AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Jeg krangler og krangler med expert. De mener reklamsjon og garanti kun er 3 år. De indikerer også til at den overopphetede prosessoren mest sannsynlig er min feil (noe det ikke er, har fra dag én brukt viftepute og aldri tildekt vifta). Prøver å snakke med de, men de nekter å høre og svarer aldri direkte på mine spørsmål. Er det noen som har erfaring med reklamasjon på overoppheta prosessorer?Anonymous poster hash: b7cb4...44a
Electron Skrevet 11. mai 2015 #2 Skrevet 11. mai 2015 Reklamasjon er som regel 5 år i Norge og garantien er opptil produsenten. Så her tar Expert feil. Det som skurrer for meg er overopphetet prosessor? Det skal jo ikke være mulig siden den har bygd inn en safe funskjon som skrur av pcen tvert om temperaturen blir for høy. (TJ MAX) Så det må jo åpenbart være en defekt med pcen. Er dette en laptop? 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #3 Skrevet 11. mai 2015 Reklamasjon er som regel 5 år i Norge og garantien er opptil produsenten. Så her tar Expert feil. Det som skurrer for meg er overopphetet prosessor? Det skal jo ikke være mulig siden den har bygd inn en safe funskjon som skrur av pcen tvert om temperaturen blir for høy. (TJ MAX) Så det må jo åpenbart være en defekt med pcen. Er dette en laptop? Dataen skrur seg av etter 10 min i windows pga prosessoren blir for varm. Så får aldri gjort noen ting da jeg ikke rekker det før den skrur seg av. Er en Laptop ja. Kjøpt for 4 år siden.Anonymous poster hash: b7cb4...44a
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 Jeg leste "reklamasjon på overopphetet professor" Nå må jeg nok ta en pause fra trådene i singelforumet.Anonymous poster hash: d5872...b20
Electron Skrevet 11. mai 2015 #5 Skrevet 11. mai 2015 Dataen skrur seg av etter 10 min i windows pga prosessoren blir for varm. Så får aldri gjort noen ting da jeg ikke rekker det før den skrur seg av. Er en Laptop ja. Kjøpt for 4 år siden.Anonymous poster hash: b7cb4...44a Virker som viften ikke får gjort jobben sin. Går viften rundt? Den blåser noe ut? Er dette veeeeldig varmt?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #6 Skrevet 11. mai 2015 Virker som viften ikke får gjort jobben sin. Går viften rundt? Den blåser noe ut? Er dette veeeeldig varmt? Ja blåser luft. Den skrur seg på, jobber noe ekstremt, blir stille også etter typ 10-20 min tar vifta helt av igjen og skjermen blir svart. Tar ganske lang tid før jeg får skrudd den på igjen, og når jeg får så får jeg opp en feilmelding om overopphetet prosessor.Anonymous poster hash: b7cb4...44a
Mystico Skrevet 11. mai 2015 #7 Skrevet 11. mai 2015 Kjølepasta er ikke akkurat noe som varer i 5 år. Jeg tar Expert sin side her
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #8 Skrevet 11. mai 2015 Kjølepasta er ikke akkurat noe som varer i 5 år. Jeg tar Expert sin side her Kjølepasta ble byttet av en it-teknikker for 1-2 år siden.Anonymous poster hash: b7cb4...44a
Gjest Miss.Silver Skrevet 11. mai 2015 #9 Skrevet 11. mai 2015 (endret) Kjølepasta er ikke akkurat noe som varer i 5 år. Jeg tar Expert sin side her Hvorfor skal ikke kjølepasta vare 5 år? Det fordamper jo ikke liksom. Endret 11. mai 2015 av Miss.Silver
Electron Skrevet 11. mai 2015 #10 Skrevet 11. mai 2015 (endret) Ja blåser luft. Den skrur seg på, jobber noe ekstremt, blir stille også etter typ 10-20 min tar vifta helt av igjen og skjermen blir svart. Tar ganske lang tid før jeg får skrudd den på igjen, og når jeg får så får jeg opp en feilmelding om overopphetet prosessor.Anonymous poster hash: b7cb4...44a Er det varm luft? At det tar lang tid før du får den på igjen er fordi den må kjøle seg ned til vanlig temperatur igjen. Om du bor i Telemark kunne jeg sett på den for deg. Er så mye enklere enn å forklare ting over nettet. Kjølepasta er ikke akkurat noe som varer i 5 år. Jeg tar Expert sin side her Kjølepasta er noe som skal tette for luften/mellomrommet mellom CPU og kjøler. Fjerner man en av disse tingene må ny pasta tas på da det kommer luft mellom disse igjen. Så den påstanden holder ikke helt mål. Endret 11. mai 2015 av Electron
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #11 Skrevet 11. mai 2015 Jeg krangler og krangler med expert. De mener reklamsjon og garanti kun er 3 år. De indikerer også til at den overopphetede prosessoren mest sannsynlig er min feil (noe det ikke er, har fra dag én brukt viftepute og aldri tildekt vifta). Prøver å snakke med de, men de nekter å høre og svarer aldri direkte på mine spørsmål. Er det noen som har erfaring med reklamasjon på overoppheta prosessorer?Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: b7cb4d1695e271229c700ba27666344a"] b7cb4...44a [/ i] Du er langt forbi "snakke-med" reklamasjon, høres det ut for. Snakke med er for å dra tingene ut i tid! Du må gå inn på lovdata, forbrukerkjøpsloven og reklamasjonskapittelet. Der er en paragraf, husker ikke hvilken i hodet, men gjenstander som er ment til å vare mer enn 2 år, typisk pc og også mobiltlf., de er der 5 års reklamasjonsrett på. Produktet skal kunne brukes til det formålet det er ment for, gjør det ikke det så gjelder reklamasjonsfristen på 5 år, så sant du selv ikke er skyld i feilen. 2 års garanti er noe butikkene gir, frivillig, og kommer itillegg til forbrukerkjøpslovens bestemmelser om 5 år reklamasjonsfrist på varer som er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år. (Varens pris haringenting å si.) Der er og forskjellige brevmaler på forbrukerrådets sider. Gå på bibliotket eller andre steder og lån pc om du ikke kan låne privat, skriv brev til Expert og krev retting eller omlevering av ny vare. (Expert bestemmer hva du får). List og opp hvor mange ganger du har vært i butikken/kontakt med Expert for å reklamere, uten hell og at du nå ser deg nødt til å skrive til dem. (Expeet er elendig på reklamasjoner, på lik linje med Elkjøp. De er så store at de.....) Lykke til, og ikke gi deg! Anonymous poster hash: 3d4f0...eb2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #12 Skrevet 11. mai 2015 Nb. Kan du få filmet problemet og legge ved filmen til reklamasjonen så blir det lettere for Expert å se hvordan problemet er. Samt at Expert skjønner at du har "bevis" og gode kort på hånda. Anonymous poster hash: 3d4f0...eb2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #13 Skrevet 11. mai 2015 Nb. Kan du få filmet problemet og legge ved filmen til reklamasjonen så blir det lettere for Expert å se hvordan problemet er. Samt at Expert skjønner at du har "bevis" og gode kort på hånda. Anonymous poster hash: 3d4f0...eb2 Utrolig smart dette skal jeg gjøre med en gang, og stikke opp en siste gang imorgen med enda mer bevis ang reklamasjonsloven. Takk alle sammen Anonymous poster hash: b7cb4...44a
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #14 Skrevet 11. mai 2015 Om du bor i Telemark kunne jeg sett på den for deg. Bor i Østfold, så er et stykke unna Er varm luft ja.Anonymous poster hash: b7cb4...44a
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #15 Skrevet 11. mai 2015 Utrolig smart dette skal jeg gjøre med en gang, og stikke opp en siste gang imorgen med enda mer bevis ang reklamasjonsloven. Takk alle sammen Anonymous poster hash: b7cb4...44a IKKE reklamasjonsloven, men forbrukerkjøpsloven. Skriv den ut, gul ut de paragrafene som er aktuelle. Kan vise deg senere ommdu er intr. Gi i tilfelle tilbakemeld. Anonymous poster hash: 3d4f0...eb2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #16 Skrevet 11. mai 2015 IKKE reklamasjonsloven, men forbrukerkjøpsloven. Skriv den ut, gul ut de paragrafene som er aktuelle. Kan vise deg senere ommdu er intr. Gi i tilfelle tilbakemeld. Anonymous poster hash: 3d4f0...eb2 Jeg er veldig interessert :D tusen takk <3Anonymous poster hash: b7cb4...44a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå