Florence Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Jeg kom til å tenke på en ting da jeg leste en kronikk av Helle Skjervold i nettutgaven til Dagbladet i dag, hvor hun snakker om selvskryt. Hun nevner at i jobbintervju så blir man ofte spurt om sin største svakhet, men at det er risikabelt å si at man er for perfeksjonist, jobber for hardt osv, fordi det kan slå negativt ut og virke som selvskryt. Hva kan man egentlig svare på det spørsmålet? "Nei du, jeg har en lei tendens til å komme en time for sent hver eneste dag" "Jeg blir litt tiltaksløs og lat av og til".. Det høres jo ikke akkurat bra ut? Selv om jeg vet at hvis jeg er litt lat og ikke får gjort så mye en dag, så gjør jeg jo alltid en god jobb og blir ferdig med det jeg skal, så er det jo ikke sikkert at arbeidsgiver går ut i fra det.
Gjest bruker83924 Skrevet 11. mai 2015 #2 Skrevet 11. mai 2015 (endret) Jeg har hørt at meningen med spørsmålet er å se om du har selvinnsikt. Derfor er det lurt å si, med bruk av ditt eksempel: "Jeg har lett for å alltid ha litt dårlig tid, og derfor komme for seint. Men dette er noe jeg har jobbet mye med, og setter derfor alarmen på 1 time før. Dette har derfor blitt mye bedre. " Du skal vise at du er klar over dine svakheter, det er jo noe alle har, og at du jobber for å forbedre deg *Skrivefeil Endret 11. mai 2015 av ElizabethTaylor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå