Gå til innhold

Hva tenker du om 16-18 år gamle mødre/gravide?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet det er mange forskjellige meninger rundt dette, og ville diskutere det!

Personlig spørs det hvordan moren er, men jeg syns de får mye ufortjent pepper og forhåndsdømming. Det finnes utrolig mange dyktige, flinke foreldre selv om de ikke har "alt på stell". Det er jo ikke alle som takler en abort, ei heller alle som takler å bli forelder- men det krever mye mot å må ha tatt det valget i så ung alder altså :)

Ene tanteungen min er 16 år og gravid nå. Hun har gode karakterer, er med mye i politikken, har mange venner og jeg tror hun har festet en del! Så det var ett stort sjokk for alle i familien da hun plutselig var gravid, med en barnefar som stakk på minutttet han fikk vite det. De fleste hadde vel "forventet mer" av henne, spesielt foreldrene tror jeg :) Mange har desverre dømt forferdelig mye, imens jeg tror hun klarer det med glans!!

Nå vil ikke jeg diskutere hennes situasjon, men hva dere syns generelt!

Anonymous poster hash: c97e8...8aa
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

dumme tøser...

Anonymous poster hash: a1eac...d8c
  • Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det å bli ufrivillig og altfor tidlig gravid er noe som kan skje alle, men som har en lei tendens til å skje de ressurssvake. Jeg kjenner til flere unge mødre som ikke greier/har greid omsorgsoppgaven spesielt bra, og noen ytterst få som har greid det med glans. De sistnevnte er oppegående jenter som kommer fra ressurssterke hjem.

Anonymous poster hash: caf42...941
  • Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Å få unge før man er ferdig med skole og i jobb er helt på tryne...

Anonymous poster hash: 9c0a0...cd0
  • Liker 16
Gjest Belle âme
Skrevet

Eg tenker at det er utrulig sterkt og modig gjort å beholde når man er så ung :) Har noken venninner som fekk barn når dei var 14-18, og alle har greidd seg noken lunde greit :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at jenter skal få lov til å oppleve å være frie og bekymringsløse 19-og 20åringer. Barna bringer med seg et helt annet levesett. Det er bra når en er klar men om denne fasen skjer tidligere,da mener jeg det er litt trist. vi lever jo denne delen av verden som gir jenter frie tøyler,da er det opp til jenter til å utnytte mulighetene. Men men ting skjer og da er det også fint at samfunnet står bak også jentene som velger å stifte familie tidlig.

Anonymous poster hash: d7524...a2d

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at jeg er glad det ikke er meg.

Men jeg har full tro på at de er nok like gode foreldre som eldre er, bare at de har en del mer utfordringer i hverdagen :)

Skrevet

Tenker og tenker fru Blom, glad det ikke var meg.

AnonymBruker
Skrevet

Flott

Anonymous poster hash: e4c66...100
Skrevet

Det er nok flere som får til morsrollen når de er så unge, men bør de det?

Et barn kommer i veien for mye, og det kan utsettes til senere i livet! Får man barn før man er myndig rekker man ikke oppleve selvstendigheten av å bo alene, eller voksenlivet uten barn. Det bør man oppleve mener jeg. Jeg dømmer ikke, men jeg syns synd på tenåringsmødre for at det er en viktig del av livet de går glipp av. Jeg mener man ikke bør få barn før man er 21 eller 22 og det er tidligst!

Dessuten er egentlig ikke kroppen ferdig utviklet når du er 16 år.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes at jenter skal få lov til å oppleve å være frie og bekymringsløse 19-og 20åringer. Barna bringer med seg et helt annet levesett. Det er bra når en er klar men om denne fasen skjer tidligere,da mener jeg det er litt trist. vi lever jo denne delen av verden som gir jenter frie tøyler,da er det opp til jenter til å utnytte mulighetene. Men men ting skjer og da er det også fint at samfunnet står bak også jentene som velger å stifte familie tidlig.

Men det gjør jo ikke samfunnet lengre i og med det at OS er i ferd med og fases ut og hvis de lever med barnefar så må de klare seg på hans lønn og det egne foreldre velger å bidra med. Det er jo også greit siden det skal være sånn at folk skal forsørge ungene sine selv. ;)

Gjest Fotballen
Skrevet (endret)

Av og til tenker jeg stakkars barn, og av og til tenker jeg dumme jentunger som ikke har bedre vett i hodet. Så lenge de ikke har blitt voldtatt så velger de helt selv å få barn når de er barn selv. Lykke til sier nå jeg :P Ungdomslivet er ødelagt. Den beste tiden med hele livet.

Endret av iBiteU;)
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig sexoppdragelse fra foreldre og skole, dumme valg som da fører til barn, og dummere valg resulterer i at barn beholder/får barn. Synd mtp deres fremtidsutsikter. Glad det ikke er meg eller mine.

Anonymous poster hash: a0c69...749
  • Liker 10
Skrevet

For ordens skyld, jeg er i mot at overgangsstønaden fases ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lukket øynene og ser meg da jeg var 20åring,det er ikke bare snakk om fester men hele greia med selvstendigheten,stoltheten av å akkurat være myndig,følelsen av å være helthelt fri...ja,trist å ikke oppleve det.

• Liker 3
Gjest Fotballen
Skrevet

Men det gjør jo ikke samfunnet lengre i og med det at OS er i ferd med og fases ut og hvis de lever med barnefar så må de klare seg på hans lønn og det egne foreldre velger å bidra med. Det er jo også greit siden det skal være sånn at folk skal forsørge ungene sine selv. ;)

Ja ærligtalt skal man ha barn så får man forsørge dem selv også!

• Liker 3
Skrevet

Ja ærligtalt skal man ha barn så får man forsørge dem selv også!

Det er jeg enig med deg i, men folk kan av mange grunner være uten arbeid og da er det greit at f.eks OS er der.

AnonymBruker
Skrevet

Ja,men 16åring er ennå umyndig og da skal samfunnet trå til litt. Ikke pga foreldrene mem barnet slik at vi får en hel person i fremtiden.

Skrevet

Har ingenting i mot hva andre gjør eller velger å gjøre. Men jeg hadde nok, som 16 åring, tatt abort. Klarer de ikke ansvaret får de som regel hjelp. Synes det er verre at narkomane/alkoholikere/misbrukere får barn.

Det ville vært for ungt for min del med et såpass stort ansvar. Nå som 20 åring hadde jeg taklet det helt fint, men vil helst vente noen år før vi begynner å planlegge. Føler jeg har så mye å gjøre først! (Men ønsket om å bli mor er sterkt... Gleder meg allerede til jeg kommer dit!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...