AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Er omtrent 168 cm og veier 83 kg, ganske stabil vekt. Spiser normal mengde, men er muligheter for å spise sunnere. Trener så og si aldri, og det er noe jeg skal starte med nå. Skal på ferie i slutten av juli - riktignok ikke badeferie, men storby - og vil gjerne føle meg fresh og fin, også med tanke på shopping av klær. Er kjedelig å kjøpe masse fint, som ikke kommer til å passe etter noen måneder etter jeg kommer hjem, fordi jeg endelig har begynt å få bort kiloene... Begynner på ny skole til høsten og har et stort ønske om å miste noen(en god del) kilo og ha en strammere kropp, slik at jeg føler meg bedre. Når man føler seg bra, utstråler man jo mye mer, og er lettere å få kontakt med andre. Er litt sjenert, men merker med en gang jeg føler meg fin at jeg automatisk blir myye mer utadvendt og åpen for nye bekjentskap. Har latt det gå altfor langt, og merker jeg er skikkelig motivert for å bli bedre, men er ganske utålmodig av meg. Så jeg lurer på om dere tror det er mulig å gå ned noe mellom 10-20 kg før sommeren er over, evt. hvor mye dere tror er mulig før storbyturen. Er klar over at muskler veier mer enn fett, og at når jeg begynner å trene dannes det muskler også - derfor ser jeg ikke på vekten som altfor viktig, men vil ha noe å strekke meg etter Anonymous poster hash: 73bab...37d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #2 Skrevet 11. mai 2015 .....høres ikke ut som en nevneverdig god idé. Anonymous poster hash: 23aec...0af 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #3 Skrevet 11. mai 2015 Det går fint, men du må redusere kaloriinntaket kraftig. Ett kilo fett er ca 7500 kcal, som betyr at du må ligge så mye i underskudd for å gå ned 1kg. Da kan du regne ut selv Anonymous poster hash: 2d797...059 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 Hvis du skal ned så mye på så kort tid må du ligge på svært lavt kaloriinntak. Jeg har ligget på ca 1000 kalorier om dagen, og jeg har gått ned 10 kg på 3 måneder. Folk sier det bare tærer på musklene og at kroppen vil tviholde på fettet. Men jeg kan love deg at kroppen min har kvittet seg med fettet, og jeg ser mye mer trent ut nå. Løfter også det samme hvis ikke mer i vekter. Så musklene har ikke forsvunnet ihvertfall. Veldig mange sier dette er skadelig og absolutt ikke bra. Men jeg er fornøyd med min måte å gå ned på. Jeg er kjempefornøyd med resultatet. Det har nå gått snart 5 måneder og jeg har gått ned 15 kg. Lykke til! Anonymous poster hash: 5f49d...229 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #5 Skrevet 11. mai 2015 Kan vel også tilføye at jeg har trent litt styrke eller gått mye turer hver dag i tillegg til kraftig kalorireduksjon. Anonymous poster hash: 5f49d...229
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #6 Skrevet 11. mai 2015 OK, takk begge to! Har Lifesum på mobilen som jeg har holdt litt på med tidligere, og den ligger foreløpig på at jeg skal få i meg ca. 1200 kcal hver dag - dette uten trening. Så dersom jeg prøver å legge lista på rundt 1000/1100, og trener ved siden av så ser det litt lyst ut? Anonymous poster hash: 73bab...37d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #7 Skrevet 11. mai 2015 OK, takk begge to! Har Lifesum på mobilen som jeg har holdt litt på med tidligere, og den ligger foreløpig på at jeg skal få i meg ca. 1200 kcal hver dag - dette uten trening. Så dersom jeg prøver å legge lista på rundt 1000/1100, og trener ved siden av så ser det litt lyst ut? Anonymous poster hash: 73bab...37d Det er sånn jeg har gjort det ihvertfall. og det funket supert for meg! Men folk kommer nok til å reagere sterkt på at jeg anbefaler det. Jeg synes det har gått helt fint for meg, og jeg er kjempefornøyd. Men samtidig sier folk at det er skadelig. Jeg har enda ikke skjønt hvordan dette har skadet kroppen min. Jeg synes det er umulig å vite hva jeg skal gjøre, fordi alle sier så forskjellig når det kommer til dette. Men jeg er bare fornøyd med at kroppen min har blitt slank og fin, så da gjør jeg det på min måte (= Anonymous poster hash: 5f49d...229 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #8 Skrevet 11. mai 2015 og jeg brukte også lifesum! Anonymous poster hash: 5f49d...229 1
adelix Skrevet 11. mai 2015 #9 Skrevet 11. mai 2015 Det er sånn jeg har gjort det ihvertfall. og det funket supert for meg! Men folk kommer nok til å reagere sterkt på at jeg anbefaler det. Jeg synes det har gått helt fint for meg, og jeg er kjempefornøyd. Men samtidig sier folk at det er skadelig. Jeg har enda ikke skjønt hvordan dette har skadet kroppen min. Jeg synes det er umulig å vite hva jeg skal gjøre, fordi alle sier så forskjellig når det kommer til dette. Men jeg er bare fornøyd med at kroppen min har blitt slank og fin, så da gjør jeg det på min måte (= Anonymous poster hash: 5f49d...229
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #10 Skrevet 11. mai 2015 Hvis du skal ned så mye på så kort tid må du ligge på svært lavt kaloriinntak. Jeg har ligget på ca 1000 kalorier om dagen, og jeg har gått ned 10 kg på 3 måneder. Folk sier det bare tærer på musklene og at kroppen vil tviholde på fettet. Men jeg kan love deg at kroppen min har kvittet seg med fettet, og jeg ser mye mer trent ut nå. Løfter også det samme hvis ikke mer i vekter. Så musklene har ikke forsvunnet ihvertfall. Veldig mange sier dette er skadelig og absolutt ikke bra. Men jeg er fornøyd med min måte å gå ned på. Jeg er kjempefornøyd med resultatet. Det har nå gått snart 5 måneder og jeg har gått ned 15 kg. Lykke til! Anonymous poster hash: 5f49d...229 Jøss, fungerer kroppen din fysiologisk annerledes enn alle andres? Du ser mer "trent" ut fordi fettet er borte. Muskler vil også bli borte når du ligger så lavt på kcal. At du ikke har økt i styrkeøvelser forteller sitt. Anonymous poster hash: 23aec...0af 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #11 Skrevet 11. mai 2015 Er omtrent 168 cm og veier 83 kg, ganske stabil vekt. Spiser normal mengde, men er muligheter for å spise sunnere. Trener så og si aldri, og det er noe jeg skal starte med nå. Skal på ferie i slutten av juli - riktignok ikke badeferie, men storby - og vil gjerne føle meg fresh og fin, også med tanke på shopping av klær. Er kjedelig å kjøpe masse fint, som ikke kommer til å passe etter noen måneder etter jeg kommer hjem, fordi jeg endelig har begynt å få bort kiloene... Begynner på ny skole til høsten og har et stort ønske om å miste noen(en god del) kilo og ha en strammere kropp, slik at jeg føler meg bedre. Når man føler seg bra, utstråler man jo mye mer, og er lettere å få kontakt med andre. Er litt sjenert, men merker med en gang jeg føler meg fin at jeg automatisk blir myye mer utadvendt og åpen for nye bekjentskap. Har latt det gå altfor langt, og merker jeg er skikkelig motivert for å bli bedre, men er ganske utålmodig av meg. Så jeg lurer på om dere tror det er mulig å gå ned noe mellom 10-20 kg før sommeren er over, evt. hvor mye dere tror er mulig før storbyturen. Er klar over at muskler veier mer enn fett, og at når jeg begynner å trene dannes det muskler også - derfor ser jeg ikke på vekten som altfor viktig, men vil ha noe å strekke meg etter Anonymous poster hash: 73bab...37d Hvordan har du tenkt til å klare å holde vekten om du skal rase ned slik du ønsker? Anonymous poster hash: 23aec...0af
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #12 Skrevet 11. mai 2015 Jøss, fungerer kroppen din fysiologisk annerledes enn alle andres? Du ser mer "trent" ut fordi fettet er borte. Muskler vil også bli borte når du ligger så lavt på kcal. At du ikke har økt i styrkeøvelser forteller sitt. Anonymous poster hash: 23aec...0af Ja, den gjør jo tydeligvis det da Og hvis du ikke leser skrev jeg "hvis ikke mer". Men jeg har hatt en veldig liten fremgang i styrken. og jeg er fult klar over at dette er fordi kroppen trenger energi for å bygge musklene. Men hvis jeg hadde mistet så mye muskler som alle andre skal ha det til - hvorfor må jeg ikke løfte lettere vekter da? Folk her inne har sagt at kroppen min må ha tviholdt på fettet og bare tæret bort musklene. Men jeg ser helt sinnsykt godt at det aller aller meste av min vektreduksjon kommer fra fettet og ikke musklene. Jeg hadde jo da regnet med at jeg ikke hadde klart å løfte samme vekter som før om kroppen hadde tæret så mye på musklene mine. Anonymous poster hash: 5f49d...229
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #13 Skrevet 11. mai 2015 Hvordan har du tenkt til å klare å holde vekten om du skal rase ned slik du ønsker? Anonymous poster hash: 23aec...0af Øh... Jeg er ikke TS, men ganske åpenbart trenger man bare å spise et kaloriinnhold som vil vedligeholde vekten du når? Uansett hvordan man går ned i vekt er det en livsstilsendring, og kaloritelling er den enkleste måten å gjøre det på. Anonymous poster hash: 2d797...059 5
Marthos Skrevet 11. mai 2015 #14 Skrevet 11. mai 2015 Ikke gjør det,du kommer til å gå opp igjen! Du klarer nok helt fint å gå ned,men på så kort tid rekker du ikke å få de nye vanene naturlig inn i livsstilen din..og vips er du på samme vekt.. Sats heller på en nedgang på ca 0,5-1 kg per uke, så får du mest sannsynligvis den nye kroppen din for alltid! 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #15 Skrevet 11. mai 2015 Ikke gjør det,du kommer til å gå opp igjen! Du klarer nok helt fint å gå ned,men på så kort tid rekker du ikke å få de nye vanene naturlig inn i livsstilen din..og vips er du på samme vekt.. Sats heller på en nedgang på ca 0,5-1 kg per uke, så får du mest sannsynligvis den nye kroppen din for alltid! Man kan fint få inn nye vaner på kort tid. Før jeg begynte å slanke meg spiste jeg nudler mange ganger daglig. Har ikke spist en eneste pakke nudler i ettertid ! Hadde aldri klart å gå tilbake til gamle vaner, og ville derfor heller aldri gått tilbake til samme vekt. Anonymous poster hash: 5f49d...229 1
Marthos Skrevet 11. mai 2015 #16 Skrevet 11. mai 2015 Man kan fint få inn nye vaner på kort tid. Før jeg begynte å slanke meg spiste jeg nudler mange ganger daglig. Har ikke spist en eneste pakke nudler i ettertid ! Hadde aldri klart å gå tilbake til gamle vaner, og ville derfor heller aldri gått tilbake til samme vekt. Anonymous poster hash: 5f49d...229 Jojo, selvfølgelig kan man det:) Men det er jo så klart en viss risiko for at det ikke går også, og vender tilbake til gamle (u)vaner -hvertfall hvis man har hatt de en stund. Jeg tenker hvertfall at det er bedre at det tar litt lenger tid og blir et varig resultat, i tilfelle man er en av de som ryker på en smell
Rast Skrevet 11. mai 2015 #17 Skrevet 11. mai 2015 Under 1500kalorier om dagen er alt for lite når man trener i tillegg. Du vil bli trøtt, ha lengre restitusjonstid, være sulten, fryse, og ha veldig lett for å falle tilbake i gamle rutiner og få mye søtsug om du ikke gir kroppen nok næring. Sats på en sunn vektnedgang så ser kroppen bedre ut, det er sunnere for hjertet og psyken, og du får mer energi til det du holder på med Spis hjemmelaga mat av gode råvarer, tren og spis 2000kalorier/ligg maks 500kalorier i underskudd de dagene du trener, ligg på minst 1500 de dagene du ikke trener, mer om du er aktiv i hverdagen. Så har får du en endring som er sunn og behagelig fremfor å sulte og ha risiko for skader og depresjon, og spiseforstyrrelser. Man kan vel tydelig se fordelene her ved å spise riktig i vektnedgang fremfor å ta snarveien. Du kan gå ned mye på kort tid ved å f.eks legge om til et moderat lavkarbo-kosthold hvor du erstatter brød, pasta og ris med grønnsaker tilberedt på forskjellige måter, øker inntaket av bær, nøtter, proteinrike meieriprodukter og lignende. Samtidig får man fin hud og hormonene i balanse av å kutte kraftig ned på sukker og ferdig-produkter med mye tilsetninger. For man må spise mer enn man forbrenner for å bli overvektig til å begynne med, det vil ikke si at man bør spise langt under den verdien når man skal ned igjen i vekt. Du bør se litt på helheten også, på det som sitter i hodet, for det er ikke helt sunt å tenke på den måten. Vekttap gir deg ikke automatisk utstråling og selvsikkerhet, folk bryr seg ikke om du har noen kilo for mye når de blir kjent med deg. 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #18 Skrevet 11. mai 2015 Ikke TS, men jeg får ikke disse generelle råda til å stemme. Man skal redusere ca. 500 kcal, men ikke gå under 1500. Når mitt daglige energibehov bare er 1600 kcal (er ganske liten), så sier det seg selv jeg må under en del for å gå ned noe som helst. Har alltid hatt lite matlyst og spist lite, men lever da ennå...hadde jeg spist 2000 kcal/daglig hadde jeg blitt smellfeit i en fei! Så å ligge lavt en kort periode skjønner jeg ikke skal være krise..men joda, skal skrive under på at forbrenninga mi er elendig, men det var den høna og egget da...Anonymous poster hash: d6ee7...5df
Gjest Skrevet 12. mai 2015 #19 Skrevet 12. mai 2015 Det går fint an å øke i styrke selv om man tærer ned på musklene. Økning i styrke er IKKE ensbetydende med økning i muskelmasse. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #20 Skrevet 12. mai 2015 Hei 😊 Dette kjente jeg meg igjen i, fra begynnelse til slutt. Jeg har også hatt din startvekt og har samme høyde. Jeg gikk ned 17 kg på tre måneder. Jeg spiste sunt, hadde aktive arbeidsdager og startet med trening etter en stund på denne "forvandlingen". Lå på 1300 kalorier. Fullt mulig så ønsker deg masse lykke til 😉👍Anonymous poster hash: 8cd50...ffc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå