AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Dette er noe jeg ikke helt har skjønt enda. Jeg kommer "fra landet", og ca. halvparten av alle jeg kjenner eller vet om fra hjemstedet mitt har flyttet bort for å studere, mens den andre halvparten er igjen. Begge disse halvpartene består altså av folk som er fra 18 - 22 år... Begge sider har kjærester (ikke alle selvsagt), som de gjerne har vært sammen med i et par år allerede. Hjemstedgruppen jobber, men de har jo ikke jobbet særlig lenge, og har ikke gode yrker, så økonomien er så som så... Ingen i studiegruppen har blitt gravide, men veldig mange i hjemstedgruppen har blitt det. I følge hva jeg har hørt og fått vite direkte er det ingen i hjemstedgruppen som har planlagt det... De har gått på p-piller alle sammen. Studiegruppen går jo også på p-piller, og ingen der har blitt gravid? Altså, er det slik at hjemstedgruppen av en eller annen grunn bare er mer uforsiktig, eller at de faktisk har planlagt å få barn? Eller er det heller slik at studiegruppen også har blitt gravide, men tatt abort, og ikke tør å si det til noen? Altså jeg skjønner bare ikke hva som gjør at en gruppe blir gravide på rekke og rad, mens den andre er helt unge-fri?Anonymous poster hash: f0ac4...dd8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #3 Skrevet 11. mai 2015 Det er noe i vannet. Hvis du ikke vil bli gravid, så hold deg til flaskevann. Anonymous poster hash: b86ed...a71 7
Gjest O.G. Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 Saken er nok at ingen av de her uhellene er uhell i hele tatt, det har vært en jente som har vært litt utålmodig når det kom til forholdet sitt og hadde det travelt med å gjøre det mer seriøst enn det nok i realiteten er fra fyrens side.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #5 Skrevet 11. mai 2015 Det er de mindre intelligente folkene som formerer seg. Samt at det er de som får flest barn. Intelligente reiser for å selvrealisere seg selv, studere og komme seg opp. De som blir værene igjen på bunnen blir "slått på tjukka" av en eller annen idiot på samme nivå. Det er en bekymringsverdig sak som kan utrydde intelligens. Da det er disse folkene som igjen får folk på samme nivå som igjen får mange barn gjerne i en tidlig alder. Intelligente folk. Får gjerne intelligente personer som de forventer mer av. Det er en film om dette som er bygd opp som en komedie. Men selve budskapet bør man ta alvorlig. Jeg slår mange under en kam her, og provoserer nok en del. Men se filmen før disse uttalelsene blir angrepet for alvor: http://www.imdb.com/title/tt0387808/?ref_=fn_al_tt_1 Anonymous poster hash: 285a9...cda 3
Gjest O.G. Skrevet 11. mai 2015 #6 Skrevet 11. mai 2015 Det er de mindre intelligente folkene som formerer seg. Samt at det er de som får flest barn. Intelligente reiser for å selvrealisere seg selv, studere og komme seg opp. De som blir værene igjen på bunnen blir "slått på tjukka" av en eller annen idiot på samme nivå. Det er en bekymringsverdig sak som kan utrydde intelligens. Da det er disse folkene som igjen får folk på samme nivå som igjen får mange barn gjerne i en tidlig alder. Intelligente folk. Får gjerne intelligente personer som de forventer mer av. Det er en film om dette som er bygd opp som en komedie. Men selve budskapet bør man ta alvorlig. Jeg slår mange under en kam her, og provoserer nok en del. Men se filmen før disse uttalelsene blir angrepet for alvor: http://www.imdb.com/title/tt0387808/?ref_=fn_al_tt_1 Anonymous poster hash: 285a9...cda
Jade Skrevet 11. mai 2015 #7 Skrevet 11. mai 2015 Kanskje farmasøyten på bygda ikke har rent mel i posen? 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #8 Skrevet 11. mai 2015 Det er de mindre intelligente folkene som formerer seg. Samt at det er de som får flest barn. Intelligente reiser for å selvrealisere seg selv, studere og komme seg opp. De som blir værene igjen på bunnen blir "slått på tjukka" av en eller annen idiot på samme nivå. Det er en bekymringsverdig sak som kan utrydde intelligens. Da det er disse folkene som igjen får folk på samme nivå som igjen får mange barn gjerne i en tidlig alder. Intelligente folk. Får gjerne intelligente personer som de forventer mer av. Det er en film om dette som er bygd opp som en komedie. Men selve budskapet bør man ta alvorlig. Jeg slår mange under en kam her, og provoserer nok en del. Men se filmen før disse uttalelsene blir angrepet for alvor: http://www.imdb.com/title/tt0387808/?ref_=fn_al_tt_1 Anonymous poster hash: 285a9...cda Du er faktisk ikke helt på jordet, selv om du drar det litt vel langt. Mennesker med lav utdannelse har en tendens til å få barn tidligere enn de som setter utdannelse høyt i livet. Selvsagt finnes det unntak, men det er vel slik det er på det generelle plan. Anonymous poster hash: 8ea5b...89d 2
Puny Skrevet 12. mai 2015 #9 Skrevet 12. mai 2015 Sånn er det jo. De som jobber og ikke har planer om videre studie eller karriere har jo ingen incentiver for å vente. De har lite å tape på en graviditet, i motsetning til de som studerer.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #10 Skrevet 12. mai 2015 Dette er noe jeg ikke helt har skjønt enda. Jeg kommer "fra landet", og ca. halvparten av alle jeg kjenner eller vet om fra hjemstedet mitt har flyttet bort for å studere, mens den andre halvparten er igjen. Begge disse halvpartene består altså av folk som er fra 18 - 22 år... Begge sider har kjærester (ikke alle selvsagt), som de gjerne har vært sammen med i et par år allerede. Hjemstedgruppen jobber, men de har jo ikke jobbet særlig lenge, og har ikke gode yrker, så økonomien er så som så... Ingen i studiegruppen har blitt gravide, men veldig mange i hjemstedgruppen har blitt det. I følge hva jeg har hørt og fått vite direkte er det ingen i hjemstedgruppen som har planlagt det... De har gått på p-piller alle sammen. Studiegruppen går jo også på p-piller, og ingen der har blitt gravid? Altså, er det slik at hjemstedgruppen av en eller annen grunn bare er mer uforsiktig, eller at de faktisk har planlagt å få barn? Eller er det heller slik at studiegruppen også har blitt gravide, men tatt abort, og ikke tør å si det til noen? Altså jeg skjønner bare ikke hva som gjør at en gruppe blir gravide på rekke og rad, mens den andre er helt unge-fri?Anonymous poster hash: f0ac4...dd8 Å herregud... "successful people never worry about what other people are doing" - sånn til info Anonymous poster hash: 6e0ac...a0b 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #11 Skrevet 12. mai 2015 Saken er nok at ingen av de her uhellene er uhell i hele tatt, det har vært en jente som har vært litt utålmodig når det kom til forholdet sitt og hadde det travelt med å gjøre det mer seriøst enn det nok i realiteten er fra fyrens side. Ja alt er bare jenta sin feil. Pikken falt sikkert bare inn i hu... Anonymous poster hash: 6e0ac...a0b
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #12 Skrevet 12. mai 2015 Det er de mindre intelligente folkene som formerer seg. Samt at det er de som får flest barn. Intelligente reiser for å selvrealisere seg selv, studere og komme seg opp. De som blir værene igjen på bunnen blir "slått på tjukka" av en eller annen idiot på samme nivå. Det er en bekymringsverdig sak som kan utrydde intelligens. Da det er disse folkene som igjen får folk på samme nivå som igjen får mange barn gjerne i en tidlig alder. Intelligente folk. Får gjerne intelligente personer som de forventer mer av. Det er en film om dette som er bygd opp som en komedie. Men selve budskapet bør man ta alvorlig. Jeg slår mange under en kam her, og provoserer nok en del. Men se filmen før disse uttalelsene blir angrepet for alvor: http://www.imdb.com/title/tt0387808/?ref_=fn_al_tt_1Anonymous poster hash: 285a9...cda Enig. De jeg kjenner til og ser som popper ut det ene barnet etter det andre er 3-og 4-barns mødre - og de er ikke de skarpeste knivene i skuffen. De bosetter seg gjerne i rurale strøk/mindre byer. De mødrene som planla kun ett (1) barn er de som bor i Oslo, jobber som advokat, fikk barn i 49-årsalderen'ish.Anonymous poster hash: 577a6...ab0 1
Sharon90 Skrevet 12. mai 2015 #13 Skrevet 12. mai 2015 Men jeg synes det er overraskende mange som blir gravide på pilla, noe slurving må det ha vært Og så kan det diskurtes om det er slurving med vilje eller ei da...rett og slett uheldig ... Men Hehe De i stuider vil kanskje være mer forsiktige, å slurve med å ta pilla og bli gravid har jo store konsekvenser for utdanningen. Og selvsagt den selvrealiseringen som er så viktig... høhø
Gjest O.G. Skrevet 12. mai 2015 #14 Skrevet 12. mai 2015 Ja alt er bare jenta sin feil. Pikken falt sikkert bare inn i hu... Anonymous poster hash: 6e0ac...a0b Det må jo være noe siden ut fra HI jentene på bygda var alle gravide ved uhell med p-piller og de som studerte ble det ikke? Har du en annen forklaringsmodell?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #15 Skrevet 12. mai 2015 Gjør det noe da? Kanskje du burde begynne å forske på dette?Anonymous poster hash: f507d...a28
lykkelige.meg Skrevet 12. mai 2015 #16 Skrevet 12. mai 2015 Vel de som ikke dro for å studere har kanskje ikke et ønske om det heller? Kanskje har de fagbrev, og føler seg fornøyd med det? Eller kanskje har de en jobb uten fagbrev og er tilfreds med det? Når de da allerede har en jobb, og ikke ønske om noe høyere utdannelse, så er det vel ingen grunn til å vente med barn bare i tilfelle de en gang skulle få løst å studere? Dersom de når barnet er 5 år ønsker seg videre, er det fult mulig å gå videre. Det er ikke plass til at alle skal ta høyere utdanning, og vi burde prise oss lykkelig for alle de som faktisk tar jobbene som ikke krever det. Norge har behov for folk i alle typer arbeid.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #17 Skrevet 12. mai 2015 De slurver med pillen. Noen sikkert bevisst, men en del har nok heller ikke vett til å bruke prevensjon skikkelig. Det som irriterer meg er at de fleste ikke engang er villig til å tilstå dette. De portretterer det som om det er noe som "bare skjer" uten videre, som om det å gå på pillen er ren bingo. Det er jo en grunn til at det er visse personlighetstyper som havner i denne situasjonen. Anonymous poster hash: 2d355...d39 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #18 Skrevet 12. mai 2015 sånn er det her å! ALLE. Blir litt misunnelig...Anonymous poster hash: 45887...6c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå