AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Hei, Jeg skal gå betraktelig mye ned i vekt. Nå har jeg bestemt meg! Så tenkte jeg at en slik "dings" kanskje kan være med på å holde motivasjonen oppe. Jeg har en skrittteller på mobilen, men jeg aner ikke om den teller riktig. Ikke har jeg mobilen på meg hele dagen heller. Så har eg skjønt at FitBit er noe som er blitt populært. Tenker da at kanskje FitBit One er den som kan passe meg best. Jeg trenger noe som måler kalorier forbrent så nøyaktig som mulig. Så da lurer jeg på om du er fornøyd med din FitBit? Er det verdt pengene? Evt. bruker du noe annet som kanskje også kan passe meg? Takk for svar! Anonymous poster hash: 76115...aa4
Gjest Skrevet 11. mai 2015 #2 Skrevet 11. mai 2015 Kalorier har jeg ikke tenkt stort over på fitbiten min, men den er en god motivator når jeg f.eks på kvelden har 9000 skritt, og jeg vet det er kort vei til 10.000 (mitt daglige mål) så da tar jeg gjerne en ekstra tur ut!
illywhack Skrevet 11. mai 2015 #3 Skrevet 11. mai 2015 Jeg elsker min! Den motiverer meg til å bevege mer meg, legge med tidligere, drikke mer vann og generelt være mer aktiv! I tillegg er det jo enda kjekkere når man kan legge til venner og konkurrere om antall skritt
mandel92 Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 Jeg synes det! Jeg er mye mer aktiv etter at jeg fikk fitbit - jeg har aldri trent så mye i mitt liv som nå! Jeg er veldig fornøyd. Det er fitbit flex jeg har.
Rast Skrevet 11. mai 2015 #5 Skrevet 11. mai 2015 Har også Fitbit Flex og synes det er veldig praktisk. Da er det lett å legge inn en liten gåtur på kvelden om jeg ikke har nådd målet mitt, samtidig så minner den meg på å spise nok når jeg har hatt en veldig aktiv dag så jeg ikke blir sløv. Så er det gøy å se statistikken over hvor langt man har gått og hvor mange kalorier man forbrenner i gjennomsnittet osv
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #6 Skrevet 12. mai 2015 Ja, men da kan det se ut til at jeg bestiller meg en slik ila dagen Takk for tilbakemelding Anonymous poster hash: 76115...aa4 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #7 Skrevet 12. mai 2015 Jeg anbefaler Fitbit Charge Hr. Hvis du kan gå med armbånd da :-) Anonymous poster hash: 457f6...809
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #8 Skrevet 12. mai 2015 Jeg er ikke veldig fornøyd med fitbit, mest fordi jeg syntes den gikk altfor fort tom for strøm. Jeg irriterte meg stadig over at jeg mistet skritt, fordi dingsen ble utladet. Nå har jeg forøvrig Garmin vivofit, samme konsept, bortsett fra at den er klokke og et batteri som skal vare i minst et år. Veldig fornøyd med den, både at jeg slipper å lade, og at jeg slipper unna med en dings på armen da den både er klokke og funker med pulsbeltet mitt ved trening. Anonymous poster hash: f8363...61b
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #9 Skrevet 12. mai 2015 Jeg anbefaler Fitbit Charge Hr. Hvis du kan gå med armbånd da :-)Anonymous poster hash: 457f6...809 Jeg er ikke veldig fornøyd med fitbit, mest fordi jeg syntes den gikk altfor fort tom for strøm. Jeg irriterte meg stadig over at jeg mistet skritt, fordi dingsen ble utladet. Nå har jeg forøvrig Garmin vivofit, samme konsept, bortsett fra at den er klokke og et batteri som skal vare i minst et år. Veldig fornøyd med den, både at jeg slipper å lade, og at jeg slipper unna med en dings på armen da den både er klokke og funker med pulsbeltet mitt ved trening. Anonymous poster hash: f8363...61b Jeg er ikke så fan av å gå med klokke/armbånd, dessuten så er det i veien på jobb. Så det blir FitBit One på meg. Og å måtte lade 10-14 dag skal nok gå helt fint. Jeg må da tåle å gå glipp av noen skritt den korte tiden det tar å lade. Den sier vel fra når det minker på batteriet? Anonymous poster hash: 76115...aa4
Yme Skrevet 13. mai 2015 #10 Skrevet 13. mai 2015 Jeg kjøpte fitbit og en baderomsveks som hører til, så jeg kan se hvor mange kallorier jeg bruker på en dag, hvor mye jeg veier og hvor mye av det som er fett og muskler.Syns det var morsomt, og de hadde en oversiktlig og motiverende side (og mobilapp) hvor man kunne se resultater, og hva man kan gjøre bedre osv.Hvis du bruker myfitnesspal.com kan du koble fitbit sammen med den også, så du får oversikt over maten du spiser. Fitbit sin app og hjemmeside viser deg en enkel oversikt over hvor mye mat du har igjen den dagen, så for meg var dette morsomt, motiverende og enkelt.Har gått over til å bruke en skikkelig pulsklokke isteden, som har innebygd skritteller, siden fitbit ikke kan måle de formene for trening jeg driver med, pluss at fitbit må lades annenhver dag, men så lenge du holder deg til gange, jogging, løping (den teller jo skritt) fungerer den veldig bra... Hvis du begynner å trene styrke, kommer du nok ikke til å brenne så mye kalorier under styrketreninga at du trenger å telle de kaloriene uansett, så du kan egentlig gjøre det også, om du ønsker det.Kjøp deg en fitbit du. Gøy motivasjon!
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #11 Skrevet 13. mai 2015 Jeg er ikke så fan av å gå med klokke/armbånd, dessuten så er det i veien på jobb. Så det blir FitBit One på meg. Og å måtte lade 10-14 dag skal nok gå helt fint. Jeg må da tåle å gå glipp av noen skritt den korte tiden det tar å lade. Den sier vel fra når det minker på batteriet?Anonymous poster hash: 76115...aa4 Ja, da passer det sikkert bra for deg. Jeg opplevde på min flex at batteritiden ikke var i nærheten av det de lovet. De sa vel en gang i uka, jeg ladet annenhver dag. Da ble det stress. Anonymous poster hash: f8363...61b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #12 Skrevet 13. mai 2015 Min erfaring: Har du mange skrittbaserte aktiviteter er Fitbit one, Fitbit flex, Garmin Vivofit og tilsvarende, gode alternativer. Har du mange aktiviteter som ikke er skrittbaserte er aktivitetsarmbånd som registrerer puls et bedre alterntiv. Anonymous poster hash: 99aa7...921
Jade Skrevet 13. mai 2015 #13 Skrevet 13. mai 2015 Jeg har FitBit One pga at den er diskret (henger i BHen). Det er motiverende, og gøy å kunne gå inn på nett og mobilen og se. Jeg har også noen venner som jeg "konkurrerer" litt med. Har vært litt slapp i det siste, men satser på at det blir bedring på det nå når det blir litt bedre vær. Må innrømme at det var gøyere i starten, men jeg har ikke gitt den opp enda. Har også FitBit Aria. Vekt som legger vekten inn i samme oversikt via WiFi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå