sjokkolokko Skrevet 11. mai 2015 #1 Skrevet 11. mai 2015 Jeg trenger hjelp til forslag på sunnere middager som jeg kan spise i hverdagen. Er alt for lett å steke seg en grandiosa, men hverken kropp eller hjerne vil lengre holde på det det tullet Hjelp meg, noen som har forslag til hva jeg kan lage og gjerne som er greit å fryse ned i porsjoner i og med at jeg bor alene
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #2 Skrevet 11. mai 2015 Jeg steker en kyllingfilèt/ fiskfilèt / svinefilèt på panna og har enten salat eller råkost eller steker noen grønnsaker f.eks blomkål og brokkoli på panna eller koker grønnsakene. Superenkelt og veldig godt Anonymous poster hash: 749a6...aa7
Ewe Skrevet 11. mai 2015 #3 Skrevet 11. mai 2015 Fiskegrateng med grønnsaker (hjemmelaget) Wok (trengs ikke å fryses ned, bare wok den mengden du trenger) varier med laks, kylling, tors, strimlet svin o.l Igår hadde jeg og samboer masse grønnsaker i kjøleskapet som sang på siste verset, så vi kuttet opp alt, la det i en form, og stekte det i 30 min på 225 grader. Slang litt kjøttrester oppi også. Ble kjempegodt! Hjemmelagde kjøttkaker med tilbehør (bare frys den kjøttkaker, og ta opp antallet du spiser) Noen av mine middagsfavoritter kommer kanskje på mer
mijaa Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 - Ymse gratenger lagd fra bunnen av! Det tar litt tid, men når man er ferdig har man til gjengjeld ferdig middag i 4-5-6 dager. - Ovnsbakte grønnsaker (søtpotet, løk, paprika osv) er godt både til kjøtt/fisk og som egen middag, i for eksempel pitabrød med tzatziki til. - Salat er kjempegodt! Bruk en god salat (crispi, hjertesalat o.l., alt etter hva du synes er best) med cherrytomater, agurk, avokado, krutonger, fetaost, soltørka tomat .. Bare fantasien setter grenser! - Pai kan være magert, næringsrikt og godt, og man har middag i kanskje 4 dager av en. - Pasta bolognese kan lages i svære mengder og fryses ned. Jeg har begynt å lage av kjøttdeig, hermetiske tomater med oregano og basilikum, løk og gulrot, som får stå og småputre i minst 1 time. Snadder! også videre, også videre. Om du er ute etter relativ lavkalorimat, så ligger det en del ute på Grete Roede-sidene. Anbefaler også å sjekke ut vegetarmat.org! Der er det mye godt, som kan spises "som det er", eller som tilbehør til kjøtt om du foretrekker det
Tvist Skrevet 11. mai 2015 #5 Skrevet 11. mai 2015 Jeg er veldig glad i torskerogn (på boks) med poteter og rømme, og en salat/grønnsaker. Ellers finnes det ferdigkuttede wokgrønnsaker (ikke frossen) ved grønnsakene i butikken (Rema), den er god.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #6 Skrevet 11. mai 2015 - Ymse gratenger lagd fra bunnen av! Det tar litt tid, men når man er ferdig har man til gjengjeld ferdig middag i 4-5-6 dager. - Ovnsbakte grønnsaker (søtpotet, løk, paprika osv) er godt både til kjøtt/fisk og som egen middag, i for eksempel pitabrød med tzatziki til. - Salat er kjempegodt! Bruk en god salat (crispi, hjertesalat o.l., alt etter hva du synes er best) med cherrytomater, agurk, avokado, krutonger, fetaost, soltørka tomat .. Bare fantasien setter grenser! - Pai kan være magert, næringsrikt og godt, og man har middag i kanskje 4 dager av en. - Pasta bolognese kan lages i svære mengder og fryses ned. Jeg har begynt å lage av kjøttdeig, hermetiske tomater med oregano og basilikum, løk og gulrot, som får stå og småputre i minst 1 time. Snadder! også videre, også videre. Om du er ute etter relativ lavkalorimat, så ligger det en del ute på Grete Roede-sidene. Anbefaler også å sjekke ut vegetarmat.org! Der er det mye godt, som kan spises "som det er", eller som tilbehør til kjøtt om du foretrekker det Tusen takk for mange gode forslag! Skal sjekke ut Grete Roede-sidene :D Anonymous poster hash: 656fd...bea
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #7 Skrevet 11. mai 2015 Fiskepakker. Kjempegodt og de lager seg selv. Finn frem aluminumsfolie. Kutt opp grønnsaker og legg de på folien. Legg en fiskefilet på toppen og hell enten over olje eller noen biter med smør. Stek i ovnen ca 30 min på 200 grader (prøv deg frem). Du kan koke ris mens du venter eller på forhånd lage potetbåter som du har i ovnen 15 min lenger. Pakken kan forsåvidt lages kvelden før og bare hives i ovnen når du kommer hjem. Anonymous poster hash: 84ab1...f6b
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #8 Skrevet 11. mai 2015 Fiskepakker. Kjempegodt og de lager seg selv. Finn frem aluminumsfolie. Kutt opp grønnsaker og legg de på folien. Legg en fiskefilet på toppen og hell enten over olje eller noen biter med smør. Stek i ovnen ca 30 min på 200 grader (prøv deg frem). Du kan koke ris mens du venter eller på forhånd lage potetbåter som du har i ovnen 15 min lenger. Pakken kan forsåvidt lages kvelden før og bare hives i ovnen når du kommer hjem. Anonymous poster hash: 84ab1...f6b Takk!! skal prøves!! Anonymous poster hash: 656fd...bea
Nana Skrevet 11. mai 2015 #9 Skrevet 11. mai 2015 Jeg er tilhenger av å lage opp stort og fryse ned. * Steike en pakke karbonadedeig sammen med paprika, løk og en boks hermetiske tomater. Krydre med salt, pepper, paprikakrydder og oregano. La det koke i steikepannen en stund. Koker opp fullkornsris og fordeler karbonadedeig og ris i porsjonspakker og fryser ned *Bruker mye grønnsaker både til måltider og som snacks. Kutter opp søtpoteter, gulrøtter, pastinakk, løk og ovnsbaker på rundt 200 grader til jeg akkurat får gaffelen gjennom. Dette lager seg selv på relativt kort tid. * Steiker en hel kalkun i ovnen og fryser ned sånn at jeg bare kan tine i mikroen. Bruker ris og salat eller grønnsaker til. *Bruker pitabrød som pizzabunn og har tomatpure, karbonadedeig, løk, paprika og ost på toppen. Steiker karbonadedeig og løk først. Har pizzaen inni steikeovnen til osten smelter. Veldig kjapt! Kjøttdeigen som er til overs deler jeg opp i porsjonspakker og fryser ned. *Lager opp en stor panne med lapskaus eller grønnsaksuppe med mye grønnsaker og byggryn. Fryser ned. For meg er søndager en fin dag å lage opp mat på :-)
grrwaffmjau Skrevet 11. mai 2015 #10 Skrevet 11. mai 2015 Lindastuhaug.blogg.no, susannenesse.blogg.no og kriweb.no har mange gode oppskrifter
FruHudson Skrevet 11. mai 2015 #11 Skrevet 11. mai 2015 Chili con carne! Stek kjøttdeig sammen med løk, hvitløk, chili og paprika i en kasserolle. Ha oppi et par bokser hakkede tomater, en boks mais, bønner og linser. Krydre som du vil, med for eksempel grillkrydder, salt og pepper. Her har du mulighet til å lage middag til flere dager, bare ha oppi mer av alt. Du kan også bruke dette som pizzafyll, veldig godt med grove pitabrød som bunn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå