Gå til innhold

Spekulere i Kiwis frukt og grøntgaranti ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, saken min er slik:

Iløpet av de siste månedene har en av stedets butikker gått over til Kiwi. Kiwi har jo som kjent frukt og grønt-garanti. Pengene tilbake og ny vare gratis.

Greia er at denne butikken i alle år har vært beryktet for sin elendige kvalitet på frukt og grønt. Det har desverre ikke blitt så voldsomt mye bedre. Var senest innom i ettermiddag og oppdaget littav hvert som var dårlig og muggent. Endatil ble det lovet før de gikk over til Kuwi at nå skulle det bli så bra.

Så spørsmålet mitt er:

Er det ulovlig å spekulere i dette? F.eks kjøpe dårlig frukt bevisst, for deretter å gå tilbake å forlange ny vare og pengene tilbake?

Tenker at de har en garanti, og da må de også sørge for frisk frukt istedet for å la det umerkelig gli tilbake til det gamle mønsteret i den forrige kjeden. Vil jo tvinge dem til å skjerpe seg på den måten, pluss at jeg vil få en del gratis frukt og grønt. Ergo:tjene penger.

Er dette ulovlig??

Anonymous poster hash: 0c3e2...fbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, er mange datojegere som gjør dette

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg jobbet på Kiwi for ti år siden opplevde jeg dette en gang. Noen unger kjøpte masse kurver med druer, og ville ha penger tilbake med en gang. Jeg var veldig spent på hva sjefen ville si, men han sa at det var greit, så jeg måtte gi dem penger.... Det var en råtten druer i hver kurv :ler:

Anonymous poster hash: 3a85e...732

AnonymBruker
Skrevet

Du må virkelig slite, Ts, om du skal bruke tid og energi på noe sånt lavmål som dette.

Anonymous poster hash: e5fe1...897
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må virkelig slite, Ts, om du skal bruke tid og energi på noe sånt lavmål som dette.

Jaha...

Nå er det snakk om at dårlig frukt og grønt ligger midt i fleisen på kundene, på god tur til å bli like ille som det var før. Så blir ikke å bruke så mye tid og energi på det akkurat.

Anonymous poster hash: 0f5ab...4f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så en som ble kastet ut av en kiwi butikk engang fordi han så etter sjokolade som var gått ut på dato.

Anonymous poster hash: aa3d1...a2f

Skrevet

Det må da være helt greit, folk gjør det på min Kiwi hele tiden... De har jo en garanti...

Skrevet

Har de det?

Jeg oppdaget at paprikaen var dårlig da jeg skulle putte den i bæreposen, fikk beskjed om å finne meg en ny pakke. Plukket ut flere dårlige og ga betjeningen, de sa såvidt takk for hjelpen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke kjøpe de heller, du kan bare si til personen i kassa at du har funnet en del dårlig frukt og vil benytte deg av garantien. De kan derimot forlange at du kjøper varene først, men de færreste gjør dette.

Er veldig mange som gjør dette, så det er helt greit! Er bedre at de ansatte blir med obs på det og faktisk sjekker frukten ordentlig minst to ganger dagen som man egentlig skal!

Hilsen tidligere kiwiansatt

Anonymous poster hash: f7d4e...c8c
AnonymBruker
Skrevet

Har de det?

Jeg oppdaget at paprikaen var dårlig da jeg skulle putte den i bæreposen, fikk beskjed om å finne meg en ny pakke. Plukket ut flere dårlige og ga betjeningen, de sa såvidt takk for hjelpen.

Ja, men de er jo ikke pliktig å opplyse deg om dette, det må du si i fra om selv.

Anonymous poster hash: 82c67...540

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes også datojegere er lavmål - det er dagligvarebransjens parasitter, og mange av dem opererer på samme nivå som butikktyver.

Men akkurat frukt og grønt er en viktig avdeling, og jeg hater råtne grønnsaker selv. Muligens er dette den eneste måten butikken kan bli bedre på hvis de har en historikk i å gi blaffen. Jeg ville heller sendt en mail til Kiwi sentralt og be dem rydde opp - det er viktig at udugelige folk får tilbakemeldinger....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke kjøpe de heller, du kan bare si til personen i kassa at du har funnet en del dårlig frukt og vil benytte deg av garantien. De kan derimot forlange at du kjøper varene først, men de færreste gjør dette.

Er veldig mange som gjør dette, så det er helt greit! Er bedre at de ansatte blir med obs på det og faktisk sjekker frukten ordentlig minst to ganger dagen som man egentlig skal!

Hilsen tidligere kiwiansatt

Har du bare funnet varene og kommer til kassa så får du ny vare. Har du faktisk kjøpt varene så får du pengene tilbake + ny vare. Det kreves ikke at man kjøper varen for å få benytte garantien 😊

Ts: kjør på. Men herregud jeg blir flau på dine og datojegerenes vegne. Hilsen Kiwi- ansatt.

Anonymous poster hash: 0f0d7...138

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner heldigvis ingen som driver med sånt tull. Hadde skammet meg noe utrolig om jeg hadde sett noen jeg kjenner som hadde holdt på slik.

AnonymBruker
Skrevet

Ang varer som har gått ut på dato, går ut på dato samme dag eller dagen etterpå, er det ikke bedre at dette blir spist enn at det går rett i bosset? Nå snakker jeg ikke spesielt om frukt men om alle varer ( dato-varer).

Anonymous poster hash: 58cfa...f5d
  • Liker 1
Skrevet

Litt OT men gjelder frukt og grønt garantien deres også for first price frukt og grønt? For den har jeg lagt merke til at veldig ofte er dårlig.

Skrevet (endret)

Har du bare funnet varene og kommer til kassa så får du ny vare. Har du faktisk kjøpt varene så får du pengene tilbake + ny vare. Det kreves ikke at man kjøper varen for å få benytte garantien

Ts: kjør på. Men herregud jeg blir flau på dine og datojegerenes vegne. Hilsen Kiwi- ansatt.

Anonymous poster hash: 0f0d7...138

Hvorfor blir du flau over dette? Det er bare et tegn på at dere ikke gjør en god nok jobb.

Synes det er mye verre med de datojegerne som ser på alle tørrvarene, men blir ikke flau på deres vegne. Dårlig holdning for en butikkansatt å ha. Er kjipere for kunder å faktisk komme hjem med noe som har gått ut på dato!

Endret av teit1
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt OT men gjelder frukt og grønt garantien deres også for first price frukt og grønt? For den har jeg lagt merke til at veldig ofte er dårlig.

Ja, gjelder alt av frukt og grønt. Og datogarantien på andre varer (unntak: fersk fisk og husholdningsartikler)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, gjelder alt av frukt og grønt. Og datogarantien på andre varer (unntak: fersk fisk og husholdningsartikler) Anonymous poster hash: f7d4e...c8c

Jeg fant en gang 5 sånne påsmurte sandwich som gikk ut for 5 (!!) dager sin som de hadde i hylla. Gikk til kassa med dem, men fikk beskjed om at det ikke gjaldt dem. Ingen takk heller for å rydde hylla for såpass gamle ting. Sur var hun og. Er det riktig at garantien ikke gjelder sandwich?

Anonymous poster hash: dbafc...ffa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant en gang 5 sånne påsmurte sandwich som gikk ut for 5 (!!) dager sin som de hadde i hylla. Gikk til kassa med dem, men fikk beskjed om at det ikke gjaldt dem. Ingen takk heller for å rydde hylla for såpass gamle ting. Sur var hun og. Er det riktig at garantien ikke gjelder sandwich?

Anonymous poster hash: dbafc...ffa

Brødvarer telles ikke på garantien.

Anonymous poster hash: 6b128...5ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...