AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Del Skrevet 11. mai 2015 Er du en av de som tar jordbær fra andre kurver og pakker oppi din egen? Noen butikker selger jordbær i kilo pris, da er det jo forsåvidt greit. Men, noen selger per kurv og ikke kg, og da stjeler du rett og slett jordbær om du tar fra de andre kurvene, og pakker oppi din egen, fyller den opp til du MÅ bruke pose for å unngå at de ruller av. Var på butikken i dag, og det var plastikk over kurvene, mange var åpnet og tatt ifra, de solgte da etter kurv og ikke kg. Skjønner meg ikke på folk som gjør dette! Gjør du? Og hvorfor? Anonymous poster hash: 211a1...7c8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildstar Skrevet 11. mai 2015 #2 Del Skrevet 11. mai 2015 Jeg kan godt bytte ut jordbær om det er åpne kurver, jeg gidder ikke kaste vekk penger på råtne jordbær. Men å åpne kurver som er pakket i plast gjør jeg ikke. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorkfrøken_ Skrevet 11. mai 2015 #3 Del Skrevet 11. mai 2015 Nei det gjør jeg ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Canario Skrevet 11. mai 2015 #4 Del Skrevet 11. mai 2015 Jeg er hu dumme som stort sett tar kurven med minst i, orker aldri en hel kurv og spiser aldri jordbær to dager etter hverandre. Men ellers synes jeg de som putter jordbær i egne kurver er patetiske og gjerrige. Men for all del, hvis folk vil gjøre seg til tyver for fem ekstra jordbær så vær så god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 11. mai 2015 #5 Del Skrevet 11. mai 2015 Nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rysiseal Skrevet 11. mai 2015 #6 Del Skrevet 11. mai 2015 (endret) Er du en av de som tar jordbær fra andre kurver og pakker oppi din egen? Noen butikker selger jordbær i kilo pris, da er det jo forsåvidt greit. Men, noen selger per kurv og ikke kg, og da stjeler du rett og slett jordbær om du tar fra de andre kurvene, og pakker oppi din egen, fyller den opp til du MÅ bruke pose for å unngå at de ruller av. Var på butikken i dag, og det var plastikk over kurvene, mange var åpnet og tatt ifra, de solgte da etter kurv og ikke kg. Skjønner meg ikke på folk som gjør dette! Gjør du? Og hvorfor? Anonymous poster hash: 211a1...7c8 Kanskje er det at ansatte tok bort råtne jorbær fra kurvene. Det er i hvertfall en av deres oppgaver. Men da skal man fylle dem igjen slik at de har like mange jordbær. Sånn jobbet jeg da jeg hadde den typen stilling Endret 11. mai 2015 av Rysiseal 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #7 Del Skrevet 11. mai 2015 Hvis kurven ser litt tom ut så, da regner jeg med at noen har plukket fra den kurven så da plukker jeg litt tilbake. Aldri toppet kurv og aldri så det renner over...Anonymous poster hash: c8945...7e6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #8 Del Skrevet 11. mai 2015 Jeg kan godt bytte ut jordbær om det er åpne kurver, jeg gidder ikke kaste vekk penger på råtne jordbær. Men å åpne kurver som er pakket i plast gjør jeg ikke. Det å bytte ut jordbær syns jeg er greit. Men tar du 2-3 ekstra, bare fordi du kan? Ts Anonymous poster hash: 211a1...7c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 11. mai 2015 #9 Del Skrevet 11. mai 2015 Nei, det har jeg aldri gjort. Jeg har heller aldri byttet om. Enten finner jeg en fin kurv eller så dropper jeg det. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Version 2.0 Skrevet 11. mai 2015 #10 Del Skrevet 11. mai 2015 Haha, aldri. Så patetisk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #11 Del Skrevet 11. mai 2015 Selv så tar jeg heller to kurver om jeg absolutt må ha mer, prisen blir jo det samme, ellers så tar jeg faktisk utav kurven og legger de i de som det er minst i. I stedet for å fylle opp min egen kurv. Dette er når det er kg pris og ikke plastikk på. Så mange, mest godt voksne kvinnfolk, mammaer som oftest, som skal ha mer. Dette er da når man betaler per kurv og ikke kg. De pakker oppi så mye at de må ha pose, og det ligger en haug med jordbær utenfor kurven. Smågutta i kassen tørr jo ikke å si noe. En gang så var det en litt eldre mann (30+) og han sa ifra, åpnet posen tok ut kurven (slo denne inn i kassen) for så å veie resterende jordbær som lå i posen. Noe jeg synes er helt rett! Men dama klikket vinkel og sa med høy stemme "men det står jo 25kr per kurv! Hvorfor må jeg betale kg pris?!". Makan til frekkhet skal man lete lenge etter! ts Anonymous poster hash: 211a1...7c8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #12 Del Skrevet 11. mai 2015 Men dere som bytter ut dårlige bær, hvorfor tar dere ikke heller en kurv med bare fine bær? Anonymous poster hash: efe1b...53d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. mai 2015 #13 Del Skrevet 11. mai 2015 Nei, jeg stjeler ikke. Uansett om det er snakk om dyre biler eller jorbær i kurv 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 11. mai 2015 #14 Del Skrevet 11. mai 2015 Nei, det har jeg aldri gjort. Jeg har heller aldri byttet om. Enten finner jeg en fin kurv eller så dropper jeg det. Samme her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Version 2.0 Skrevet 11. mai 2015 #15 Del Skrevet 11. mai 2015 Men dere som bytter ut dårlige bær, hvorfor tar dere ikke heller en kurv med bare fine bær? Anonymous poster hash: efe1b...53d Er ikke alltid det er å finne dessverre, altså en kurv med bare fine bær. Ofte kan alle kurvene ha noen dårlige. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 11. mai 2015 #16 Del Skrevet 11. mai 2015 Nei. Synes det er like greit å la kurvene være i fred. Om det er en blanding av fine og mindre fine bær i en kurv, så er det det i alle (i alle fall før folk begynner å plukke fra dem), og da betaler alle det samme for det samme produktet. Når folk begynner å komponere seg sin egen, fine kurv, betaler de uberettiget mindre for bedre kvalitet, mens andre betaler mer for dårligere kvalitet. Hadde alle kurvene skullet bestå av bare fine bær, så ville det vært langt færre jordbær å få tak i. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 11. mai 2015 #17 Del Skrevet 11. mai 2015 Å gjøre seg til tyv for så lite, nei, vet du hva. Ikke at jeg stjeler store ting heller,da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #18 Del Skrevet 11. mai 2015 Er ikke alltid det er å finne dessverre, altså en kurv med bare fine bær. Ofte kan alle kurvene ha noen dårlige. Jeg synes ikke man kan regne med å få en kurv med bare fine bær. Å ta ekstra bær er å stjele, så nei det gjør jeg selvfølgelig ikke.Anonymous poster hash: 5e125...8d4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flekk Skrevet 11. mai 2015 #19 Del Skrevet 11. mai 2015 så en dame som gjorde det for litt siden..Fylte opp med en stor topp og måtte ha posen stramt rundt. Da hadde jeg nettopp tatt en liten kurv med jordbær selv, så ble provosert av at hun tok seg slik til rette. Lurer på hva de ansatte i kassen sier når det kommer en overlastet jordbærkurv på båndet, som tydelig har blitt ''stjelt'' fra andre. Det er da en form for tyveri det også, akkurat som å forsyne seg med er par smågodt. Der står det tydelig at det blir anmeldt. Og for noen overlegne drapsblikk man får om man våger å kommentere. Da er det man selv som er prippen og frekk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flekk Skrevet 11. mai 2015 #20 Del Skrevet 11. mai 2015 Nei. Synes det er like greit å la kurvene være i fred. Om det er en blanding av fine og mindre fine bær i en kurv, så er det det i alle (i alle fall før folk begynner å plukke fra dem), og da betaler alle det samme for det samme produktet. Når folk begynner å komponere seg sin egen, fine kurv, betaler de uberettiget mindre for bedre kvalitet, mens andre betaler mer for dårligere kvalitet. Hadde alle kurvene skullet bestå av bare fine bær, så ville det vært langt færre jordbær å få tak i. De stygge uspiselige bærne kan man plukke ut av å legge på pappboksen. Slike med myggel og helt bløte, og bytte ut med en lik størrelse. Men ikke bytte ut de små med de store fra forskjellige kurver fordi de ser bedre ut. Men det er ikke det de folkene gjør engang, de bytter ikke ut. De tar en fin kurv og tar de største bærne fra alle kurvene og fyller opp en stor fjelltopp og må bruke pose for å holde de på plass. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå