AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Del Skrevet 11. mai 2015 Hva kan jeg bruke til å sette vaniljesmak på muffins? Funker neppe med vaniljesukker(prøvde å dynge på i vaffelrøren en gang uten effekt). Om det spiller noen rolle så er her oppskriften jeg har pleid å bruke: 2 egg 1 1/2 dl sukker 3ss myk margarin 1 1/2 dl lettmelk 3dl hvetemel 1 ts bakepulver Anonymous poster hash: 471e1...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredsmegleren Skrevet 11. mai 2015 #2 Del Skrevet 11. mai 2015 Vaniljeessens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caress Skrevet 11. mai 2015 #3 Del Skrevet 11. mai 2015 Sånn der vaniljekrydder de selger i poser? Vet ikke hva det heter, men har sett det ved krydderhylla. Eller vaniljeis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #4 Del Skrevet 11. mai 2015 Vaniljeessens eller ekte vaniljesukker. Anonymous poster hash: 2e3d7...b65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #5 Del Skrevet 11. mai 2015 Ekte vaniljesukker? Hvordan er det forskjellig fra vanlig vaniljesukker? Får jeg vaniljeessens på vanlig butikk? Mengde? Trenger jeg å fjerne noe av væsken i oppskriften? (Nei, jeg kan ingenting om baking ) Anonymous poster hash: 471e1...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #6 Del Skrevet 11. mai 2015 Vaniljestang! Anonymous poster hash: 73356...60f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #7 Del Skrevet 11. mai 2015 Hva kan jeg bruke til å sette vaniljesmak på muffins? Funker neppe med vaniljesukker(prøvde å dynge på i vaffelrøren en gang uten effekt). Om det spiller noen rolle så er her oppskriften jeg har pleid å bruke: 2 egg 1 1/2 dl sukker 3ss myk margarin 1 1/2 dl lettmelk 3dl hvetemel 1 ts bakepulver Anonymous poster hash: 471e1...9ef Bytte ut melka med vaniljesaus.(men mengden må reduseres noe da vaniljesaus er tykkere enn vanlig melk) Anonymous poster hash: bd83d...835 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #8 Del Skrevet 11. mai 2015 Vaniljestang er det beste! Du kan også lage ditt eget vaniljesukker ved å kjøre sukker og vaniljestand i foodprosessor. Fint å bruke når du ikke vil ha så mye vaniljesmak.. Eller du kan lage vanilje extract selv ved å la vaniljestang ligge i rom i 8 uker. Greit å ha stående i skapet. Jeg ville unngått essens. Anonymous poster hash: 41931...b3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #9 Del Skrevet 11. mai 2015 Ekte vaniljesukker? Hvordan er det forskjellig fra vanlig vaniljesukker? Får jeg vaniljeessens på vanlig butikk? Mengde? Trenger jeg å fjerne noe av væsken i oppskriften? (Nei, jeg kan ingenting om baking ) Anonymous poster hash: 471e1...9ef Ekte vaniljesukker er det vanilje i (fra vaniljestang), vanlig vaniljesukker er det syntetisk vanillin i. Ekte vaniljesukker (for eksempel tørslefs vaniljesukker) og vaniljeessens kan kjøpes i vanlig matbutikk. Anonymous poster hash: 39d56...6e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #10 Del Skrevet 11. mai 2015 Bytte ut melka med vaniljesaus.(men mengden må reduseres noe da vaniljesaus er tykkere enn vanlig melk) Anonymous poster hash: bd83d...835 Dette høres jo ut som det enkleste alternativet, men igjen; jeg har brukt rester av vaniljesaus i vaffelrøre og ikke fått vaniljesmak, men det har jo ikke vært så mye da. Vaniljestang er det beste! Du kan også lage ditt eget vaniljesukker ved å kjøre sukker og vaniljestand i foodprosessor. Fint å bruke når du ikke vil ha så mye vaniljesmak.. Eller du kan lage vanilje extract selv ved å la vaniljestang ligge i rom i 8 uker. Greit å ha stående i skapet. Jeg ville unngått essens. Anonymous poster hash: 41931...b3a Hvordan bruker man vaniljestang...? Altså, hva gjør jeg med den? Har bare sett dem på glass, ser ut som en mørk, tynn kvist for meg Anonymous poster hash: 471e1...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #11 Del Skrevet 11. mai 2015 Dette høres jo ut som det enkleste alternativet, men igjen; jeg har brukt rester av vaniljesaus i vaffelrøre og ikke fått vaniljesmak, men det har jo ikke vært så mye da. Hvordan bruker man vaniljestang...? Altså, hva gjør jeg med den? Har bare sett dem på glass, ser ut som en mørk, tynn kvist for meg Anonymous poster hash: 471e1...9ef Du ruller den litt mellom henda, så den blir litt myk. Så kutter du den på langs, og skraper ut frøene som du har i røra. Det er nok en million filmer på nettet om du søker etter det, om du ikke skjønte forklaringa mi Etter du har skrapet ut frøene, kan du stikke stilkene ned i sukker. Da får du også vaniljesukker Anonymous poster hash: 41931...b3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #12 Del Skrevet 13. mai 2015 Ok, takk for alle tips:) skal se hva jeg finner av ulike vanilje alternativer på butikken. Blir det vanilje muffins til 17.mai:)Anonymous poster hash: 471e1...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå