Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nope. Jeg betaler ikke full pris for en halvfulll kurv med jordbær og/eller for dårlige bær. Da må man noen ganger ty til kreative løsninger å ta noen ekstra bær oppi. Men for all del: bare fortsett med å være dumt "pliktoppfyllende", politisk korrekt, eller hva man skal kalle deg...Så blir det bedre bær på meg, hehe.

Hisen bærplukker

Anonymous poster hash: 74ae9...a65

Det er ikke DET det er snakk om da!

Det er snakk om de som tar EKSTRA, altså mer enn det som egentlig er i kurven. De som lager et høyt tårn og må bruke pose for å unngå å få jordbær over alt.

De som bytter ut de som er råtten eller dårlig, det er jo helt greit! Ingen som har sagt noe imot det.

Om du betaler 24kr for 500 gram bær, og i tillegg plukker ekstra slik at det blir 700 gram, men fortsatt kun betaler for 500 - det er de som stjeler!

hilsen bærkjøper!

ts

Anonymous poster hash: 211a1...7c8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke DET det er snakk om da!

Det er snakk om de som tar EKSTRA, altså mer enn det som egentlig er i kurven. De som lager et høyt tårn og må bruke pose for å unngå å få jordbær over alt.

De som bytter ut de som er råtten eller dårlig, det er jo helt greit! Ingen som har sagt noe imot det.

Om du betaler 24kr for 500 gram bær, og i tillegg plukker ekstra slik at det blir 700 gram, men fortsatt kun betaler for 500 - det er de som stjeler!

hilsen bærkjøper!

ts

Anonymous poster hash: 211a1...7c8

Ok, men synes ofte kurvene aldri er fulle, men halvfulle, så da legger jeg noen ganger ekstra bær oppi, da jeg synes det blir feil å betale full pris for en hel kurv.

At andre her blir så provosert av det , er virkelig nesten fascinerende...Kunne ikke brydd meg mindre om noen lager tårn eller ei. Sikker på at mye bær blir kastet uansett pga de blir fort dårlige. Folk som blir SÅÅÅ provosert av det, som deg ts, bør virkelig gå inn i deg/dere selv!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Obs : mente full pris for HALV kurv...

AnonymBruker
Skrevet

så en dame som gjorde det for litt siden..Fylte opp med en stor topp og måtte ha posen stramt rundt. Da hadde jeg nettopp tatt en liten kurv med jordbær selv, så ble provosert av at hun tok seg slik til rette.

Lurer på hva de ansatte i kassen sier når det kommer en overlastet jordbærkurv på båndet, som tydelig har blitt ''stjelt'' fra andre. Det er da en form for tyveri det også, akkurat som å forsyne seg med er par smågodt. Der står det tydelig at det blir anmeldt.

Og for noen overlegne drapsblikk man får om man våger å kommentere. Da er det man selv som er prippen og frekk.

Gidameg...Tenk at hun fikk mer bær enn deg!Hva med å bry seg om sine egne saker? Skjønner virkelig ikke at folk blir provosert over dette! Tipper dere burde skaffe dere flere interesser.

• Liker 2
Gjest mainbitch
Skrevet

Jeg gjør det, og innrømmer det gjerne. Jordbær er godt! :-)

AnonymBruker
Skrevet

Det er sjeldent det ikke er råtne bær. De gjemmer det i midten. Tror det har skjedd en gang det ikke har vært noen råtne.

Anonymous poster hash: 996dc...c64

Hvem gjemmer de i midten?

De butikkansatte? De som plukker bærne i Belgia/Spania lenge før de kommer til Norge? De som leverer varene til butikkene?

Bær blir fort dårlig. Hvis jordbær står ute i romtemperatur blir de dårlig etter et døgn, i riktig temperatur skal de holde i 3-4 dager.

At det som regel er noe dårlige bær i en kurv er på grunn av dette, ikke fordi noen gjemmer de dårlige i midten av kurven. Det er vel på topp ti av det dummeste jeg noen gang har hørt.

Anonymous poster hash: 35f75...435

• Liker 5
Gjest Keikolina
Skrevet

Butikken svindler jo uansett med å gjemme råtne bær midt i kurven, så hvorfor ikke, takk for tips ts.

AnonymBruker
Skrevet

Hvem gjemmer de i midten?

De butikkansatte? De som plukker bærne i Belgia/Spania lenge før de kommer til Norge? De som leverer varene til butikkene?

Bær blir fort dårlig. Hvis jordbær står ute i romtemperatur blir de dårlig etter et døgn, i riktig temperatur skal de holde i 3-4 dager.

At det som regel er noe dårlige bær i en kurv er på grunn av dette, ikke fordi noen gjemmer de dårlige i midten av kurven. Det er vel på topp ti av det dummeste jeg noen gang har hørt.

Merkelig at det bestandig er de bærene man ikke ser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, men synes ofte kurvene aldri er fulle, men halvfulle, så da legger jeg noen ganger ekstra bær oppi, da jeg synes det blir feil å betale full pris for en hel kurv. At andre her blir så provosert av det , er virkelig nesten fascinerende...Kunne ikke brydd meg mindre om noen lager tårn eller ei. Sikker på at mye bær blir kastet uansett pga de blir fort dårlige. Folk som blir SÅÅÅ provosert av det, som deg ts, bør virkelig gå inn i deg/dere selv! Anonymous poster hash: 74ae9...a65

Kurvene er ofte ikke fylt til randen, men det betyr ikke at de ikke er fylt med den vekten som er ment skal være oppi - altså det du betaler for. Folk har så lite respekt for butikkens eiendom (varene) at det er helt utrolig. Vi som enten arbeider eller har arbeidet i butikk har heldigvis såpass mye i hodet at vi skjønner at de som lager tårn regelrett stjeler fra butikken.

Anonymous poster hash: 025ed...ecb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gidameg...Tenk at hun fikk mer bær enn deg!Hva med å bry seg om sine egne saker? Skjønner virkelig ikke at folk blir provosert over dette! Tipper dere burde skaffe dere flere interesser.

Jeg jobber i butikk og jeg blir provosert fordi de stjeler. Er det ok å betale for en kjøttdeig og ta med en annen i veska? Det er akkurat samme sak. Bare at med jordbær så er det lettere fordi de kommer i kurver uten lokk.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kurvene er ofte ikke fylt til randen, men det betyr ikke at de ikke er fylt med den vekten som er ment skal være oppi - altså det du betaler for. Folk har så lite respekt for butikkens eiendom (varene) at det er helt utrolig. Vi som enten arbeider eller har arbeidet i butikk har heldigvis såpass mye i hodet at vi skjønner at de som lager tårn regelrett stjeler fra butikken.

Dere har ikke mye ihodet når dere med vilje gjemmer råtne bær i midten så de ikke synes, svindlere!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Butikken svindler jo uansett med å gjemme råtne bær midt i kurven, så hvorfor ikke, takk for tips ts.

Jeg jobber i butikk og jeg blir provosert fordi de stjeler. Er det ok å betale for en kjøttdeig og ta med en annen i veska? Det er akkurat samme sak. Bare at med jordbær så er det lettere fordi de kommer i kurver uten lokk.

Ja, det er jo "akkurat" det samme..

Ærlig talt : hvr mange bær må dere kaste? Synes det er langt mer alvorlig, ja etisk uforsvarlig om du vil, enn om noen får mer bær.

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig at det bestandig er de bærene man ikke ser.

Jordbær på denne tiden av året er ikke en vare man tjener penger på, fordi det er om å gjøre å ha de billigst. Hvis ansatte eller hvem det nå er du mener tar seg tid til å gjemme de dårlige, bruker tid på å legge de dårlige i midten av kurv taper man enda mer penger i for av lønn. Da kan man likegjerne kaste kurven fordi det ikke er verdt å bruke tid på det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden får flere til å bli bærplukkere ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er jo "akkurat" det samme..

Ærlig talt : hvr mange bær må dere kaste? Synes det er langt mer alvorlig, ja etisk uforsvarlig om du vil, enn om noen får mer bær.

Over halvparten av jordbær som blir kastet hos oss er blitt dårlige fordi kurvene står halvfulle og ingen vil ha de...

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"ikke fylt til randen"...give me a break, de er HALVFULLE! End of story. Da synes jeg man kan putte noen ekstra oppi.

Gjest Keikolina
Skrevet

Denne tråden får flere til å bli bærplukkere ;)

Er det første jeg skal gjøre nestegang jeg skal i butikken :P

AnonymBruker
Skrevet

Over halvparten av jordbær som blir kastet hos oss er blitt dårlige fordi kurvene står halvfulle og ingen vil ha de...

Nettopp! Derfor kan man godt ha mer oppi kurven, istedenfor å kaste de! Mye mer etisk. Å kaste mat er mye verre, enn at noen fyller på med jordbær de uansett betaler for.

• Liker 1
Gjest Keikolina
Skrevet

Nettopp! Derfor kan man godt ha mer oppi kurven, istedenfor å kaste de! Mye mer etisk. Å kaste mat er mye verre, enn at noen fyller på med jordbær de uansett betaler for.

Hør hør

Skrevet

Dere har ikke mye ihodet når dere med vilje gjemmer råtne bær i midten så de ikke synes, svindlere!

:ler: Wtf?! Nei, de som jobber i butikk mottar bærene, og setter de direkte ut i butikken/på kjøl.. Vi får ikke inn 20 kg jordbær i løsvekt, som vi sitter og legger i plastesker med de dårligste i midten...

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...