waco Skrevet 3. juli 2002 #1 Del Skrevet 3. juli 2002 Jeg kom på en ting, i alle jenteblader og hver gang jeg hører jenter snakker sammen så snakker de kun om hvordan gutter er og hva slags forhold dem har til gutter. Jeg tror damer bare tenker på likestilling og hvordan de kan tjene på denne urettferdigeheten. Når menn diskuterer med hverandre så snakker de om alt mulig annet, vi kan diskutere politikk, kultur, sprort, interesser og hobby. Kvinner snakker kun om menn. Nå kommer jeg sikkert til å få masse bråk om at jeg "føler meg mislykka, eller er taper på en eller annen måte." Hvis kvinner istedet begynte å spørre seg hvorfor det er slik istedenfor å blånekte hele tiden så kunne vi føre dette inn på et konstruktivt tema. Men hvis jeg kjenner kvinner rett så blir det syting igjen. Waco som sender en mail til seg selv hver gang han får en god ide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2002 #2 Del Skrevet 3. juli 2002 Du må treffe mer modne kvinner waco!.... Men problemer blir jo samtaletema da, og guter er jo ofte det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 3. juli 2002 #3 Del Skrevet 3. juli 2002 Jeg kom på en ting, i alle jenteblader og hver gang jeg hører jenter snakker sammen så snakker de kun om hvordan gutter er og hva slags forhold dem har til gutter. Jeg tror damer bare tenker på likestilling og hvordan de kan tjene på denne urettferdigeheten. Når menn diskuterer med hverandre så snakker de om alt mulig annet, vi kan diskutere politikk, kultur, sprort, interesser og hobby. Kvinner snakker kun om menn. Nå kommer jeg sikkert til å få masse bråk om at jeg "føler meg mislykka, eller er taper på en eller annen måte." Hvis kvinner istedet begynte å spørre seg hvorfor det er slik istedenfor å blånekte hele tiden så kunne vi føre dette inn på et konstruktivt tema. Men hvis jeg kjenner kvinner rett så blir det syting igjen. Waco som sender en mail til seg selv hver gang han får en god ide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitri Skrevet 3. juli 2002 #4 Del Skrevet 3. juli 2002 Så kvinner snakker bare om menn, hva? Jaha.......Da snakker de vel om hvor udugelige dere menn er :ler: Jeg tror nok at kvinner snakker om mer enn menn. Som f eks barn, familie, venninner, nyheter ( som på tv, ikke sladder ), filmer........ I allefall gjør jeg det med mine venninner. Greit nok, så vi snakker om ikke det samme som dere, men at kvinner snakker bare om menn er bare tull og tøys. Som gjest sier, finn deg modnere kvinner, så slipper du alt dette stresset med dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 3. juli 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 3. juli 2002 Poenget er at jeg snakker til majoriteten av kvinner.... ikke "modne" damer som dere liker å kalle de middeladrende. Mine erfaringer er tvert om at kvinner som er oppe i åra faktisk maser mer enn sine yngre, de blir enda vanskeligere å kommunisere med og virker enda mer grinete... Skjønner dere hva jeg mener? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lisa-Beth ikke innlogget Skrevet 3. juli 2002 #6 Del Skrevet 3. juli 2002 Det eneste Waco tenker på er å finne negative egenskaper ved kvinnen. :x Greit at du er kritisk og starter debatt rundt en del relevante temaer, men noen ganger lurer jeg på din motivasjon til å gjøre det... Skjønner at du i de fleste tilfelle ønsker å provosere, men sååå mye oppgulp, d'ække til å tro! :-? Hva slags erfaring har du med kvinner i ditt unge liv?? Du må slutte å omgå den stereotype kvinnemodellen (eller bimboene?). Må beundre deg for at du klarer i enhver sammenheng å fokusere på noe ufordelaktig om kvinner. Du har en hypotese om kvinner, og søker i ett og alt å finne eksempler som underbygger denne. Nå vil du sikkert svare, (har merket at dette er din standardargumentsajon) at jeg må skille sak og person. Ikke lett det, når sak og person glir i ett når det gjelder denne Wacotypen. Lar meg ikke provosere av deg, noe du kanskje er uenig i, møtt en del som deg på min veg, men "løft blikket og se deg omkring". Kanskje du bør vurdere å skifte fokus? Lisa-Beth (En klem er på vei til deg, vennen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 3. juli 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 3. juli 2002 Javel....sånn å forstå....dere mener altså at jeg har skapt mitt lille univers og akkurat som femifascistene Ottar benytter jeg enhver anledning til å bekrefte mine antagelser. Sterkt observert må jeg si unge bedreviter-frøken, men det er nok ikke slik det henger sammen. La meg forklare. Årsaken til at du og dine likesinnete blir så provosert er selvsagt fordi dere kjenner dere igjen. Det finnes ingen annen mulighet. Jeg foreslår. Sett dere ned, tenk gjennom hva Waco skriver og erg dere litt for at jeg erter trusekantene deres. Men det er ikke min skyld at damer er slik, det må jo dere også forstå? Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lisa-Beth ikke innlogget Skrevet 3. juli 2002 #8 Del Skrevet 3. juli 2002 Selvfølgelig hender det at noe av det du penser innom har en brodd av sannhet i seg, og selvfølgelig kjenner jeg meg igjen flere ganger. Hvor mange innlegg har du skrevet, rundt 800?! Har ofte ledd rått med deg jeg-ikke av deg, men slutt generaliseringen din. Du snakker i vendinger som "dere damer", "alle kvinner" etc. Ikke rart man kan bli provosert, men ikke av samme grunn som det du tror. Jeg kjenner også en del jenter som ligner en prikk på den kvinnetypen du beskriver, men blir da provosert fordi du skjærer samtlige kvinner over en kam. Det er det som provoserer. Si meg, oppsøker du kvinner som underbygger påstandene dine?? Lisa-Beth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 3. juli 2002 Forfatter #9 Del Skrevet 3. juli 2002 Næmmen du skjønner ingenting. Hør da... hver eneste gang jeg nevner noen kvinnesvakheter som jumper dere over meg som jeg skulle være ei muslim i israel, skjønner du? Jeg vet jeg må bli flinkere med å konkretisere at det gjelder visse damer, for dere er jammen nærtagende.... jeg mener jo selvsagt ikke alle damer i hele verden, jeg snakker om jenter generellt, og det er fint at du ikke føler at du er inkludert, men hvorfor blir du så sur da? Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lisa-Beth ikke innlogget Skrevet 3. juli 2002 #10 Del Skrevet 3. juli 2002 Nå er jeg ikke helt med.... Du sier at du ikke mener alle jenter i hele verden- bare jenter generelt, litt selvmotsigende den da?? :-? Jeg er ikke sur . Har nettopp lest innlegget ditt på Seksualitet om hun med den sure typen. Holdt på å le meg ihjel jeg Du er jo morsom da, men det spørs om hun var fornøyd med svaret. I fare for å fornærme noen, kanskje du burde si at du kødda?? Spørsmålet hennes var ærlig og seriøst, og fortjener kanskje en annen håndtering. Lisa-Beth (som går til sengs) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 3. juli 2002 #11 Del Skrevet 3. juli 2002 Lille Waco surra Det aller aller 1. bud når man skal diskutere eller som i dine tilfeller provosere er at man må være enig med seg selv først. Nå har du møla innlegg ut og inn om at vi mååååå da vel klare å diskutere noe annet enn kuuuuuun mens og dildo for det er jo det eneste vi damer tenker på jooooo. Men nå er plutselig det eneste som står i hodet vårt er likestilling???? 2. bud er fremdeles å lære seg hvordan provosere skrives for da å kunne vite betydningen av ordet.For jeg synes fremdeles du proviserer mer enn du provoserer :blunke: Kjære deg tøffen,skal du komme hær så gi oss hvertfall noe å bli pisst på.Og for all del slutt å møte deg selv i døra. Selv om det påfølgende "Splætt" et er litt arti å høre på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 3. juli 2002 #12 Del Skrevet 3. juli 2002 Er enig i at det står masse svada i jentebladene. Store deler av svada-pjattet handler om menn og om vårt forhold til dem. Består stort sett av "hvordan smile for å få hans hele og fulle oppmerksomhet til døden skiller dere ad", "10 tips: hvordan kle seg til oppmerksomhet?", "Ikke gjør dette!", "Mannen: manual til hans sjel".... Jepp, jeg har slutta å lese "kvinnemagasiner" (som det heter fordi det virker mer seriøst enn "Jentepjatt for oss med PMS - og som er stolt av det!". Men likestilling - vel, hvor er den inni dette Waco? Disse jentebladene våre reflekterer vel heller en degradering av eget kjønn, enn arbeid for likestilling, eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 4. juli 2002 #13 Del Skrevet 4. juli 2002 Hvis kvinner istedet begynte å spørre seg hvorfor det er slik istedenfor å blånekte hele tiden så kunne vi føre dette inn på et konstruktivt tema. Vi blånekter av en enkel grunn Waco; det er ikke slik! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 4. juli 2002 #14 Del Skrevet 4. juli 2002 :o Vi snakker aldri om menn vi... :o Men jeg er ikke generell. Jeg er meget spesiell. Skal vi ha en avstemning her? Hvor man skal velge om en er spesiell eller generell som menneske og /eller kvinne? Har dere ikke skjønt det da? Waco snakker jo ikke om OSS. Han snakker om kvinner GENERELT. Og selv om KG er blitt populært, våger jeg påstanden at kvinner GENERELT ikek har hørt om det igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusen Skrevet 4. juli 2002 #15 Del Skrevet 4. juli 2002 Dette er første gang jeg svarer på noe som denne uintelligente tullingen waco skriver. Hever meg i utgangspunktet over alt denne gutten sier. Men; i alle sine innlegg er det jo jenter fra 14-18 år waco liker, og det er da disse han snakker med. Hva snakker jenter i denne alderen om? Joa, waco har rett når han sier det han sier om disse jentene. Men ikke dra dette over på oss som er mer modne og har vokst fra dette stadiet! Skjerp deg waco, vi ler ikke med deg, vi ler av deg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solskinn Skrevet 4. juli 2002 #16 Del Skrevet 4. juli 2002 Hvis kvinner istedet begynte å spørre seg hvorfor det er slik istedenfor å blånekte hele tiden så kunne vi føre dette inn på et konstruktivt tema.quote] Hvis du vil ha en konstruktiv diskusjon, må du også åpne for det, vet du! Ikke fortelle oss hva vi skal skrive! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 4. juli 2002 Forfatter #17 Del Skrevet 4. juli 2002 som jeg har sagt tidligere... svarene jeg får helbreder for hypokondori, det er ihvertfall helt sikkert..... Jeg forstår det er vanskelig for dere damer å snakke om ubehagelige temaer. Dette er hva bladet Det Nye har hver måned ; Leder, På hjertet, Hva skjer, Vibrasjoner, Alt Det Nye, Velvære, På jobben, Kontakt, En del av livet, Spør om sex & samliv. Ingenting om politikk og samfunnsliv. Dette kopierte jeg fra hjemmesiden til Elle; I tillegg har Elle de beste tipsene og rådene om skjønnhet, helse og velvære, nyheter innen musikk, film, bøker, reise og interiør. Ingenting om politikk og samfunnsliv. KK er et ukeblad for voksne, yrkesaktive og moderne kvinner. Bladet dekker hverdagsorientert stoff med høy nytteverdi. KK er en god kilde til både informativ og avslappende underholdning med reportasjer, hverdagsmoter med "Bli ny", jobb og penger, helse og velvære, reise og egenutvikling. Ingenting om politikk og samfunnsliv. Allers er et ukeblad med nyttige reportasjer om bolig, mat, hobby og helse. Bladet har også mye godt lesestoff, kryssord, samt tips om mote og egenpleie. Ingenting om politikk og samfunnsliv. Norsk Ukeblad har er bredt og variert stofftilbud med fokus på det som opptar den yngre, etablerte kvinnen. Tonen er livsglad, positiv, varm og feminin. Magasinet legger stor vekt på å snakke direkte til den enkelte kvinne som en god venninne som tar henne på alvor. Praktisk stoff med spennende mat og interiør har bred plass, og leseren skal hver eneste uke finne mange gode råd og ideer som hun selv kan ha nytte av. Moter, helse, skjønnhet og egenpleie er sentrale temaer, og magasinet bidrar i den sammenheng med informasjon og inspirasjon som er egnet til å stimulere livsgleden. Ingenting om politikk og samfunnsliv. Hjemmet er Norges desidert største familiemagasin, med et bredt og variert stofftilbud hvor hovedvekten er lagt på interiør/hus/hage, mat og kryssord. Ingenting om politikk og samfunnsliv. Dere forstår nå hva dere fyller hodene deres med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 4. juli 2002 #18 Del Skrevet 4. juli 2002 Har det slått deg at vi leser avisene når vi skal oppdatere oss i politikk og samfunnsliv? I tillegg leser jeg og sikkert flere med meg fagtidsskrifter for å oppdatere oss innen vårt felt. Jeg er daglig gjennom DN, Finansavisen, Aftenposten, jevnlig innom Kapital, Økonomisk Rapport og Magasinet. I tillegg leser jeg Nettavisen for å få med meg siste nytt, og jeg koser meg med VG og Dagbladet når jeg har ekstra tid. De gangene jeg leser KK eller lignende skal jeg ha VELDIG god tid, og har lyst til å se på moter etc. Men det skjer kanskje hver 2. måned. Det er ikke mye politikk og samfunnsliv i verken Vi Menn, Aktuell Rapport eller Cats heller, er det vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 4. juli 2002 #19 Del Skrevet 4. juli 2002 Mange av disse bladene har reportasjer om politikk og samfunn, noe du ville visst dersom du leste dem. I siste nummer av KK, for eksempel, anbefaler jeg at du leser "to sider av samme sak", som handler om midtøsten-konflikten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 4. juli 2002 Forfatter #20 Del Skrevet 4. juli 2002 ...og hva kommer det av at økonomiske blader og vitenskapelige magasiner stort sett kjøpes av menn da? Kan det ha noe med interesser å gjøre? Jeg lyver ikke når jeg sier at Se & Hør er bestselger for sikkert tiende år på rad.... Selv om noen få jenter forstår viktigheten av å lese annet enn sladder og Her & Nå så betyr det ikke at alle jenter leser fagblader... såpass må du da vel forstå? Waco ....man behøver ikke være kverulant hele tiden vettu sissan... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå