5 Skrevet 12. mai 2015 Bananer er visst dritpopulært. Vi har frukt på jobben, og bananene forsvinner alltid først. Eple, pærer, appelsiner, kiwi.. Neida, bananer er greia. Har alltid lurt på om ikke de blir brukt til andre ting, om folk tar dem med inn på toalettet og.. ja, dere skjønner. Anonymous poster hash: 0a881...0a7
Gjest Magdalene Skrevet 12. mai 2015 #6 Skrevet 12. mai 2015 Om han får det etter måltidet hadde jeg fint gitt han et par i løpet av dagen, men ikke som et måltid.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #7 Skrevet 12. mai 2015 Bananer er visst dritpopulært. Vi har frukt på jobben, og bananene forsvinner alltid først. Eple, pærer, appelsiner, kiwi.. Neida, bananer er greia. Har alltid lurt på om ikke de blir brukt til andre ting, om folk tar dem med inn på toalettet og.. ja, dere skjønner.Anonymous poster hash: 0a881...0a7 Det er mer hygenisk å ta en banan, siden du skreller dem. Hvem vet hvor mange som har pirket borti eplene f.eks? Anonymous poster hash: fa69e...956 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #8 Skrevet 12. mai 2015 Jeg ville satt grensen ut fra hvor mye han spiser ellers. Bare banan blir jo et altfor ensidig kosthold, så jeg ville begrenset bananinntaket hvis det går ut over inntak av annen mat/næring. Spiser han vanlig mengde og variasjon av mat utenom så tar han nok ikke skade av et par-tre-fire bananer - men jeg tror ærlig talt ikke en ettåring klarer å spise mer enn to bananer før det går ut over sultfølelsen ellers. Anonymous poster hash: 0f3a9...2a8
Gjest Magdalene Skrevet 12. mai 2015 #9 Skrevet 12. mai 2015 Det er mer hygenisk å ta en banan, siden du skreller dem. Hvem vet hvor mange som har pirket borti eplene f.eks? Anonymous poster hash: fa69e...956 Man vasker vel frukten før man spiser den alikevel?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #10 Skrevet 12. mai 2015 To bananer er som mange sier nok for en liten kropp. Du bør også passe på at han bare spiser skikkelig modne bananer for å unngå hard mage. Modne bananer skal være helt gule med små, brune prikker. Anonymous poster hash: db422...706
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #11 Skrevet 12. mai 2015 Bananer har masse sukker... dessuten har jeg hørt at de er radioaktive, men man må spise mange bananer for å bli syk. Anonymous poster hash: 9ca05...7c6
Gjest chisandra Skrevet 12. mai 2015 #12 Skrevet 12. mai 2015 Det er mer hygenisk å ta en banan, siden du skreller dem. Hvem vet hvor mange som har pirket borti eplene f.eks? Anonymous poster hash: fa69e...956 Kjøper du ikke epler etc. på butikken heller da?
Aircondition Skrevet 12. mai 2015 #13 Skrevet 12. mai 2015 Bananer har masse sukker... dessuten har jeg hørt at de er radioaktive, men man må spise mange bananer for å bli syk.Anonymous poster hash: 9ca05...7c6 Den var ny! Radioaktive bananer! :'D 2
Gjest chisandra Skrevet 12. mai 2015 #14 Skrevet 12. mai 2015 Ts, gi han bananer du. Bare pass på at det ikke erstatter måltidene.
Lillemini Skrevet 12. mai 2015 #15 Skrevet 12. mai 2015 Bananer har masse sukker... dessuten har jeg hørt at de er radioaktive, men man må spise mange bananer for å bli syk.Anonymous poster hash: 9ca05...7c6 Tror ikke den radioaktiviteten er så mye å bekymre seg for. http://funfactsfood.blogspot.no/2012/04/radioaktive-bananer.html?m=1 Men ja, de inneholder en god del sukker, men ikke mer en mange andre frukter. Druer er mye mer sukkerholdige. Men jeg tenker i alle fall at av 5 om dagen skal 2 være frukt, og resten grønnsaker, så to bananer vil jeg si er nok.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #16 Skrevet 12. mai 2015 Den var ny! Radioaktive bananer! :'D Det er helt sant! Men som linken over sier så må man spise 10 millioner bananer for å bli syk. Anonymous poster hash: 9ca05...7c6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #17 Skrevet 13. mai 2015 Det er mer hygenisk å ta en banan, siden du skreller dem. Hvem vet hvor mange som har pirket borti eplene f.eks? Anonymous poster hash: fa69e...956 Man skyller jo slikt i vann før man spiser det, så betyr vel ikke så mye.Anonymous poster hash: 0a881...0a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå