AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Hei, Jeg har utrolig lyst til å sy en bunad, altså lage den selv da jeg ikke har råd til en ferdig en + tenker det hadde vært utrolig stas å sy min egen som da kan gå videre i familien. Liker skikkelig godt tanken på det egentlig, det er jo superstas å bære et plagg som er selvlaget! Problemet mitt er da : Hvordan syr man egentlig en bunad? Jeg kan heller ikke sy eller brodere noe særlig. Har lest litt om uliker bunadspakker man kan kjøpe, men da må man brodere og sånt selv (tror jeg), greit nok det- men tror jeg hadde fått problemer med å sette den sammen. Er det noen her som har sydd sin egen bunad som vil fortelle meg litt om prosessen? Finner heller ingen ''oppskrifter'' på det. Enten så er jeg dum eller veldig naiv som ikke innser hvilken kjempejobb dette er, men jeg er villig til å prøve og jeg liker lange prosjekter som jeg kan sysle med, tid har jeg nok av. Vil egentlig bare høre om jeg burde droppe hele ideen og finne på noe annet, eller om jeg burde kjøre på - men jeg trenger hjelp, så hadde vært super herlig om noen ville dele et par ord med meg Anonymous poster hash: 28c72...b23
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #3 Skrevet 11. mai 2015 Hva slags bunad tenker du å sy, da? Anonymous poster hash: 1abe6...ec7
rundtfingern Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 Kommer veldig an på hvilken bunad du vil sy
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #5 Skrevet 11. mai 2015 Vest agder bunad Kommer veldig an på hvilken bunad du vil sy Hva slags bunad tenker du å sy, da? Anonymous poster hash: 1abe6...ec7 Anonymous poster hash: 28c72...b23
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #6 Skrevet 11. mai 2015 Burka bunad burde jo komme snart, Oslo bunad. Anonymous poster hash: 07fd1...727
rundtfingern Skrevet 11. mai 2015 #7 Skrevet 11. mai 2015 Snakk med husfliden som er nærmest deg, Kristiansand, de har vel mye tips og triks og komme med Jeg vet iallefall det at dersom du skal ha hjelp til en bunad og du bor på en annen kant av landet må du reise dit for å få hjelpen du skal ha
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #8 Skrevet 11. mai 2015 Bunader koster ganske mye bare i materialer. Finnes kurs du kan gå på for å sy egen bunad. Anonymous poster hash: 3d08c...1ee
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #9 Skrevet 11. mai 2015 Vest agder bunad Anonymous poster hash: 28c72...b23 Så gøy! Da vet jeg en nettside for deg! Hun gjorde ALT selv, inkludert å veve stakkeselen. Hodeplagg sydde hun også. http://foreninger.uio.no/url/prosjekter/vest-agderbunad/ Anonymous poster hash: 1abe6...ec7
rundtfingern Skrevet 11. mai 2015 #10 Skrevet 11. mai 2015 Jeg husker jeg betalte 12.00 bare for å for materiale og sying på stakk og vest på min, så det er en del penger..
Gjest morhjertegod Skrevet 11. mai 2015 #11 Skrevet 11. mai 2015 Den bunaden er kjempe fin. Om jeg skulle startet med et slikt prosjekt, så ville jeg hatt en bekjent som har gjort dette før, for støtte/hjelp/innspill. Tror man skal være litt bevandret i håndarbeid, før et slik stort prosjekt. Eller jeg ville gåttt på kurs, høres jo super hyggelig ut, kanskje man får nye venner på kjøpet. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #12 Skrevet 11. mai 2015 http://foreninger.uio.no/url/prosjekter/vest-agderbunad/regnskap.html Regnskap selvsydd Vest-Agderbunad Anonymous poster hash: 1abe6...ec7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå