AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Hei Etter en klamydiainfeksjon for mange år siden har jeg blitt meget bekymret for om jeg har tette eggledere. Hadde sinnsyke smerter i magen selv om infeksjonen ble behandlet relativt raskt (4-5 uker). Er nå i pp 3 (litt tidlig å bekymre seg enda), men er det ikke greit å bare få sjekket at alt er ok? eller burde jeg vente? Er 29 år, og ganske utålmodig nå når vi først har bestemt oss :/ Anonymous poster hash: 0398c...c60
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #2 Skrevet 11. mai 2015 Jeg tror ikke at en klamydiainfeksjon på 4-5 uker kan ha ført til tette eggledere, men jeg forstår at du er bekymra (har vært i akkurat samme situasjon selv). Du kan jo høre med fastlegen din om du kan få henvisning til hysteroskopi. Men det kan godt hende du må vente å se om du har problemer med å bli gravid først. Ev. er det mulig å bestille undersøkelsen selv på en privat klinikk. Anonymous poster hash: 4f1b8...cf6
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #3 Skrevet 11. mai 2015 Hei Etter en klamydiainfeksjon for mange år siden har jeg blitt meget bekymret for om jeg har tette eggledere. Hadde sinnsyke smerter i magen selv om infeksjonen ble behandlet relativt raskt (4-5 uker). Er nå i pp 3 (litt tidlig å bekymre seg enda), men er det ikke greit å bare få sjekket at alt er ok? eller burde jeg vente? Er 29 år, og ganske utålmodig nå når vi først har bestemt oss :/Anonymous poster hash: 0398c...c60 Jeg gikk med infeksjon i åresvis før egglederne gikk til helvete på meg. Du hadde bare infeksjon en kort stund så det er nok ikke årsaken til at du ikke er gravid ennå. Du er bare på pp3, så du må smøre deg med tålmodighet Anonymous poster hash: 0e1bf...4a3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #4 Skrevet 12. mai 2015 Jeg tror ikke at en klamydiainfeksjon på 4-5 uker kan ha ført til tette eggledere, men jeg forstår at du er bekymra (har vært i akkurat samme situasjon selv). Du kan jo høre med fastlegen din om du kan få henvisning til hysteroskopi. Men det kan godt hende du må vente å se om du har problemer med å bli gravid først. Ev. er det mulig å bestille undersøkelsen selv på en privat klinikk.Anonymous poster hash: 4f1b8...cf6 Hysteroskopi er ikke en eggledertest, de ser bare innmunningen av egglederne i livmoren. Anonymous poster hash: 1a14f...a97
Biloba Skrevet 12. mai 2015 #5 Skrevet 12. mai 2015 Jeg gikk med infeksjon i åresvis før egglederne gikk til helvete på meg. Du hadde bare infeksjon en kort stund så det er nok ikke årsaken til at du ikke er gravid ennå. Du er bare på pp3, så du må smøre deg med tålmodighet Anonymous poster hash: 0e1bf...4a3 Hun hadde sinnssyke smerter i magen, så det kan ha vært bekkeninfeksjon allerede da. Men det er ikke god nok grunn til å sjekke eggledere uten å ha prøvd i 1 år uten graviditet. Eggledere kan evt sjekkes privat med vannscanning. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #6 Skrevet 13. mai 2015 Jeg gikk med infeksjon i åresvis før egglederne gikk til helvete på meg. Du hadde bare infeksjon en kort stund så det er nok ikke årsaken til at du ikke er gravid ennå. Du er bare på pp3, så du må smøre deg med tålmodighet Anonymous poster hash: 0e1bf...4a3 Så lenge hun fikk store smerter av det, så kan infeksjonen ha vært så ille at den har ødelagt egglederne. Noen har bare mer uflaks enn andre. Anonymous poster hash: de511...7a1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #7 Skrevet 13. mai 2015 ikke ta alle sorger på forskudd. jeg vet hvor enkelt det er å si men, dere har ikke prøvd så lenge og plutselig så kan det være en spire der før man vet ordet av det. jeg gikk med klamydia i ca 7-8mnd uten å vite at jeg hadde det. ved en tilfeldig prøve fant jeg ut at jeg hadde klamydia, og han som jeg da var sammen med og hadde vært sammen med i 1år ga meg det. utifra hva han sier selv, så hadde jeg gått med det så lenge uten behandling. vi er i pp 15 nå (jeg og min nåværende samboer), og har nettopp fått time til utredning pga jeg er redd mine eggledere er tette. Anonymous poster hash: 92b64...64f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå