Gå til innhold

Stjeler du jordbær i butikken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det å bytte ut jordbær syns jeg er greit. Men tar du 2-3 ekstra, bare fordi du kan?

Ts

Anonymous poster hash: 211a1...7c8

Neh, tar ut en og legger til en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så en dame som gjorde det for litt siden..Fylte opp med en stor topp og måtte ha posen stramt rundt. Da hadde jeg nettopp tatt en liten kurv med jordbær selv, så ble provosert av at hun tok seg slik til rette.

Lurer på hva de ansatte i kassen sier når det kommer en overlastet jordbærkurv på båndet, som tydelig har blitt ''stjelt'' fra andre. Det er da en form for tyveri det også, akkurat som å forsyne seg med er par smågodt. Der står det tydelig at det blir anmeldt.

Og for noen overlegne drapsblikk man får om man våger å kommentere. Da er det man selv som er prippen og frekk.

Så enig, OM det er pris per kurv.

Kg pris så betaler jo hun for overlasten. Men når det er per kurv så er det rett og slett stjeling.

Ene butikken jeg var på idag hadde plastikk over for å unngå dette. Jeg så litt rundt på jordbæra og fant en kurv som så bra ut. Da jeg kom hjem så fant jeg 1 jordbær som var litt mørk og myk, ellers så var alle perfekte. Andre hadde åpnet plastikken og forsynt seg fra andre, noe jeg synes er sykt frekt!

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De stygge uspiselige bærne kan man plukke ut av å legge på pappboksen. Slike med myggel og helt bløte, og bytte ut med en lik størrelse. Men ikke bytte ut de små med de store fra forskjellige kurver fordi de ser bedre ut. Men det er ikke det de folkene gjør engang, de bytter ikke ut. De tar en fin kurv og tar de største bærne fra alle kurvene og fyller opp en stor fjelltopp og må bruke pose for å holde de på plass. :jolie:

nemlig, det er de folkene jeg lurer på.. for JEG ser på det som stjeling (igjen, om det er kg pris). Skjønner ikke at folk trur at det er greit å gjøre! Å ta flere fra andre kurver, når i utgangspunktet så er jordbærene 97% perfekt-bra og kurvene er veid opp til lik vekt! De jordbærene på den butikken jeg var på var så nære perfekte som man får de. Så klart en dårlig en her og der er det jo alltid. Men det var ikke snakk om at man går ifra de fordi det er umulig å finne fine bær.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke man kan regne med å få en kurv med bare fine bær. Å ta ekstra bær er å stjele, så nei det gjør jeg selvfølgelig ikke.

Anonymous poster hash: 5e125...8d4

Jeg gjør heller ikke det altså. Jeg bare svarte på hvorfor jeg tror noen gjør det.

Endret av Version 2.0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar fra andre kurver hvis det er lite bær i kurven, men leter alltid etter den beste kurven først. Jeg tenker at det blir alltid svinn og de siste kurvene blir uansett hivd så akkurat det bryr meg ikke. Men driver ikke å klasser på jordbærene. Dette gjelder jordbær fra utlandet som selges i butikk, jordbærselgere på gata tar jeg selvsagt det jeg får av.

Anonymous poster hash: 9fece...cd4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om de som jobber i kassen ''kan si ifra''. For de vil jo helle ikke miste en kunde. Har jo lest at noen lar folk bytte ut varer som ikke er kjøp på den samme butikk-kjeden engang, kun for å få/beholde en kunde.

De skulle satt opp et skilt ved jordbærne, slik som de gjør ved smågodtet. Det går jo ut over de andre kundene når de får mindre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

68-ernes revolusjonsiver, liberalismeiver og hat mot det norske samfunnet ødela den sosiale kontrollen som i stor grad holdt slike ting i sjakk før 68-erne. Før 68-ernes rasering av det norske samfunnet, var det ingen husmor med sosial status å tape som ville turt å ta ekstra jordbær opp i kurven hun kjøpte.

Endret av Jus sanguinis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caress

Åh faen, jeg som trodde dette skulle være en genial oppskrift på å stjele jordbær... :laugh:

Er det ikke kilopris på det meste da? Iallfall de som har åpne kurver.. Friske jordbær er jo svindyrt alt, ser ikke store problemet, selv om det jo er litt artig når folk gjør en innsats med å ikke bli sett og greier bare for to ekstra jordbær.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvor dere finner jordbær som en betaler kilopris for, det har jeg aldri aldri sett? Jeg jo ber i kassen, og har sagt fra til flere med overfylte kurver... Når det skal være 250 gram i kurven, og jeg ser at det er 420 gram i den når jeg drar den over vekten, da blir det for dumt. Jeg ber dem enten hente seg en ny kurv, eller at jeg kan selge dem til den, men for kilopris (altså at jeg drar frem kalkulatoren, regner ut hva kiloprisen hadde vært, og ganger med prisen som vises på kassevekten). De fleste blir så sure at de sier at nei, da vil de ikke ha jordbærene da...

Vi har btw fra i år av kjøpt inn egne plastlokk til korgene. Å plaster dem selv med plast tar for mye tid for oss som selger masser av jordbær.

Anonymous poster hash: 025ed...ecb

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mest vanlig med kurv-pris, selv om alle burde ha kg pris sånn som det har blitt. Jobber i butikk og folk er gribber!

Jeg pleier å følge med på vekta hvis jeg syns det ser ut som det er overfylt. Er det 50/75 gram ekstra sier jeg ingenting, selv om det som regel betyr at de har forsynt seg. Problemet er at det ofte er litt ekstra i kurvene fra før så det er vanskelig å vite helt sikkert.

Hadde en som hadde kjøpt en kurv på 250 gram og den veide 400 gram! Dama ble skikkelig flau når jeg spurte om jeg skulle ta ut det hun hadde lagt på eller om hun ville betale for to kurver, endte med at hun betalte for to:P

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Nei, kjøper bare hvis de ser fine ut og kurven ser normal ut.

Gidder ikke å stå og bytte eller legge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter om, og som tidligere butikkansatt med mye ansvar for frukt syntes jeg det er helt greit. Folk som bytter om på bærne for å få en fin kurv kjøper tross alt en kurv med bær, ofte er bærene blitt litt stygge og da blir de bare kastet. Om en kunde feks kom tilbake med en kurv som var dårlig og det ikke var en skikkelig fin kurv igjen sendte vi vanligvis kunden ut av døra med to OK kurver i stedet.

Anonymous poster hash: a1a4e...d07
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri, synes det er så utrolig frekt! Skulle ønske alle jordbærkurver hadde lokk/plast og kostet per kilo.

Anonymous poster hash: fe73e...a24
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, får fnatt av den slags lavmåls oppførsel. Å bytte ut en dårlig bær med en god slik at man har 400 gram fine jordbær i det som skal være en 400-gramskurv er helt greit, men å fylle på 400-gramskurven med ekstra bær så den veier 600 gram istedet - sånne folk burde skjemmes, og de burde stilles i offentlig gapestokk et par timer før de får lov å gå hjem. Jeg kan skjønne å stjele et brød fordi du faktisk er sulten og ikke har en krone på kontoen, men å betale for 400 gram jordbær og stjele 200, det er så gjerrig og nedrig at det er latterlig.

Anonymous poster hash: 51c33...8ad
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alltid det er å finne dessverre, altså en kurv med bare fine bær. Ofte kan alle kurvene ha noen dårlige.

Det er sjeldent det ikke er råtne bær. De gjemmer det i midten. Tror det har skjedd en gang det ikke har vært noen råtne.

Anonymous poster hash: 996dc...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Get a life ts!

Anonymous poster hash: 74ae9...a65
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Get a life ts!

Jeg fant jeg fant!!!!!

Denne personen stjeler jordbær, bare se hvor sur denne personen er. Kan ikke engang lyve å si "nei jeg gjør ikke slikt! fy de som gjør det". Jeg fant jeg fant!!!

Så AB... hvorfor gjør du det? Hvorfor stjeler du jordbær?! Eier du ikke skam?!

TS

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant jeg fant!!!!!

Denne personen stjeler jordbær, bare se hvor sur denne personen er. Kan ikke engang lyve å si "nei jeg gjør ikke slikt! fy de som gjør det". Jeg fant jeg fant!!!

Så AB... hvorfor gjør du det? Hvorfor stjeler du jordbær?! Eier du ikke skam?!

TS

Nope. Jeg betaler ikke full pris for en halvfulll kurv med jordbær og/eller for dårlige bær. Da må man noen ganger ty til kreative løsninger å ta noen ekstra bær oppi. Men for all del: bare fortsett med å være dumt "pliktoppfyllende", politisk korrekt, eller hva man skal kalle deg...Så blir det bedre bær på meg, hehe.

Hisen bærplukker

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...