Aircondition Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Jeg har lenge gått med et stort hull i en tann. Har vært hos tannlegen på sjekk og de fant MASSE som må fikses på, og idag falt det en bit av den ødelagte tanna. Nå kommer smertene :'( Hva i all verdens land skal jeg gjøre? Jeg har virkelig ikke sjans i havet til å skaffe de pengene.. Har jeg hatt en sparekonto med penger på så hadde det ikke vært noe problem. Men det har jeg ikke. Jeg har ingen å låne penger av heller, da hadde jeg gjort det istedenfor å skrive her inne. Må jeg ta opp forbrukslån? Jeg er i en situasjon hvor kredittkort ikke er et alternativ.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #2 Skrevet 11. mai 2015 Forbrukslån eller be om avbetaling hos tannlegen, og ta det litt etter litt.Anonymous poster hash: 7da2c...e48 1
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 11. mai 2015 #3 Skrevet 11. mai 2015 Enig. Hør med tannlegen om de kan ta det på avbetaling
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 Hør med NAV om du kan få noe hjelp? Eventuelt avbetalling hos tannlegen. Anonymous poster hash: fb86f...fdc
Høna79 Skrevet 11. mai 2015 #5 Skrevet 11. mai 2015 Hør med tannlegehøyskolen hvis du bor i nærheten, har hørt om flere som var der da de var studenter og hadde dårlig råd. Husker ikke om de var superbillige eller tilnærmet gratis, men er jo verdt å sjekke. Ulempen er at det er studenter som gjør jobben, så selv om de er under veiledning, må du regne med at det tar lenger tid enn normalt
Aircondition Skrevet 11. mai 2015 Forfatter #6 Skrevet 11. mai 2015 Åh, så pass. Hadde jeg bare bodd nermere en tannlegehøyskole så hadde jeg helt klart tatt turen dit :/ Jeg tviler sterkt på at nav har noe å bidra med der.. Jeg har naturligvis ikke sjekket det opp, og det skader vel heller ikke å gjøre det, men jeg tenker jeg hører med tannlegekontoret om det er mulighet for nedbetaling. Tusen takl for tips
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #7 Skrevet 11. mai 2015 Hvor lenge er det siden du har vært hos tannlegen sist? Anonymous poster hash: 40c41...da7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #8 Skrevet 11. mai 2015 Hvilket fylke bor du i? Har du bil? Anonymous poster hash: bfaeb...cdd
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #9 Skrevet 12. mai 2015 Mange tannleger har mulighet for avbetalin. De fleste tilbyr rentefri avbetaling om du betaler innen en gitt frist på 9-12 måneder. Min tannlege tilbyr dette når summen for behandling er over 2500 kroner. Betaler da tilbake med lik sum hver måned over 9 måneder. Hadde en tannlegeregning på 50000 i forfjor, betalte 15000 kontant og 3889 kroner i måneden i 9 måneder. Må man bruke lenger tid enn de 9 månedene så påløper det renter, og de er like høye som for andre forbrukslån/kredittkort. Anonymous poster hash: 0ef7e...917
Gjest Angry Man Skrevet 12. mai 2015 #10 Skrevet 12. mai 2015 (endret) For det første så har vi jo tannhelseloven. Den offentlige tannhelsetjenesten skal organisere forebyggende tiltak for hele befolkningen. Den skal gi et regelmessig og oppsøkende tilbud til: a. Barn og ungdom fra fødsel til og med det året de fyller 18 år. b. Psykisk utviklingshemmede i og utenfor institusjon. c. Grupper av eldre, langtidssyke og uføre i institusjon og hjemmesykepleie. d. Ungdom som fyller 19 eller 20 år i behandlingsåret. Hvis du ikke er i en av disse gruppene kan du jo alltids søke nav om okønomisk støtte til dekning av tannlegekostnadene. Dette er en av tingene man kan få økonomisk hjelp til. Eller så har andre over nevnt flere muligheter for avbetaling, tannlegeskolen osv. Det ordner seg nok. Endret 12. mai 2015 av Angry Man
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå