diddi Skrevet 27. august 2004 #1 Del Skrevet 27. august 2004 Har planer om å kjøpe meg et. Skal filme barna osv. Kan noen anbefale et kamera? Er det kameraer dere har dårlig erfaringer med? Hva skal man se etter ved kjøp av videokamera? Noen som vet om noen tester? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bauche Skrevet 27. august 2004 #2 Del Skrevet 27. august 2004 Vi har et sony-kamera som vi er fornøyde med! DCR -HC16E, tror jeg at modellen heter... Det har "steadycam- funksjon (at du skjelver mindre på hånda), nattlys (sånn "big-broter" nattfilmingslys) I tillegg har det god batterikapasitet og er enkelt å bruke..og det er veldig lite! - kjempekurant, for vi får plass i en liten veske, så vi slipper å føle oss som turister hver gang vi tar det fram! Brukte det på ferie i sommer, og kameraveska var så liten at den fikk plass i veska mi (vel og merke en ganske stor veske, men likevel) På de fleste butikker så er de hjelpsomme og ærlige. Om du forteller hvilket bruk du skal bruke det til, så tror jeg at de anbefaler det de tror er best, og ikke nødvendigvis dyrest! (Jeg pleier å spørre hva DE ville ha hatt jeg...for å få en liten pekepinn) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2004 #3 Del Skrevet 28. august 2004 Sony ....20 eller ....40. De er små og lette. FOr meg var det viktig at de også har DV-inn, men ellers er sikkert...16 et godt valg. Canon-kameraene er også gode, det er litt smak og behag. Jeg liker Sony best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 28. august 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 28. august 2004 DV-inn??? Hva er det?? Og hva brukes det til? Batterikapasitet. Hva er normalt, og hva er "litt" bedre enn det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. august 2004 #5 Del Skrevet 29. august 2004 DV-inn betyr at du kan redigere filmen på PC'en, og så føre den redigerte filmen tilbake på tapen i videokameraet. Har den bare DV-ut kan du bare overføre filmen til PC, ikke tilbake. De som redigerer filmer på PC brenner dem gjerne på DVD, men jeg syens det er greit å kunne lagre det på tapene i tillegg. (Dessuten er dte greit siden jeg ikke har DVD-brenner på den maskinen jeg bruker mest..) Jeg ville kjøpt ekstra batteri. 4 timer? Det følger med et lite batteri med kameraet. Ok å ha et lite ett å bytte på med. Husk at et "langvarig" batteri er større, og gjør også kameraet noe tyngre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 30. august 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 30. august 2004 Det høres fornuftig ut. Må vel ha egen lader også, eller følger sånt med??? Hva med veske til kamerat?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. august 2004 #7 Del Skrevet 30. august 2004 Lader følger med kameraet. Veske kjøper du i tillegg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 31. august 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 31. august 2004 Finnes det tester som man kan finne på internett? Jeg har forsøkt å søke, men fant ikke noe. På Lefdal anbefalte de et JVC-kamera. Kostet en ca 7000. Kunne dette være noe?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå