Gå til innhold

Feminister - dobbeltmoral?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette svært relevante bildet dukket brått opp på en humornettside i dag:

aWWADPZ_700b.jpg

Anonymous poster hash: 6002a...fb0

Anonymous poster hash: 6002a...fb0
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg er feminist og syns ikke det der er greit. Syns heller ikke det er greit at kvinner doper ned menn og voldtar dem, eller slår dem.

Anonymous poster hash: 72322...208
  • Liker 4
Gjest Evans
Skrevet

Hvem sier at disse kvinnene er feminister?

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg er feminist, og min mening er at det bildet ser ut som overgrep.

Skrevet

Feminister støtter da ikke sånt...

AnonymBruker
Skrevet

Hun i rosa bikini har utrolig møkket fotblad. Vasker de aldri gulvene der mon tro, eller er hun sløv med fothygienen?

Anonymous poster hash: 15ea0...e1b
AnonymBruker
Skrevet

Hun i rosa bikini har utrolig møkket fotblad. Vasker de aldri gulvene der mon tro, eller er hun sløv med fothygienen?

Anonymous poster hash: 15ea0...e1b

Hahahaha, så bra!

Anonymous poster hash: 2a757...c49

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg er feminist og syns ikke det der er greit. Syns heller ikke det er greit at kvinner doper ned menn og voldtar dem, eller slår dem.

Anonymous poster hash: 72322...208

Hvem sier at disse kvinnene er feminister?

Jeg er feminist, og min mening er at det bildet ser ut som overgrep.

Feminister støtter da ikke sånt...

Det er da helt vanlig konsensus at menn ikke kan voldtas eller eller utsettes for overgrep på samme måte som kvinner.

F. eks.

http://rs1img.memecdn.com/men-can-amp-039-t-be-raped-says-tumblr-feminists_o_4909405.jpg

Jeg velger å tro at dere kun kaller dere feminister, men ikke faktisk er aktive i feministiske miljø. Det kan kanskje være en idé å engasjere dere i et eller annet feministiske miljø eller gruppe, enn om bare for en liten periode, slik at dere faktisk får litt innsikt i hvilke meninger som kommer frem der.

Anonymous poster hash: a50c3...020

Gjest Evans
Skrevet

Det er da helt vanlig konsensus at menn ikke kan voldtas eller eller utsettes for overgrep på samme måte som kvinner.

F. eks.

http://rs1img.memecdn.com/men-can-amp-039-t-be-raped-says-tumblr-feminists_o_4909405.jpg

Jeg velger å tro at dere kun kaller dere feminister, men ikke faktisk er aktive i feministiske miljø. Det kan kanskje være en idé å engasjere dere i et eller annet feministiske miljø eller gruppe, enn om bare for en liten periode, slik at dere faktisk får litt innsikt i hvilke meninger som kommer frem der.

hvis du mener at det å henvise til et bilde, av en tråd ett eller annet sted på internett, skrevet av ett eller annet menneske på internett, er det sanne ansiktet til feministiske miljøer. Ja, da tror jeg det er du som trenger å ta deg en tur innom et miljø hvor det vandrer feminister.

Skrevet (endret)

Feminisme er som religion. Den "vanlige" kvinnen som ønsker å kalle seg feminist, er kjempefolk, med gode verdier, og uten noen ekstreme synspunkter. For dem handler det i bunn og grunn om likestilling, uten alle de ekstra meningene som ofte assosieres med feminismen. Men som i religion, når man går til kjernen av ideologien, de som er aktiv, og fremmer feminisme, så oppdager man plutselig masse ymse, konspirasjoner og fornektelse. Dette er en viktig årsak til at feminismen stadig vekk får et dårligere rykte.

Endret av Snof
Gjest strykebrett
Skrevet

F. eks.

Jeg er aktiv feminist (deltar på en del arrangementer, skriver høringssvar etc), og hverken jeg eller noen av mine venner syns det er greit å utføre seksuelle handlinger mot folk som ikke har samtykket, eller som ikke er i stand til å samtykke (som det bildet viser).

Gjest Jean Valjean
Skrevet

Det er ekstremt mye dobbelmoralisme og hykleri blant feminister og kvinner generelt sett

Men la oss være ærlige. Det er også ekstremt mye dobbelmoralsime og hykleri blant menn også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...