Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skrev jeg om hva jeg opplevde. Syns det forekommer ganske tydlig i teksten.

Også kom du med en bemerkning om at h*n du siterete virket smålig på grunn av 1-2 jordbær. Og vi snakker ikke om 1-2 jordbær, vi snakker om en haug jordbær...

• Liker 3
Skrevet

Men det er jo ikke det det er snakk om, men de som går over det. Man skal få det man betaler for, jeg veier fruktkurven og ser om det samstemmer med prislappen.

Men har sett flere som tar mange ekstra. Flere ganger!

og om ALLE gjorde det, så får de mindre salg av like mye bær. Siden flere stjeler ekstra, bare fordi det blir dårlig og må kastes.

TS

Anonymous poster hash: 211a1...7c8

En må regne med et par kurver med svinn. Jeg gadd ikke hisse meg opp over at folk tok noen ekstra jordbær, forstår ikke hvorfor du gjør det. På slutten av dagen tok jeg de halvfulle korgene og slo de sammen til en korg med en skikkelig topp på, for om de stod igjen til dagen etter, da hadde jeg nemlig måttet kastet de, og det syns jeg var hakket verre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En må regne med et par kurver med svinn. Jeg gadd ikke hisse meg opp over at folk tok noen ekstra jordbær, forstår ikke hvorfor du gjør det. På slutten av dagen tok jeg de halvfulle korgene og slo de sammen til en korg med en skikkelig topp på, for om de stod igjen til dagen etter, da hadde jeg nemlig måttet kastet de, og det syns jeg var hakket verre.

Og hvorfor må du regne med et par kurver med svinn da? Jo på grunn av de som tar av de andre kurvene! Skjønner du ikke tegninga?

ts

• Liker 3
Skrevet

Også kom du med en bemerkning om at h*n du siterete virket smålig på grunn av 1-2 jordbær. Og vi snakker ikke om 1-2 jordbær, vi snakker om en haug jordbær...

Nei, jeg skrev at jeg syns h*n virket like smålig som de som tar et jorbær og to ekstra.

• Liker 1
Skrevet

Og hvorfor må du regne med et par kurver med svinn da? Jo på grunn av de som tar av de andre kurvene! Skjønner du ikke tegninga?

ts

Nei, det er mye som kan skje med jordbær. Ofte var kurver stygge, noen blir knust, noen faller ut når folk tar opp en kurv og noen plukker med seg et ekstra bær fordi kurven, som sagt, veide under 500 gram. Jeg regnte også med at det ble en god del svinn i appelsinene, men opplevde ikke at noen stjal så mye av det. Svinn er noe en må rekne med i fruktdisken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg skrev at jeg syns h*n virket like smålig som de som tar et jorbær og to ekstra.

Å så det å ta 200gram mer er det samme som å ta 2 ekstra jordbær?

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er mye som kan skje med jordbær. Ofte var kurver stygge, noen blir knust, noen faller ut når folk tar opp en kurv og noen plukker med seg et ekstra bær fordi kurven, som sagt, veide under 500 gram. Jeg regnte også med at det ble en god del svinn i appelsinene, men opplevde ikke at noen stjal så mye av det. Svinn er noe en må rekne med i fruktdisken.

Men det er jo ikke svinn det er snakk om her! Det er regelrett STJELING. Ja butikken regner med stjeling som en del av svinn. Men om alle tenkte likt som de så hadde svinnet doblet seg og prisene gått opp! Det er DET som er problemstillingen her, ikke svinn, ikke råtne bær, men de som regelrett stjeler ekstra. Man regner jo svinn når det kommer til smågodt også, men om alle tok seg en neve eller to med godteri og pakket det i lommen, så hadde svinnet blitt skyhøyt og man må da sette opp prisene for å dekke tapet!

TS

• Liker 1
Skrevet (endret)

Men det er jo ikke svinn det er snakk om her! Det er regelrett STJELING. Ja butikken regner med stjeling som en del av svinn. Men om alle tenkte likt som de så hadde svinnet doblet seg og prisene gått opp! Det er DET som er problemstillingen her, ikke svinn, ikke råtne bær, men de som regelrett stjeler ekstra. Man regner jo svinn når det kommer til smågodt også, men om alle tok seg en neve eller to med godteri og pakket det i lommen, så hadde svinnet blitt skyhøyt og man må da sette opp prisene for å dekke tapet!

TS

Det er utrolig mange som stjeler smågodt. Svinnet er veldig høyt der også.

Endret av IglePigle
AnonymBruker
Skrevet

Nei det kunne ikke falt meg inn

Anonymous poster hash: 059bd...fad
AnonymBruker
Skrevet

Det er utrolig mange som stjeler smågodt. Svinnet er veldig høyt der også.

og det er galt, og det jeg lurte på er; HVORFOR, hvorfor gjør de det? De som stjeler, hva får de til å stjele?

ts

• Liker 1
Skrevet

De gangene jeg har gjort det er når alle kurvene er halvfulle, da må man faktisk gjøre det for å få de bærene man skulle hatt i utgangspunktet. Heldigvis er dette veldig sjeldent.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

og det er galt, og det jeg lurte på er; HVORFOR, hvorfor gjør de det? De som stjeler, hva får de til å stjele?

ts

Er jo uansett gammelt og hardt det smågodtet, sparer dere for noen kilo med jobb når dere må kaste det.

Anonymous poster hash: 996dc...c64

• Liker 1
Skrevet

Haha, nei stjeler ikke jordbær, men kan tenke meg at jeg gjorde det når jeg var liten og skulle handle alene.

Uansett synes jeg ikke man bør plukke ut alle de beste bærene og legge de i sin egen kurv heller, jeg ser for meg at for prisen betaler man for jordbær i varierende kvalitet. Ellers burde det være en egen liten søppelkasse spesielt for dette, der de som graver i jordbærene kaster de mugne og bløte. Ellers får jo de kurvene som er igjen alt for mange dårlige bær i forhold til prisen.

Det beste hadde kanskje vært to typer jordbærutsalg. Et "plukk og mix" hvor man betaler pr kg, og velger de beste jordbærene til seg selv og lar de andre bli igjen. Dette burde være ideelt for de som liker å grave i egnes og andres kurver, men tror ikke egentlig det. Kiloprisen må jo bli høy pga mye svinn, og de som "plukker" vil jo ha mest mulig for minst mulig. Selv om de hevder å ha svært edle motiver for det de driver med, og at "rett skal være rett"

Også kan vi ha vanlige kurver med plast/lokk med stk-pris, for oss som tar til takke med mange bra jordbær, noen dårlige, og varierende høyde/volum på jordbærene :danse:

KG!!!! Alt man finner ut at man kan engasjere seg i! :fnise:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Haha, nei stjeler ikke jordbær, men kan tenke meg at jeg gjorde det når jeg var liten og skulle handle alene.

Uansett synes jeg ikke man bør plukke ut alle de beste bærene og legge de i sin egen kurv heller, jeg ser for meg at for prisen betaler man for jordbær i varierende kvalitet. Ellers burde det være en egen liten søppelkasse spesielt for dette, der de som graver i jordbærene kaster de mugne og bløte. Ellers får jo de kurvene som er igjen alt for mange dårlige bær i forhold til prisen.

Det beste hadde kanskje vært to typer jordbærutsalg. Et "plukk og mix" hvor man betaler pr kg, og velger de beste jordbærene til seg selv og lar de andre bli igjen. Dette burde være ideelt for de som liker å grave i egnes og andres kurver, men tror ikke egentlig det. Kiloprisen må jo bli høy pga mye svinn, og de som "plukker" vil jo ha mest mulig for minst mulig. Selv om de hevder å ha svært edle motiver for det de driver med, og at "rett skal være rett"

Også kan vi ha vanlige kurver med plast/lokk med stk-pris, for oss som tar til takke med mange bra jordbær, noen dårlige, og varierende høyde/volum på jordbærene :danse:

KG!!!! Alt man finner ut at man kan engasjere seg i! :fnise:

Jeg kjøpte meg en kurv i dag, den var med plastikk. Og jeg har kun funnet en som var litt mørk og myk, men spiste da den for det. Ellers så var alle slik som de skal være. En hadde en liten rar ting på seg, ikke mugg men det hadde vært et kutt i den så det kuttet var tørket inn, så jeg kuttet bort det. Slik gjør man jo med poteter og gulrøtter også!

Sjekket flere kurver og alle var slik. men noen hadde åpnet plastikken på noen av de og plukket fra andre. De var av ganske bra kvalitet, så skjønner ikke hvorfor folk absolutt må åpne og ta fra andre da!

Noen ganger så ser du på jordbærene og ser dårlige bær over alt, da bruker jeg å gå i stedet for å plukke meg mange gode bær.

Men i dag så så alle bra ut! og da gir det ingen mening at folk skal ta fra andre kurver, og når de har plastikk og selges per kurv så er det bare frekt gjort.

ts

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Finnes det virkelig folk som gjør dette? :sjokkert: Herre min hatt...

Anonymous poster hash: 3dbe1...dd6
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lol!!

Anonymous poster hash: 9fece...cd4

AnonymBruker
Skrevet

Er du en av de som tar jordbær fra andre kurver og pakker oppi din egen? Noen butikker selger jordbær i kilo pris, da er det jo forsåvidt greit. Men, noen selger per kurv og ikke kg, og da stjeler du rett og slett jordbær om du tar fra de andre kurvene, og pakker oppi din egen, fyller den opp til du MÅ bruke pose for å unngå at de ruller av.

Var på butikken i dag, og det var plastikk over kurvene, mange var åpnet og tatt ifra, de solgte da etter kurv og ikke kg.

Skjønner meg ikke på folk som gjør dette! Gjør du? Og hvorfor?

Forundrer meg stadig mindre over hvor patetisk smålige og gjerrige folk kan være. Jobbet tidligere på en jernvarebutikk. Stadig fant vi åpnede pakker som manglet en eller to skruer. For butikken er det et rent tap, den som stjeler en skrue hadde sikkert hatt råd til hele pakken (dette var ikke dyre greiene). Altså, du gjør deg til tyv for en liten skrue?? Ha nå litt baller og dra med deg en hel luftkompressor i det minste. Anonymous poster hash: 7f946...e4b
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

68-ernes revolusjonsiver, liberalismeiver og hat mot det norske samfunnet ødela den sosiale kontrollen som i stor grad holdt slike ting i sjakk før 68-erne. Før 68-ernes rasering av det norske samfunnet, var det ingen husmor med sosial status å tape som ville turt å ta ekstra jordbær opp i kurven hun kjøpte.

er du singel?

Anonymous poster hash: 9fece...cd4

AnonymBruker
Skrevet

Forundrer meg stadig mindre over hvor patetisk smålige og gjerrige folk kan være. Jobbet tidligere på en jernvarebutikk. Stadig fant vi åpnede pakker som manglet en eller to skruer. For butikken er det et rent tap, den som stjeler en skrue hadde sikkert hatt råd til hele pakken (dette var ikke dyre greiene). Altså, du gjør deg til tyv for en liten skrue?? Ha nå litt baller og dra med deg en hel luftkompressor i det minste.

Anonymous poster hash: 7f946...e4b

Har sett dette selv! folk som åpner ting for så å ta noe av det, og legge tilbake resten.

Skjønner ikke greia, hvorfor ikke bare pakke hele dritten i lommen og håpe på det beste :fnise:

ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...