Gå til innhold

Hvorfor blir de fleste så skuffet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg leser om alle som blir skuffet over at familiemedlemer gifter seg "i stillhet", enten det blir med "kun" det, eller har fest senere med storfamilien, så tenker jeg bare HVORFOR?

Er det ikke de som gifter seg, sin avgjørelse? Det er jo de som skal ha den perfekte dagen sin.

Ønsker egentlig å høre litt om dette.

Enten du er fra brudeparet som fikk reaksjoner på dette, eller et familiemedlem/venner som synes det var greit/ikke greit.

:-)

Anonymous poster hash: 85104...1b2

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvsagt opp til hver enkelt hvordan de vil gifte seg.

Men om min bror giftet seg feks, så ville jeg så utrolig gjerne vært en del av det :) Så, det er vel ek slags egoistisk tanke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For all del, gift dere helt alene. Men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk skal gjøre det i all hemmelighet.

Anonymous poster hash: 1050d...e2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke denne skuffelsen. Jeg ønsker å gifte meg, men fordi jeg sliter med sosial angst og hater å være midtpunktet, så vil jeg også gjøre det med bare meg og mannen. Alternativt kun veldig nær familie til stede. Jeg har ikke så god kontakt med noen i familien da, så det ville ikke falt seg naturlig å be tanter, onkler, besteforeldre osv uansett.

Men uansett hva slags forhold man har til familiemedlemmer og venner, så er jeg helt enig i at det er opp til brudeparet selv hvordan bryllupet skal foregå og hvem som skal være der. Man "skylder" ingen å gifte seg og å invitere dem.

Anonymous poster hash: 9d272...c44
Skrevet

Jeg kunne gjerne giftet meg i stillhet, men vil i hvert fall ha min mor der. Hun har selv sagt til meg at hun hadde blitt vanvittig skuffet om jeg hadde gjort det uten at hun var tilstedet, og det kan jeg selvsagt forstå. De som har god kontakt med barna sine, vil jo selvsagt være med og se datteren/sønnen sin bli gift.

Onkler/tanter osv hadde nok ikke blitt særlig skuffet over å ikke bli invitert.

Skrevet

Helt greit at de vil gjøre det i stillhet, men hvorfor da annonsere det på Facebook etterpå?

AnonymBruker
Skrevet

Helt greit at de vil gjøre det i stillhet, men hvorfor da annonsere det på Facebook etterpå?

Fordi man vil dele nyheten? Det å ville gifte seg uten noe til stede ved seremonien, betyr jo ikke at man vil at selve ekteskapet skal være hemmelig.

• Liker 6
Skrevet

Har ikke noe i mot det at noen vil ha et lite og intimt bryllup der jeg ikke er invitert, men om f.eks. moren min eller mine aller bestevenner, som jeg prater med om alt, hadde giftet seg uten å si ifra på forhånd ville jeg blitt tatt på senga.

Altså, jeg trenger ikke å være der, og jeg blir jo glad på deres vegne, men blir jo lei meg om de ikke sier ifra på forhånd. Dette gjelder jo såklart de som står meg nærmest. Jeg bryr meg ikke så mye om en kusine gifter seg i stillhet uten å fortelle meg/invitere meg.

Vil selv gifte meg der jeg kun har noen som vier oss og nærmeste familie og forlovere.

• Liker 1
Skrevet

Fordi man vil dele nyheten? Det å ville gifte seg uten noe til stede ved seremonien, betyr jo ikke at man vil at selve ekteskapet skal være hemmelig.

Ok, i pose og sekk ja.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, i pose og sekk ja.

Hva da? Man vinner jo ingenting på å dele nyheten, det gjør man jo bare for å informere andre om at man faktisk nå er gift. Å ville ha et hemmelig bryllup fordi det passer en best, betyr jo ikke at man må late som man ikke er gift for resten av livet. Hvorfor skulle man det?

• Liker 4
Gjest Jean Valjean
Skrevet

Personlig hadde jeg ikke brydd meg nevneverdig om noen i min familie hadde giftet seg i stilhet.

Skrevet

Hva da? Man vinner jo ingenting på å dele nyheten, det gjør man jo bare for å informere andre om at man faktisk nå er gift. Å ville ha et hemmelig bryllup fordi det passer en best, betyr jo ikke at man må late som man ikke er gift for resten av livet. Hvorfor skulle man det?

Hvorfor ikke? Det er jo ikke andres sak overhodet, egentlig.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke? Det er jo ikke andres sak overhodet, egentlig.

En ting er å være åpen om sin sivilstatus, men man må jo ikke invitere gudoghvermann for å gifte seg. Heller ikke utvidet familie.

Mange deler at de har fått seg bosted sammen, som jeg vil si er et like stort steg, må man invitere alle da også?

Anonymous poster hash: e8650...881

• Liker 3
Skrevet

En ting er å være åpen om sin sivilstatus, men man må jo ikke invitere gudoghvermann for å gifte seg. Heller ikke utvidet familie.

Mange deler at de har fått seg bosted sammen, som jeg vil si er et like stort steg, må man invitere alle da også?

Anonymous poster hash: e8650...881

Nå selger man et hus like hurtig som man kjøper et.

Skrevet

Blir ikke skuffet om jeg ser noen har giftet seg i stillhet, gratulerer dem høflig når jeg enten leser det på face eller treffer dem. Har hverken tid eller lyst å irritere meg over at to mennesker velger å gifte seg i stillhet, hvis det er det de vil.

Skrevet

Et lite bryllup er helt greit for de som ønsker det. Men at det skal gjøres i "hemmelighet" er bare sært og en oppnår bare enda mere blest rundt det. Noe som kanskje er hensikten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker et hemmelig bryllup da jeg ønsker å være gift, men jeg vil ikke ha noe oppstuss rundt ekteskapsinngåelsen. Hverken mannen eller jeg liker oppmerksomhet, og jeg føler også at dette er svært privat, og jeg er ubekvem med å være så privat med familien.

Dersom vi hadde sagt noe til dem på forhånd, hadde vi opplevd et sterkt press om å invitere dem. Velger derfor å inngå ekteskapet på en ambassade og informere like etterpå.

Anonymous poster hash: a6d04...59b

Gjest Coolaid
Skrevet

Jada... de trenger ikke ring heller .....

Skrevet

Jada... de trenger ikke ring heller .....

Kryptemystiskt.

AnonymBruker
Skrevet

De som blir sur for slikt er smålige mennesker som ikke har eget liv. Tenk å bli sur for noe sånn.. idiotisk.

Anonymous poster hash: 0344b...655

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...