AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Jeg har til nå drevet styrketrening 3 ganger i uka i ca 1,5 år. Får mer muskler, men gått lite ned i vekt. Har begynt å erstatte 2 av styrketreninga med intervalltrening 2 ganger i uka. Den foregår slik i bratt turterreng: 4 min opp bakken med full trøkk 4 min ned bakken med rolig gange Dette gjentar jeg 4 ganger. Tror dere dette vil hjelpe meg å bli slankere/ gå ned i vekt? Har mest fett rundt mage og midje. Jeg er 165 høy og 80 kg. Anonymous poster hash: fd2cb...779
King in the North Skrevet 11. mai 2015 #2 Skrevet 11. mai 2015 Å forbrenne mer energi enn du inntar, vil hjelpe deg å gå ned i vekt 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #3 Skrevet 11. mai 2015 Å forbrenne mer energi enn du inntar, vil hjelpe deg å gå ned i vekt Jeg har prøvd å slanke meg mens jeg trente styrke, men det har gått veeeeldig treigt. Anonymous poster hash: fd2cb...779
King in the North Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 (endret) Jeg har prøvd å slanke meg mens jeg trente styrke, men det har gått veeeeldig treigt. Anonymous poster hash: fd2cb...779 Da må du kutte ned på energien du inntar. Edit: eller forbrenne mer. Man forbrenner mer ved intervalltrening kontra styrke. Endret 11. mai 2015 av King of the North 1
Shmohawk Skrevet 11. mai 2015 #5 Skrevet 11. mai 2015 Du blir slankere av å spise mindre. Dette finnes det mange guider til, men en enkel huskeregel er å finne ditt daglige kaloribehov, og så spise 500 kalorier under dette. Myfitnesspal er en app som fungerer fint til å spore kalori i mat. Intervalltrening er ypperlig for hjertehelsen og er noe alle burde gjøre, men fettet rundt midjen forsvinner ikke ved intervalltrening alene. Det er også verdt å nevne, dersom du ikke visste det allerede, at man ikke kan punktslanke. Fettreduksjon er genetisk betinget, for noen er det vanskelig å miste fett rundt midjen, mens hos andre er det lekende lett. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #6 Skrevet 11. mai 2015 Jeg har til nå drevet styrketrening 3 ganger i uka i ca 1,5 år. Får mer muskler, men gått lite ned i vekt. Har begynt å erstatte 2 av styrketreninga med intervalltrening 2 ganger i uka. Den foregår slik i bratt turterreng: 4 min opp bakken med full trøkk4 min ned bakken med rolig gange Dette gjentar jeg 4 ganger. Tror dere dette vil hjelpe meg å bli slankere/ gå ned i vekt? Har mest fett rundt mage og midje. Jeg er 165 høy og 80 kg. Anonymous poster hash: fd2cb...779 jøss høres akkurat ut som meg dette. Nøyaktig samme mål og treningsmengde. http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_laught.gif' alt=':fnise:'> Anonymous poster hash: 66b91...922
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #7 Skrevet 11. mai 2015 jøss høres akkurat ut som meg dette. Nøyaktig samme mål og treningsmengde. Anonymous poster hash: 66b91...922 Morsomt! Hva er din erfaring? Holdt på lenge? Gått ned/ sett resultat?Anonymous poster hash: fd2cb...779
Gjest Runforit Skrevet 11. mai 2015 #8 Skrevet 11. mai 2015 De fleste synes det er lettere å gå ned i fettprosent først for å så fokusere på å bygge opp muskelmassen. Det er en veldig hårfin og vanskelig balansegang når en skal bygge muskler og redusere fettprosenten samtidig. Når det er sagt så må du spise mindre enn du forbrenner for å gå ned i fettprosent. Det kan du gjøre uten å trene noe som helst, men kombinert med kardio så vinner du masse ekstra kalorier som gjør at nedgangen går raskere, samt at det selvsagt er andre fordeler som høyere hvileforbrenning, bedre kondisjon, en bedre trent og mer definert kropp. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #9 Skrevet 11. mai 2015 Morsomt! Hva er din erfaring? Holdt på lenge? Gått ned/ sett resultat?Anonymous poster hash: fd2cb...779 Fettprosenten er gått ned, den har blitt målt profesjonelt men vekten står på stedet hvil. Merker jeg har fått mye mer muskler og er blitt sterkere, men har ikke trent så lenge http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Spent på svarene du får her, kunne tenkt meg å gå ned i vekt etterhvert selv om det egentlig ikke plager meg sååå veldig den vekten jeg er på. Men å se 60 eller kanskje 50 tallet igjen hadde vært gull det. Har tenkt litt i samme baner som deg å kjøre mer cardio kombinert med styrke. Anonymous poster hash: 66b91...922
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå