AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Si jeg kjøper meg inn i huset til samboeren min. Huset er verdt to millioner, jeg kjøper meg inn 50%. Hvor mye må jeg regne med å betale pr år i lån, renter, vann, osv? Vet det vil variere i forhold til hvor stor ek og hvilken bank men hvis noen har et lån på tilsvarende sum vil jeg gjerne se regnestykket Anonymous poster hash: 1e1ce...4e0
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #2 Skrevet 11. mai 2015 For å beregne hva lånet koster er det bare å finne en lånekalkulator på nettsiden til hvilken som helst bank. For å finne ut hva vann etc. koster er det enkleste å kikke på kommunens hjemmeside. Dette varierer enormt fra kommune til kommune. Anonymous poster hash: d2c31...ba9
Gullik Skrevet 11. mai 2015 #3 Skrevet 11. mai 2015 Og det aller aller aller letteste er å spørre kjæresten din om hva han betaler, og dele denne summen på to. Da har du fasiten. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 Og det aller aller aller letteste er å spørre kjæresten din om hva han betaler, og dele denne summen på to. Da har du fasiten. Blir ikke det, vet du. Da han sitter på et lån av annen størrelse enn det hun vil gjøre. Anonymous poster hash: a9073...958
nojac Skrevet 11. mai 2015 #5 Skrevet 11. mai 2015 Si jeg kjøper meg inn i huset til samboeren min. Huset er verdt to millioner, jeg kjøper meg inn 50%. Hvor mye må jeg regne med å betale pr år i lån, renter, vann, osv? Vet det vil variere i forhold til hvor stor ek og hvilken bank men hvis noen har et lån på tilsvarende sum vil jeg gjerne se regnestykketAnonymous poster hash: 1e1ce...4e0 Hvis du skal kjøpe deg inn med 1 mill er sannsynligvis det enkleste at du overtar betjeningen av en passende andel av hans lån. Å ta opp et separat lån blir vanligvis dyrere. Regn ut hvor stor del av hans restlån du skal overta, og regn ut hva det vil koste i måneden, Lag skriftlig avtale! Øvrige utgifter dere skal dele på har han oversikt over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå